HTML

Player2

Friss topikok

  • zola2000: "10 éve" hogy repül az idő! (2022.06.14. 18:15) Grimrock
  • Ismeretlen_2560: Nyilván a lopásgátló foglalat sem tett jót a kézbefogós élménynek... (2012.04.28. 20:18) Ni no Kuni - 23:00:00
  • Ismeretlen_2560: Igen, mondjuk eről én is inkább személyesen beszélnék. Könnyű félreérteni neten ilyesmit, főleg ha... (2012.04.23. 14:27) főnökök és beosztottak
  • DVM: Amúgy meg Bruges tényleg gyönyörű, a toronyból is, de tényleg azt látni onnan is, ami lentről is l... (2012.04.13. 22:25) szent tehén
  • Red13: Ha szereted a Japán filmeket, akkor ajánlom a Moteki-t. Könnyed vígjáték a jobb fajtából, persze t... (2012.04.12. 21:42) momentum

Címkék

Grimrock

2012.04.29. 15:40 antaru:P

Kicsit meglepődtem, hogy a 11. szintre belépve már milyen kevés volt hátra.

Ami azért is meglepő, mert attól tartottam, hogy innen lesz nagyon "fáradt" a játék (a 10. szint végéig kitartóan és ügyesen játszatta magát), de a vége gyorsan és könnyen jött, nem volt idő kimerülésre. Kiváló élmény volt, az idei játékok közül számomra eddig a legkellemesebb cím.

Ami felveti a kérdést: hová lehetne besorolni, milyen értékelést kellene kapjon?

Hová tehető egy sok magazinnál 10/10 értékelt Mass Effect 3 vagy 9 pontos Fable 3 tekintetében? Jó lenne ugyanazokkal az emberekkel teszteltetni ezeket a játékokat. Mert hát az említettekkel és hasonlókkal egy ringben nem lenne szívem kevesebbet adni a Grimrockra, még akkor sem, ha nem hibátlan.
Ez persze legyen más gondja, én aligha adtam volna 5 pontnál többet az utolsó Fable-re. :D

Nem fogok részletesen írni róla, aki nem ismerné és pont itt hall erről a játékról először, az olvassa el inkább Vega írását.
Nem mondhatnám, hogy igazán hiányzik bármi is a játékból. A fejtörők pont olyan nehezek voltak, melyeken már fennakadnak a selejtek, de még megoldhatók internetes segítség nélkül is. Ilyesmivel utoljára a Portalban találkoztam (bár azzal csak pár órát játszottam), sokkal jobb volt, mint az Eye of the Beholder tanácstalanná tévő feladványai.
A játék az előre haladással egyre könnyebbé vált, kellett volna bele néhány intelligensebb ellenfél, legalább olyanok, akik ki tudják nyitni az ajtókat (az EoB-ban is voltak ilyenek).
Persze lehetne fejlődni és tovább lépni a több kaszt és faj, vagyis több csapatkombinációs lehetőség irányába és akár lehetne egy folytatásba több másodlagos fontosságú tartalmat is tenni, létrehozni valamiféle világot, komolyabb történetet. Illetve egy ellenfél enciklopédia, komolyabb szabályrendszer leírás is hozzáadna a játékhoz, valami amivel lehetne követni azt, hogy X páncél megszerzése után Y szörny mennyivel nehezettben talál el... De ez csak szőrszálhasogatás...

A régi dungeon crawlereket áramvonalassá tévő kényelmi funkciók (automatikus lövedék felvétel, teherbírás, stb. ikonok, jegyzetekkel ellátható térkép) kibővítése lehetne egy jó kihívás. A végigjátszás utáni első pillanatokban mondjuk nem nagyon tudok előállni semmi okossággal, de talán a két kézben fogott tárgyak + kinyitható hátizsák tartalma mellett bevezetnék egy kis gyorsmenüt, amibe a hasznos, könnyen elérhető tárgyak lennének téve. Tehát harcoljon bár valaki láncos buzogánnyal, ránthasson mérgezett tőrt, ha úgy gondolja, hogy tompa fegyver helyett szúrót akar használni. Esetleg egy, egy gyógyital legyen az övön tárolva, hogy az gyorsabban elérhető legyen, mintha turkálni kellene a teljes inventoryban. Persze csak logikusan, valóságban is övre akasztható készenléti tárgyakról fegyverekről, dobófegyverekről beszélek.


Ha van egy ilyen öve az embernek, akkor ledobva a nyílpuskát azonnal elkezdhet késeket dobálni

Érdemes összevetni, hogy melyik megoldás a jobb: a legtöbb elődre és a Grimrockra is jellemző (menekülj el, ha sokáig akarsz turkálni a cuccaid közt) vagy a Lands of Lore-os (folyamatosan kint van az inventory a képernyő alján (ennek továbbfejlesztése emlékeztetne arra, amit egy mmorpg-s barátomnál láttam párszor, folyamatosan kint voltak a varázslatok és használható tárgyak a képernyőn (Rappelz)).

Lands of Lore Rappelz
Lands of Lore és Rappelz - gyors elérésű menük

Előbbi valósághűbb és erősíti a menekülés szükségességét, pozitív értelemben növelheti a feszültséget, utóbbi több szabadságot, több kombinációs lehetőséget, gyorsabb irányítást biztosíthat, ezzel lehetőséget ad érdekesebb, komplikáltabb módon legyőzhető szörnyek és akadályok létrehozására.
Persze ki tudja... Lehet, hogy ilyesmi már létezik. A Lands of Lore második és harmadik részét még nem próbáltam, ahogy több más játékot sem.

Ami miatt pedig kifejezetten örültem annak, hogy a Grimrock és a Journey nagyjából egyszerre jelent meg nem más, mint hogy ellentétes oldalra "szerelt" jó szűrője volt mindkettő a játékosközösségnek. Nem nagy számban, de azért vannak még gondolkodó játékosok a fórumokon. :)

Jöhet a folytatás és a játékosok által generált tartalom. Hátha meglepnek még valamivel. Én meg megyek és adok magamnak még egy pofont a Ni no Kunival, mielőtt nekiülök valami komolyabb játéknak... Nem is tudom, hogy egy ilyen felelevenítő rpg menet után mennyire fogom kielégítőnek találni az 1-2 slotos japán karakter equipment lehetőségeket... Talán semennyire...

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://player2.blog.hu/api/trackback/id/tr534772287

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_285279 2012.04.29. 16:05:10

Nekem a csáposarcú mágusok kinyitották a rácsot. Megjelent vagy három a rácson kívül, egyet becsaltam, gyorsan bezártam magunkat, hogy a többiek ne zavarjanak, pár ütés után hallottam, amint felemelkedik a rács. Simán bejöttek a haverok... :D Azért a főellenség vicces volt, nem számítottam erre.

Ismeretlen_2560 2012.04.29. 16:14:39

Én valami tűzdémont vártam, nem egy borg járművet. :D De olyan ötödjére sikerült lenyomni. Köszönhetően annak, hogy a többi ellenfél csak szerencsétlenkedett a pályán, na meg annak, hogy úgy döntöttem messziről dobálom rá a játék alatt folyamatosan gyűjtött áldást (gránátok, varázspálcák, stb.).

Ismeretlen_285279 2012.04.29. 16:23:46

Villámokat varázsoltam rá, meg a kapott titkos fegyvert használtam. Ugyanazok a támadások egyre kevesebbet sebeznek rá. Nem is leverésével volt a gondom, hanem az 'előkészítéssel'.

Ismeretlen_285279 2012.04.29. 16:26:11

Ma megnéztem egy leírást. Lesz még mit felfedezni, ha majd újra előveszem valamikor. :)

Ismeretlen_2560 2012.04.29. 16:37:55

Ne is mondd. Nekem összesen 1db arany szobrocskát sikerült megtalálnom, de nem tudom, hogy jó-e valamire. Gondolom acsi jár érte steamen... Mondjuk végig cipeltem az egész játékon. A Vasajtókat végig kinyitogattam, csak 1 aradt ki, talán még az elején. A slime dungeon és fighter's challenge kimaradt, de talán még más is..:) Igen, egy végigjátszás még lesz benne, de nem egyből mert a fejtörők most nagyon bent vannak még a memóriámban. Meg jó lenne befejezni a Landset és elkezdeni a Fallout 1-et is végre. Vagy talán a Half-life 2-t. Lehet, hogy elkövetem azt a hibát, hogy elkezdem a Mass Effect 3-at... :) Egyszerűen csak azért, mert a haverok elvárják (nem akarnak spoilerezni), na meg a történet vége érdekel. Csak ez olyan 40 óra lehet, ami nem kevés. Szombaton meg már repülök az angol/skót útra.

Ismeretlen_285279 2012.04.29. 17:07:46

Négy kincsem lett meg, de eldobtam a vége felé, mert már nehéz volt cipelni. A korona kell, hogy felmehess a hatodikról, legalábbis nekem akkor nyílt ki az ajtó, amikor megszereztem. :) Ha csak egy heted van, és az is nagyrészt munkával fog telni, talán nem érdemes addig nagyobb játékba kezdeni. Én a Super Mario Bros. lemaradásomat kezdtem pótolgatni. (lehet, hogy szégyen, de még sose játszottam máriós játékkal eddig) :) Most néztem a Sword of the Stranger című animét, tökjó kis kalandfilm volt. http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=2185

zola2000 2022.06.14. 18:15:22

"10 éve" hogy repül az idő!
süti beállítások módosítása