HTML

Player2

Friss topikok

  • zola2000: "10 éve" hogy repül az idő! (2022.06.14. 18:15) Grimrock
  • Ismeretlen_2560: Nyilván a lopásgátló foglalat sem tett jót a kézbefogós élménynek... (2012.04.28. 20:18) Ni no Kuni - 23:00:00
  • Ismeretlen_2560: Igen, mondjuk eről én is inkább személyesen beszélnék. Könnyű félreérteni neten ilyesmit, főleg ha... (2012.04.23. 14:27) főnökök és beosztottak
  • DVM: Amúgy meg Bruges tényleg gyönyörű, a toronyból is, de tényleg azt látni onnan is, ami lentről is l... (2012.04.13. 22:25) szent tehén
  • Red13: Ha szereted a Japán filmeket, akkor ajánlom a Moteki-t. Könnyed vígjáték a jobb fajtából, persze t... (2012.04.12. 21:42) momentum

Címkék

Gamer

2010.11.29. 16:02 antaru:P

Olyan közutálatra emlékszem ezzel a filmmel kapcsolatban, hogy eszembe sem jutott megnézni azóta, hogy tavaly vetíteni kezdték.

A játékosok talán azt várták, hogy ez olyan lesz, mint a Modern Warfare vagy ha nem, akkor meg megsértődtek azon, hogy "már megint negatív színben vannak feltüntetve". Pedig a Gamer magasról tesz arra a témára, hogy a játékosok okés vagy selejt emberek-e.

A film összes mondanivalóját eldurrantják rögtön az ötödik percben (a többi mondhatni videoklip), amikor Ken Castle felteszi a kérdést:

Van a társadalom, amiben létezünk és van a társadalom, amiben élünk. Melyik a fontosabb? Melyik a valóságosabb?

Gamer - melyik a fontosabb valóság?

Bár nem pont ezeket a szavakat használta, a lényeg ugyanaz és nem kell ehhez közelről sem a videojáték. Elég a fórum, az arckönyv, az álnév és álca mögé rejtőzés, a szociális élet és kapcsolatok valódi helyett virtuális módon történő megélése.

Lehetett volna sokkal mélyebb is a történet, de ezzel a bivalyerős felbontással és sokkoló színvilággal felturbózott másfél órás videofricska olyan volt, mintha a következő vagy azutáni generáció PS Home-járól vagy a next-nextgen 2nd Life-ról láttam volna trailert. Miközben a rendezők beleröhögtek mind az elhízott csak a játék játékosok, mind a felelőtlen, a jólétbe beleszületett dúsgazdag tinik képébe.

A film nézése közben merült fel bennem:
Milyen szépen elvált egymástól az angolban a játékos (player) és játékos (gamer) fogalma.

A különbség az, amit csinálnak. A player játszik, a videojátékban a kihívást, a játékot, az interakciót keresi. Ezzel szemben a gamer olyasvalaki, aki videojátékot "használ", függetlenül attól, hogy az amit csinál mennyire van közel vagy távol a hagyományos értelemben vett játéktól, játszástól.

....

A Society és Slayers (elméleti) technikai megoldása végre válasz arra is, hogyan érhető el a halhatatlanság. Korábban rengeteget agyaltam azon (természetesen sci-fi szinten), hogy ha a sejtregenerációt kivesszük a képből, akkor hogyan tehető örökéletűvé az ember.

Regenerálódik egyáltalán bármi az agyban?

Egyetlen megoldásként az jutott eszembe, hogy az agysejteket fokozatosan kellene mesterségesre cserélni, miközben megmaradnak azok az idegi kapcsolatok, amik a megtanultakat konzerválják. (feltételezve, hogy a memória nem más, mint egy hatalmas szerekezetben felépült minta). Persze ha ez sikerülne, akkor az ember nem csak géppé és/vagy halhatatlanná válna, hanem másolhatóvá is.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://player2.blog.hu/api/trackback/id/tr424772067

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stk 2010.11.29. 19:08:59

Ez a film egy rémálom volt, bár arra is számítottam, ilyen emberi gépesítésen én is gondolkoztam szintén scifi szinten, de szerintem kizárja az hogy az ember furcsa lény, lásd ideges szerelmes stb.. biokémiai folyamatok játszódnak le benne. Melyeket mesterséges sejtekkel szerintem lehetne létrehozni, vagyis azt konkrétan, hogy ezt a biokémiai anyagtermelést folytassák.. de csak elgondolás, nem vagyok biokémikus, csak egyszerű logisztikus, sajnos :)

Ismeretlen_2560 2010.11.30. 08:18:23

Egyszer mindent megoldanak majd. De az biztos, hogy ma még nagyon nagy túlzások vannak a sci-fiben. Volt mostanában ez a Kutatók Éjszakája 2010 rendezvény és elmentünk Sicknessel a Pázmány Péter egyetem egyik előadására, ahol az előadó srác a biomechatronikus kéz/kar kutatásáról számolt be. Az előadás után beszélgettünk vele és az egyik barátjával/csoporttársával és kapásból ezeregy kizáró okot tudtak felhozni a kiborgok ellen. A beálló mechanikát, a mozgatásért felelő motorok beszerelési nehézségét, de még inkább a szükséges energiaforrás/hűtés megoldhatatlanságát. Az agyba belepiszkálva nyilván nem lehetne lecserélni az egészet (bár miért ne), de ahhoz azért közel állhatunk, hogy valamit beletegyünk (mint például a Paranoia 1.0-ban). A Gamer nekem inkább videoklip volt, nem kap tőlem sem Oscart. :D De amikor nyári szórakozással kapcsolatban azt mondják, hogy arra tökéletesen alkalmas a Transformers, akkor inkább kicserélném erre a filmre. :D

stk 2010.11.30. 16:42:02

http://www.youtube.com/watch?v=d03dHnvklL8 Viszont ha már robottechnika meg cyborgok :D ez kicsit távolabb áll tőle, de mechanikus testrészekben nagy előrelépés :)
süti beállítások módosítása