HTML

Player2

Friss topikok

  • zola2000: "10 éve" hogy repül az idő! (2022.06.14. 18:15) Grimrock
  • Ismeretlen_2560: Nyilván a lopásgátló foglalat sem tett jót a kézbefogós élménynek... (2012.04.28. 20:18) Ni no Kuni - 23:00:00
  • Ismeretlen_2560: Igen, mondjuk eről én is inkább személyesen beszélnék. Könnyű félreérteni neten ilyesmit, főleg ha... (2012.04.23. 14:27) főnökök és beosztottak
  • DVM: Amúgy meg Bruges tényleg gyönyörű, a toronyból is, de tényleg azt látni onnan is, ami lentről is l... (2012.04.13. 22:25) szent tehén
  • Red13: Ha szereted a Japán filmeket, akkor ajánlom a Moteki-t. Könnyed vígjáték a jobb fajtából, persze t... (2012.04.12. 21:42) momentum

Címkék

Én, 1-es a 0-ák sorában

2012.03.01. 23:00 antaru:P

Itt az ideje, hogy mééééérhetetlen (ha!:) tudásom ne csak saját magam szórakoztatására használjam, s adjak valamit végre belőle a világnak.

Elárulok egy titkot.

Van egy jó kis játékom, amihez nem kell semmi más csak egy ajtó, amin szép sorjában, de nem teljesen folyamatosan mennek be az emberek.

De olyan emberek legyenek, akik igyekeznek illedelmesek lenni.

A pláza arc nélküli tömege nem jó. Ellenben kiváló alanynak bizonyulnak a munkahelyi ismerősök, akiket csak arcról, néha csak névről ismer az ember, de nincsenek közvetlen kapcsolatban, nem szoktak beszélgetni, csak nap mint nap látják egymást és köszönnek a folyosón.

Az én munkahelyem - mint sok másik - rengeteg ilyen játszótárssal szolgál nap mint nap.

A játék pedig nem áll másból, mint az ember egyik alapvető tulajdonságának kihasználásából.

Mert hát az ember a legtöbbször nem csinál mást, csak próbálja saját nyugalmát, egyben biztonságát őrizni, hogy monoton módon, külső zavarok nélkül működhessen.

A kaputól a bejárati ajtóig való eljutás az egyének számára a legtöbbször pont ilyen monoton folyamat. Akkor jó, ha közben csak azonnal elkönyvelhető, semleges ingereget kap az ember. Nulla értékű biteket. Semmi nincs előttem az úton=0, nem ugat meg a kutya=0, nem csúszik a járda=0, nem csapkodnak arcunkba az esőcseppek=0.

Vagy ha nem nullák jönnek, akkor jöjjenek egyesek, de legalább folyamatosan.

Hogy mondjuk a hideg szél 1-1-1-1-1-1-1-1-ét gyorsan kirekesztve a kapucni felhúzásával rögtön vissza lehessen húzódni a 0-0-0-0-0-0-0-0 anyailag óvó, biztonságos világba, s pihegni még egy picit a napi megpróbáltatások előtt.

Most jön a lényeg. Úgy döntöttem, hogy én leszek az álnok, legrosszabkor felvillanó 1-es, ami megpróbálja ingerelni az gyárépületbe belépni kívánókat, amikor csak lehetősége van rá.

Nem ijesztgetem őket, mert az nem villogás lenne, hanem egy 1-eseket okádó kézigránát, ami kellemetlen és gyors game overt hozna.

Megfigyeltem, hogy mi a legizgalmasabb pontja a gyár ajtaján való áthaladásnak.

Az, hogy az ember az ajtóhoz érve kényelmesen át tud-e haladni rajta.

Sokszor igen, de sokszor meg kell szaporázza lépteit amiatt, hogy még addig odaérjen, mielőtt az előtte belépők után becsukódik, s még rosszabb, amikor az ember azért kezd el sietni, mert érzi, hogy jönnek utána, de olyan távolságból, aminél nehéz eldönteni, hogy mi is lenne illendőbb:

tudomást sem véve róluk hagyni becsukódni az ajtót, vagy megállni és nyitva tartani a mögöttünk érkezőknek?

Egyszer magamon is észrevettem, hogy gyorsabban kezdek az ajtó felé menetelni, amikor jönnek mögöttem, de messzebb vannak annál, hogy időveszteség (és az azzal járó rohadt 1-esek) nélkül meg tudjam várni őket, miközben nyitva tartom nekik az amúgy magától becsukódó ajtót; viszont közelebb vannak annál, semmint nyugodt szívvel, lazán bevonulhatnék előttük, bízva abban, hogy nem néznek bunkónak.

A szituáció kényessége mosolyt csalt az arcomra, s elhatároztam, hogy kipróbálom szándékosan fordított helyzetben.

Ha láttam, hogy valaki előttem elkezdett sietni csak azért, hogy megfelelő távolságot tudhasson kettőnk közt ahhoz, hogy simán, nyugodt szívvel, hátranézés nélkül bemehessen a ajtón, akkor elkezdtem én is gyorsítani. Ha pedig úgy érezte, hogy már muszáj lesz megvárnia és lasabban kezdett haladni, mert nem vagyok eléggé lemaradva mögötte, akkor szándékosan fékezni kezdtem én is.

Épp olyan ez, mint amikor az ember letesz egy mágnest az asztalra, egy másikat pedig a kezében tartva próbálja megtalálni azt a bizonyos távolságot, aminél folyamatosan taszítva mozgatni tudja a lerakottat, de még nincs olyan közel, hogy hirtelen lökést adva megszakítsa a folyamatot.

Ez egy érdekes játék. Lehet pontozni aszerint, hogy mennyire sikerült zavarba hozni a másikat, aszerint is, hogy egy héten hányszor jön össze.

De egy idő után - a lelkiismerettel rendelkezők számára - kellemetlenné válik.

S így inkább azt ajánlom, hogy a 0-ák és 1-esek szabályrendszerének beható ismeretét inkább pozitívan használja az ember.

Ha messziről jönnek is utána, akkor is álljon meg, s tartsa előzékenyen nyitva a behúzó karos ajtószárnyat.

Amivel egyébként eljut a játék második részéhez: fel tudja-e mérni azt a távolságot, ahol az ajtót nyitvatartó hősként arra tudja sarkallni az utána érkezőket, hogy hangosan megköszönjék neki (+1XP) vagy végrehajtsanak egy kis udvarias kocogást. (+25XP) :DDDDDDD

Mindez valójában nem más, csak egyetlen szembeötlő 1-es a hosszú 0-ák sorozatában.

Egyetlen időzített bit, ami ha jókor jön, elindít egy előre tárolt szubrutint.

Egy védelmi mechanizmust, aminek a végeredménye egy kis kocogás.:)

Valójában nem szoktam ezeket a játékokat előre tervezetten játszani. Ha szándékos cselekedet, akkor olyan, mint a fekete mágia, s megidézőjének többet árt, mint a célpontnak. De ha spontán összejön, akkor kellemes napindító is lehet.. ;)

53 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://player2.blog.hu/api/trackback/id/tr874772277

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kaszman · http://gamephilosopher.blogspot.com/ 2012.03.02. 00:19:56

No offense, de az utolsó 2 bejegyzésed alapján szerintem ki kéne mozdulnod egy kicsit, vagy végrehajtani egy emberes elhajlást (csak nem a szokásos geek keretek közt)... (Jobb lesz hamar belevágni abba a játékba, mert rossz hatással van rád ez a gyár ;)

Ismeretlen_2560 2012.03.02. 00:34:21

Ó, tisztában vagyok vele, hogy ott kellene hagynom a gyárat. A rémálmok, amik igazábol nem rémisztőek, inkább nyomasztóak, világosan abból erednek nálam, hogy kinyír a kreativitásnak nulla helyet hagyó droidmunka, de még nem mertem abbahagyni, egyértelműen anyagi okokból, s ezt jelképezték a természeti jelenségek. Mondjuk ez a világvégés dolog talán inkább a szüleim közti problémákból ered. Bár ez meg nem ide tartozik. Egy repjegyem már van egy angliai-skóciai társas utazáshoz, szóval valamelyest gyúrtam már a dologra, csak az még két hónap. :) De ha bemegyek egy szusibárba és adnak valami szar melót, akkor haza se jövök. :D Mondjuk a ez a bejegyzés ne legyen már sötét...:D Ez egy poén gondolat volt, ami talán tavaly vagy tavalyelőtt nyáron ugrott be (játék az ajtó előtt), amit köré írtam az tupír.:)

Ismeretlen_2560 2012.03.02. 00:48:04

Egy mondjuk biztos. Nem sok japán tolmácsot láttam még, aki 10 évig húzza robotvárosban. Én pedig nem akarom megdönteni ezt a rekordot. :D

Gulandro · http://kronikak.hu 2012.03.02. 12:19:23

A hét legelvontabb és mégis legegyszerűbb bejegyzése. Szerintem inkább partnert kellene váltanod, a legpokolibb munkát is fel tudja dobni egy megfelelő.

Ismeretlen_2560 2012.03.02. 13:26:16

Biztosan, de én úgy vagyok vele, hogy a problémát a kiváltó okánál kell kezelni. Egy jó nő mindenkinek feldobja az életét, de ha mondjuk most be is lépne egy az ajtón, az csak amolyan fájdalomcsillapító jellegű lehetne. :) Vagy figyelemelterelő. Tisztában vagyok a munkám negatív oldalával (ehhez kellett azért pár év) és azzal, hogy nem fog változni. Nem akarok panaszkodni, más összetenné ezért a melóért és pénzért a két kezét. De ebből áll egy napom: érkezés az irodába, gép bekapcsolása, 10-70 email fogadása. Fél órás tolmácsgép munka, majd 10 perc reggeli és 5 perc fogmosás. Ezután leülök a gép elé fordítani, átlagban 2-4 óra telik el ezzel úgy, hogy nem történik semmi, nem kérnek fel közben szóbeli fordításra. Mindennel tegnapra kellene kész lenni, feszített tempóban történik a gépelés. Néha egy-egy percre megnézem a mailemet vagy a google readert. Ha szóba elegyednék valamelyik közemben ülővel, már rögtön jön a felém beosztott tolmács (nőnemű android hajcsár) azzal, hogy hol tartok, kész vagyok-e már, ne beszélgessek. Fordítok tovább, de kezdem kényelmetlenül érezni magam amiatt, hogy az irodában meleg van és nincs oxigén. Kinyitom a kb. 10 m magasságban lévő, 30x20 centis, egyetlen szellőzőablakot az irányítópanel gombjával, de nincs hatása. A légkondi tervezési hibás, ha néha működik is, az iroda egyik fele rinyálni kezd, hogy fázik. Ebédszünetben elnyomok pár poént az asztalnál, aztán jön a délutáni turnus. 8 órából kb. 20 percet töltök azzal, hogy elengedem magamat. A tolmácsolás pedig olyan kommunikáció, aminek nem résztvevője vagyok, csak közvetítő közege. Nincsenek gondolatok. Igazi 1984. Már eldöntöttem, hogy befejezem, épp azon dolgozom, hogy találjak valamit és az átmenet normális legyen. Ha csak felmondok, azzal egyéb problémákat idézek elő: az albérlet nem fizeti ki magát, a világ végén élő szüleimhez meg nem megyek vissza. Szóval egyelőre rakosgatom össze a pénzt és a nyár végéig kipróbálok néhány egyéb lehetőséget. Elugrom Európa angol ajkú területeire, kipróbálok valami vállalkozást, illetve a szabadnapjaimon megpróbálok valami kreatív dolgot csinálni. De talán a legjobb lenne beiratkozni valami nyelv- vagy egyéb tanfolyamra, mert a munkám igazából pont a társas kapcsolatot iktatja ki az életből. Hiába vagyok 40 ember társaságában, ha csak ők beszélhetnek. Jelenleg úgy kezelem az egészet, mint átmeneti időszakot. Ami persze ugyanúgy megvisel, de ez alapvetően álomelemzésből derül ki számomra is. Amivel sosem foglalkoztam volna korábban. :) Nem arra gondolok, amivel a kártyavetők foglalkoznak, az hülyeség. Rendkívül érdekes, hogy egyszerű (de persze könnyen nem vehető) problémák, mint az, hogy a szüleim kapcsolata rossz és szétköltözést meg válást sejtetnek idénre, hogyan képződik le az ember agyában, szimbolikusan. Kezdem kapisgálni, hogy honnan pecázza elő David Lynch a vízióit. A sajátjaimból lassan én is csináltatok egy képregényt..:)

Red13 2012.03.03. 05:37:42

Hogy felvidítsalak(vagy nem). 05:45 kor kelés, gyorsban mosakodás, kaja készítés, munkába érés 06:45, kezdés 07:00, vége kb. 17:00. Éjjeli műszak kezdés 18:00, vége kb. 04:00. Eközött nagyjából annyira van időm, hogy gyorsan összeüssek valami kaja féleséget, 1 film és/vagy videójáték belefér nehézkesen, talán még olykor olvasás is. Hétvége sokszor nincs, mert akkor is van munka. Munka leírás: minden reggel arra kelni, hogy merevek az ujjaim, nem tudom mozdítani, a kisujjam konkrétan úgy pattan ki behajlított állapotból, hogy majd bele jajdulok. Bal térdem már ropog, arról a kellemes dologról nem is beszélve, hogy minden egyes hétfőn "lemálik" az ujjaim végéről a bőr. Maga a munka kőkemény fizikai, 1 másodpercre sem lehet megállni, hogy levegőt vegyél, elég azt szünetben. Az még hagyján, hogy fizikailag teljesen leterhelt vagyok, de szellemileg még inkább. Főnököm egy köcsög ghánai paraszt. Tisztán kikapok olyan 1000-1100 fontot, mikor hogy. Mindezt úgy hogy baromira rühellem az egészt, semmi életem sincs, munkán kívül max lakótárssal kommunikálok. Szép élet. Szóval örülnék én ha két állomás közt megtudnám nézni az email-jeimet(amire nem érkezik semmi a spamokon kívül.) Ezt most nem baszogatásként akartam írni, hogy neked milyen jó, csak lehet szebben is nézni a dolgok oldalát. Én pl. egy kocsit akarok venni, hogy itt angliában a szabadidőmben elnézegessek helyekre. Rábökök a térképen aztán megyek, szombat hajnalba kaja, kávé készítés, kedvenc zenék be, aztán útra készen. Aztán majd jöhet valamikor a munka váltás. Valószínűleg most Magyarországon is ezt csinálnám, sok helyen nem voltam még, pláne ha Erdélyt nézzük.

Ismeretlen_2560 2012.03.03. 08:50:58

Tudom, hogy nem nekem a legrosszabb a világon. Sőt, látom nap mint nap az operátorokat a gyártósoron szívni. De az nem optimizmus, ha arra gondol az ember, hogy mennyivel rosszabb lehetne még. Tenni valamit érte, na az már Optimus Prime. :D

Ismeretlen_2560 2012.03.03. 08:52:31

Sőt, igazából nálam nem létezik ez a napközben morgok, mert szar a kedvem dolog. Éjszaka mászik elő az agyam mélyéről a dolog. Ami miatt elég sok idő kellett ahhoz, hogy rájöjjek arra, hogy valamerre lépni kell.

Ismeretlen_285279 2012.03.05. 20:12:00

Jók a Ravenloft könyvek? (Abercrombie-tól a First Law-t kezdtem nemrég olvasni, eddig nagyon jó.) :)

Ismeretlen_2560 2012.03.05. 23:28:54

A Holtak táncát régen már olvastam, de most is jól kezdődik. (olyan 90 oldalnál tartok).

Ismeretlen_285279 2012.03.05. 23:55:23

Köszi, majd belenézek valamikor. :)

Ismeretlen_2560 2012.03.08. 06:47:31

Van benne egy csomó elütés és néha még szórend vagy egyéb nyelvtani tévesztés (kb. vagyok helyett vagyunk) ami elég ciki, mintha vsync hibás lenne a könyv.:) de szerencsére nincs sok és amúgy nagyon jó, semmi d&d klisé nincs benne. eddig nagyon bejön, lassan a végkifejlethez érek.

Ismeretlen_285279 2012.03.08. 09:37:49

A holtak tánca felkerült az olvasnivalók listájára. A The First Law: The Blade Itself című könyvet olvasom, kb kétharmadánál vagyok, és nem bírom letenni. Az elmúlt két napban már játék helyett is inkább olvastam..:D

Ismeretlen_2560 2012.03.08. 11:35:42

A holtak táncáról annyit lehet spoiler nélkül mondani, hogy egy szigetről szigetre járó "színház hajó" legénységéről szól (hello FFIX), akik táncos zenés előadást nyomatnak, ehhez persze illúziómágusuk is van, aki a "díszletet" szolgáltatja. Aztán kiderül, hogy a kapitánynak vannak sötét titkai (ez még a borítóra is oda van írva.:), de a legjobban az tetszik, hogy a fő helyszínként szolgáló sziget mocsarában élő lények ki vannak találva, na meg hogy van benne egy komoly nekromanta is, de senki sem használ tipikus ad&d dolgokat. nincs tűzgolyó meg magic missile vagy olyan, hogy varázsló nem foghat kardot. szerencsére. isteni guillermo del toro filmet lehetne csinálni belőle, nekem legalábbis afféle élményt nyújt. A penge maga számomra ismeretlen, most megnéztem guglin az első tartalom ismertetőt, de az olyan volt mintha a Soul Caliburé lenne. :D Mindenféle kardforgatóról írtak egy-egy mondatot. De előbb-utóbb belenézek majd. Mostanában sokkal jobban bejönnek a könyvek, mint a játék, de hát ez nem is csoda. A játékok jó része olyan, mint egy film, amihez hozzácsaptak valami melót. Most jön a mass effect 3, de én most végeztem ki a Star Trek: Enterprise sorozatot. Enyhén szólva erre és a Voyagerre épült a Mass Effect, de enyhén szólva jobb volt a Star Trek. :) (a Voyager első három évada persze sokszor rém unlamas, de a 4-től király) Vettem még két Ravenloft könyvet, az Éjfél szívét és a Félelem cirkuszát (ha jól emlékszem), meg valahol megvan az alapvető Fekete rózsa lovagja, amit a holtak táncához hasonlóan újraolvasni fogok és meg is éri, mert - bár ez szánalmas - bő 15 év távlatából alig emlékszem valamire. Aztán ott van egy Gibson könyv még nálam, ami ugyanúgy, mint minden Gibson regény, számomra kínszenvedés az elején. Néha olyan jelzőket hasnzál a csávó, hogy azt sem tudom hol vagyok, meg számomra legalábbis túl sok kitalált/valós márkanevet szór a mondatokba. De ez a Nyomtalanul már azért is érdekes, mert kicsit tényleg valóságnak érezhető, tapintható jövőkép van benne. (gyakrolatilag divat és trend a téma, de biztos átmegy valahol konspirációba majd) Na majd valahol ezek után jöhet a Penge... Még jó, hogy mostanában rákaptam erre a lefekvés előtti olvasásra. Ha nem csinálom, sosem alszom el.:)

Ismeretlen_2560 2012.03.08. 11:39:05

Játékban - szintén vicc - de elkezdtem az FF5-öt, amit még PS1-en abbahagytam, amikor a vége felé iszonyat sokat kellett tápolni. Annyira magával ragadóan egyszerű, de önmagát játszató az eleje, hogy öröm játszani vele. Szerencsére ingyen volt a PS plusszal. A Journeyt is lekaptam ma reggel, de időm még nem volt rá, de minden tervet tönkrevághat az, ha most már tényleg kölcsönkapom a Ninokunit. Mert akkor azzal haladni kell. a 4 napos szünet pont jó lesz rá.

Ismeretlen_285279 2012.03.08. 13:26:13

Az FF5-t GBA emulátoron játszottam. Az eleje jó volt, humor, kalandérzés, de a végére már szenvedős is, meg hát a sztori se tartogat túl sok érdekességet. Most elvileg az Amalurt nyomnám, már valamennyire a vége felé lehetek, nem egy nagy játék (bár a világ óriási benne), de rossznak se mondanám. Talán majd a második rész jobb lesz. :) A Mass Effect első részével játszottam csak, a másodikat úgy tizenöt óra után abbahagytam. Nem igazán jön be az, hogy mindenáron 'jó vezetőt' akarnak 'képezni' a játékosból, a jó vezetői viselkedésről pedig megvan a határozott elképzelésük. Arra kapsz jutalmat, ha úgy viselkedsz a partitagokkal, ahogy azt a személyiségük megkívánja, ha azt mondod amit hallani akarnak. Ez a Dragon Age-ben is benne volt, azt se vittem sokáig. Nekem fontos, hogy egy szerepjátékban az lehessek, aki lenni szeretnék, és ne kapjak kvázi büntetést azért, mert nem úgy csinálom, ahogy azt a készítők szeretnék. :) Nemrégiben olvastam Robert Charles Wilson Pörgés című regényét, az se rossz. Kicsit hiteltelennek tűnt számomra a dialógusok egy kis része, de ez az összes hiba, amit meg tudok említeni. A történet nagyon jó ötletre épül, a technikai/tudományos leírások nem blabla, hanem rendes jó scifi. Majd elolvasom a folytatását is. A Blade Itself talán csak azért jön be ennyire, mert hiányzott az olvasás. De most úgy érzem, az író nagyon eltalálta az igényemet a stílusával. Könnyed fantasy (főleg annak aki Martin írásait kedveli). :D

Ismeretlen_2560 2012.03.08. 20:18:38

hát igen, attól nem félek, hogy végignyomom az FF5-öt..:D Amit írsz, az pedig úgy van: a mass effectről mindig áradoznak, hogy részeken átívelő döntési lehetőségek, blabla... Én is beszoptam az első részben ezt, aztán a másodikban rájöttem, hogy mi van. Meg hát pont olyan, mint az inFamous. Mehetsz jó vagy rossz irányba, aztán annyi. Ha mást csinálsz, akkor meg büntetnek és elesel lehetőségektől. A karkterek tényleg nem rád reagálnak, hanem olyanok, mint egy nyitott ajtó. Be lehet menni rajtuk és be lehet csukni őket, de fixek. És szerintem annak, hogy ez örökre így marad az egyik fő oka nem más, mint a realisztikus prezentáció hajszolása, azon belül is a szinkron. Akartam erről egy bejegyzést írni (a szinkron negatív hatásairól), de mindig közbejön valami... A számítógép (és most nem a laborok mélyén folyó, komoly AI kutatásokra gondolok, hanem általánosan) nem gondolkodnak, hanem reagálnak, előre megadott lehetőségekre. Ahogy az emberek is az 1-es inputokra, ahogy azzal ebben a bejegyzésben vicceltem. Emiatt egy a játékosra reagáló karaktert bár meg lehetne alkotni rengeteg változóval és feltétellel, s azokat még felülbírálni, utólag felülírni képes, magasabb szintű összefüggések vizsgálatának funkciójával, ennek az outputja nem megvalósítható beszélő szereplőkkel. Mert nem lehet minden lehetőséget előre szinkronizálni. Van persze beszédszintetizátor, de az meg természetellenes. Sok írott szöveggel már úgy ahogy meg lehetne oldani a dolgot, de még annál is észre lehetne venni hibákat. Meg persze némán, de az meg ellenkező pólusa a reakciókorlátnak. Illetve a játékos oldali inputot is igazítani kellene az intelligens karakterekhez. Egy beszédfelismerő program túl sok hibalehetőséget hordoz, egy alternatív, témakör kiválasztó, majd ahhoz érzelmet rendelő beviteli mód pedig talán túl kacifántos lenne elsőre. Pedig már agyaltam ezen, talán épp az Alan Wake feleséggel beszélgetős részeit játszva, vagy épp a Heavy Rain közben, hogy egy-egy kérdésre nem előre megadott válaszokat kellene adni, hanem csak reagálni "érzelmi szinten". Egy feltevéssel szemben azt kiválasztani, hogy pozitívan, negatívan állunk-e hozzá, csak nem egyszerű 0-1/igen-nem szinten, hanem valami újabb módszerrel. Most nem akarok ebbe mélyen belemenni és kilistázni a lehetséges emberi reakciókat, de szívesen letesztelnék egy ilyen kommunikációs rendszert, amiben úgy "válaszolok" egy kérdésre, hogy egy-egy adott témakörhöz társítok érzelmeket. Mondjuk jön egy kérés, mint a HR elején: "-Drágám, gyere a konyhába és segíts megteríteni!" Erre lehet a játékban úgy reagálni, hogy odamész a szekrényhez és kiveszed a tányért, aztán odaviszed az asztalhoz. Vagy úgy, hogy nem és akkor óbégat az asszony. De mi lenne ha megjelenne egy terítés témabuborék a képernyőn és nyomhatnál arra egy okét, mármint egy pozitívan állok hozzá inputot, majd emellé egy elleninputot is, egy érzelmi palettán kiválasztva az aggodalom vagy félelem opciót és azt társítani egy másik témakörhöz, mint mondjuk kutya vagy dolgozószoba. És ekkor a karkter magától megszólalhatna a játékban, hogy "-Ne haragudj, segítenék, de be kell fejeznem ezt a tervrajzot a határidőig." Persze ez itt most csak egy légből kapott ötletféleség, real time nem tudom mennyire életképes, na és valószínűleg teljesen piacképtelen, de legalább más irány, mint a sima yes or no feltételes folyamatábrákból egy A4-es papíron leírható történetek.

Ismeretlen_285279 2012.03.08. 21:00:56

A Deus Ex (az első, régi) nagyon jól volt megalkotva immerzió szempontjából. Igaz nem volt igazi beszélgetés benne (úgy értem, kiválasztható mondatok), de a szereplők, amikor beszélgetsz velük, mindig reagálnak arra amit az előző küldetésben tettél, vagy nem tettél. És itt sok variációs lehetőség van, nem állít meg a játék, hogy most dönts jó vagy rossz megoldás között, hanem amit magadtól csinálsz, arra kapsz megjegyzéseket, hanggal az npc-ktől. Szerintem igazán ez tette naggyá azt a játékot. Most a készítő, együtt az Ultima Underworld/Arx Fatalis készítőivel új játékon dolgozik, idén jelenik meg, kíváncsian várom. (Dishonored) :) A beszélgetésrendszereket a szerepjátékokban tényleg újra kellene gondolni, mert nagyon sokszor van olyan érzésem, hogy a felkínált választási lehetőségek egyike sem áll közel a karakterhez, akit kigondoltam. Sokszor a két 'ezt mondom' lehetőség úgy van megtervezve, hogy a kapott válasz mindkét opcióra alkalmas, bármelyiket választod. Gondolom a hangfelvételek számával lehet így spórolni. A baj az, hogy ezzel már nem tűnik beszélgetésnek az egész, az jár a fejemben, hogy a kapott válasz inkább válasz a másik felkínált lehetőségre. Nem tudok most példát mondani, nem jut eszembe egy se, de ha figyeled akár a Mass Effect beszélgetéseit, abban is van/lesz szerintem elég ilyen. :) (de jó is volt a Fallout, ahol ha nem voltál elég intelligens, nem tudtál összefüggő mondatokat mondani. Vagy ez a Baldur's Gatekben volt?) Nem beszélve az ai-ról és a fizikáról, ami szinte 'megállt' a fejlődésben az utóbbi időben.

Ismeretlen_2560 2012.03.08. 21:12:48

Az intelligencia nem olyan piacképes, mint a gyönyör. :D Komolyan ki kellene vágnom egy csomó játékot most már és bepótolni, most egy ilyet, mint az első Deus Ex. De lassan már a Grimrock is a nyakunkon van az áprilisi megjelenéssel. :) A legalja a párbeszédeknek az, amikor semmilyen hatásuk nincs. Lehet mondani igent vagy nemet, a végkifejlet ugyanaz. Vagy amivel legutóbb találkoztam a Skyrimben: csak úgy folytathatom a Companion sztorivonalat, ha vállalom a farkasemberkedést. Nem vállalatam, a csávó pedig már egy hónapja ott áll a barlangban azzal a szövegbuborékkal a feje fölött, miközben máshol zajlik az élet. :D

Ismeretlen_285279 2012.03.08. 21:22:59

Háát, az első Deus Ex játszhatósága nem a modern korba való, de egy próbát persze megér. :D (asszem a gog-n fent van) A Skyrimet végigvitted?

Ismeretlen_285279 2012.03.14. 10:17:12

Beindult a Wasteland 2 project. Már csak az emlegetett Avellone játék kell és teljesen elégedett leszek. http://www.kickstarter.com/projects/inxile/wasteland-2

Ismeretlen_285279 2012.03.15. 09:57:08

És már össze is jött a pénz a Wasteland 2-re. :)

Ismeretlen_2560 2012.03.15. 20:33:05

Újabb játék, amiről még csak nem is hallottam korábban... ejjj....:)

Ismeretlen_285279 2012.03.15. 21:21:19

Az eredeti Wastelanddel én se játszottam, talán majd kipróbálom emulátoron valamikor. :D Elkezdtem végre a Grandia 2-t (DC verzió). A PS2-es változat ronda mint állat, a PC-s meg bugos. :D 7 óra játék, eddig jó.

Ismeretlen_2560 2012.03.15. 22:29:35

Sajnos sosem játszottam végig, pedig imádtam a pörgősséget a harcokban. Valami nagyon vallásos nagyon nagy városba eljutva untam rá, bár akkoriban még nem is értettem annyira japánul sem. Talán érdemes lenne újra megpróbálni egyszer...:)

Ismeretlen_285279 2012.03.16. 09:19:23

A harcrendszer nagyon hasonlít az első részéhez, annál egy kicsit pörgősebb. Meg itt pontokból fejlesztesz, az elődben meg nagyjából az fejlődik, amit használsz. :) A harcokban a kamerakezelés egy kicsit béna, nem mindig mutat minden történést, előfordul, hogy találatot kap az egyik partitag, de nem látok belőle semmit. :D De sok jó dolgot megőriztek az első részből, az npc-k nem csak úgy odamondanak valamit, hanem tényleg beszélgetésbe elegyednek velünk, még ha csak rövidbe is, amibe aztán a parti velünk lévő tagjai is bekapcsolódnak. Sajnos a Dreamcast emuláció nincs a helyzet magaslatán, akadnak kisebb grafikai hibák, de kibírom. :D néhány kép: http://imgbox.com/g/D5fOOI5RCQ Bejelentették a Baldur's Gate enhanced editiont. Nyáron jelenik meg. Ezt se fejeztem be akkoriban, valami bányában voltunk, amikor a paladinom összekülönbözött a nekromantámmal és parti ellen fordult....:D Meg megpróbáltam leverni Drizzt Dourdent, amikor kinyírta a gnollokat, rátámadtam. Nem sokáig húztuk, pillanatok alatt végzett a partival. Biztos, hogy játszani akarok majd vele, még az AD&D ocsmány rendszerét is elviselem, ha kell. :)

Ismeretlen_285279 2012.03.16. 19:47:14

Wasteland 2 ígéretek: "I want this game to be comfortable for either a Wasteland of Fallout 1/2 player to be able to step into like a comfortable pair of shoes. Obviously the graphics need to be updated, and it will have different combat systems, etc., but there is a tone, stats, and interface that come with the RPGs from that era. People are very clear about wanting that experience and none of this "re-imagining" business. The game will initially take place in the (American) southwest as you are controlling a band of desert rangers like in the first game. The game will have scope and scale like both Wasteland and Fallout; it will be open-world in the sense that we don't lead you around by the nose; it will have multiple approaches to most things to avoid the moralistic "right" solution; it will be skill-based; NPCs will join the group and not always behave like you want; and it will not require hand-eye coordination. Oh, and there will be tons of weapons so people can shoot their way through situations instead of charming anyone. " Ha ezt meg is valósítják, engem megvettek. :D

Ismeretlen_285279 2012.03.19. 15:21:52

Úgy tűnik, nem csak jól ismert nevek kaphatnak lehetőséget a Kickstarteren. Vajon lesz forradalom? http://www.kickstarter.com/projects/stoic/the-banner-saga (pár percenként egy ezrest nő, szerintem simán meglesz a pénz)

Ismeretlen_285279 2012.03.21. 20:39:34

"Harry Potter is huge and a very expensive project, but it was directed by one director, written by one screenwriter and based on a book written by one writer. Not a department of fifty people, directed by a board of executives, sitting behind the screenwriter and telling him what to do. If it was a game, it would never get made and J.K.Rowling could never keep the rights for the title if she was a game designer. She would be replaced with somebody less stubborn and cheaper for the sequel at the first opportunity and the sequel would be utter crap." http://www.warhorsestudios.cz/index.php?page=blog&entry=blog_007

Ismeretlen_2560 2012.03.24. 10:15:00

Na itt az érzelmi alapú input rendszer, picit másképp, de végtére ugyanaz, Tim Schafertől, mellesleg elkaszálva. :D http://kotaku.com/5895940/tim-schafer-hilariously-demos-a-3d-adventure-game-that-youll-never-get-to-play Kár, hogy alig értem, hogy mit mond közben és a kamerás srác állandóan ki-be zoomol.

Ismeretlen_285279 2012.03.24. 16:08:47

A Discworld-t juttatja ez a beszélgetés ötlet eszembe. Ikonok balról : Greeting, sarcasm, question, anger, kéz-goodbye. Ezenfelül megjelenhetnek még specifikus téma-ikonok is, például itt a könyvtárosé. https://www.youtube.com/watch?v=Y4KubhI3iVs Amúgy szerintem a játékosok nagyobb része csak akkor kezdene "kísérletezni" a lehetőségekkel, ha tudja, hogy az 'jutalommal' jár (pl. vicces beszólások). Más esetben csak azokat a variációkat próbálnák ki, amik szerintük azonnali továbbjutást eredményezhet. (tehát nem játszanák ki a felkínált eszköztár nyújtotta szerepjátékot) Másrészt előre megírni, hogy mi hangozzon el egy-egy érzelem/topik kombináció kiválasztásánál, nehéz feladat. Engem zavarna, hogyha nem pontosan azt mondaná a karakterem, amit szeretnék, tehát ha nem úgy értettem annak az érzelemnek azzal a tárggyal, témával való kapcsolatát, ahogy a készítők. :) Ugyanakkor a Mass Effect-szerű beszélgetésben, ha nem csak jó, vagy gonosz karakterhez írtak volna lehetőségeket, hanem több variáció lenne (akár érzelmek alapján), és kevesebb felesleges, pusztán háttérinformáció, expozíció megjelenítésre alkalmas lehetőség, akkor egész jó kis (életszerűbb) dialógusokat kapnánk. :)

Ismeretlen_285279 2012.03.27. 11:24:46

Mégiscsak a Falloutban volt. http://kotaku.com/5896024/great-moments-in-video-game-humor-fallout-talks-to-you-like-youre-stupid

Ismeretlen_285279 2012.03.27. 11:26:41

Grimrock: Április 11. 15 dollár és gog-ról is kapható lesz. :)

Ismeretlen_2560 2012.03.27. 11:37:44

Ez a Fallout dolog jó poén, de csak rpg-ben működik, nem? A Grimrock pedig végre ennyire közel. Kár, hogy dolgozni fogok másnap...:D

Ismeretlen_285279 2012.03.27. 11:54:16

Igen, az rpg-nél fontosnak tartom, hogy ha összeraktál egy korlátozott képességű karaktert, akkor csak korlátozottan érvényesülhess azon a területen. :) Ugyanitt, ha elég intelligens volt a karaktered, egy beszélgetés alatt rájöhetett például, hogyha a másik titkolni akart előle valamit. Ha elég magas volt mellé a speech skilled, akkor azt is megmutatta, hogy ha leleplezed, akkor hogyan fog rá reagálni. Na persze nem ezt tartom minden beszélgetésrendszer csúcsának, de elég szórakoztató volt a maga idejében. Én szokásomhoz híven kivárok a Grimrockkal. Ráérek, most fejeztem be a Grandia 2-t, most kezdtem el a hármat. Aztán, ahogy kedvem lesz. :)

Ismeretlen_285279 2012.03.27. 12:22:39

Most nézem, ha előrendelsz, csak $12. http://www.gog.com/news/preorder_legend_of_grimrock

Ismeretlen_2560 2012.03.27. 12:41:05

Este már rendelem is elő. :) A vázolt beszélgetésmodell tényleg jó. Azt nem szeretem mondjuk, amikor kirakják azokat a lehetőségeket is szürkével, amihez még fejlődnie kellene a karakternek vagy azt, hogy hány százalék esélye van. Mert így újratöltögetésre, meg fejlesztgetésre sarkallják a játékost. Az igazi rpg-ben viszont ez nincs, ott inkább pozitív módosítókat lehet szerezni azzal, ha a játékos ügyesen magyaráz, felhasznál bizonyítékot, stb-t a meggyőzéshez, megfélemlítéshez.

Ismeretlen_2560 2012.03.27. 21:19:43

Elképzelhető, hogy nem leszek teljesen elégedett vele, de a Grimrock dobozt feltettem a polcra. :D Ha visszakaphatnám a Journey árát, azt is odadnám nekik bónuszként. :D

Ismeretlen_2560 2012.03.27. 21:37:09

Szétnéztem kicsit a játékoldalakon, hogy ki rakta ki a Grimrockot. Gameren nincs, de egyszerre van NÉGY Assassin1s hír a főoldalon. :D 576 semmi. A Gamestaron mondjuk kint van, s itt eszembe is jutott, hogy biztos azért, mert az pécés lap. Gyorsan felmentem a PC365-re, életemben úgy kb. harmadjára, hát ott sincs kirakva, de még a hírekre kattintva azt sem látom, hogy mikor kerültek publikálásra. Gamekapocs nincs, PCGURU nincs. Wow... Azért remélem kikerül majd valahová, bár elég halovány remény. A minap épp a gamer PS3 Pubjában ment a nagy hepaj (szokásos kinek van igaza Darkvenomékkal), erre az egyik "aktív" fórumozó elment sírni a szerkesztőkhöz, hogy nem tud nyugodtan fórumozni miattunk... A gyereket bántotta, hogy nem a tyúkszaros, idegenbe szakadt életéről lehet olvasni a fórumon (ergo nem figyelt rá épp senki, mert pörgött a téma) , hanem játéktémában ment a vita. Ennyire elkorcsosult a magyar konzolos játékos közösség vagy csak a Sony bázis buzult el ennyire..? Ma visszanéztem és látom, hogy azóta is csak a csajokról, meg az élet "komoly" dolgairól, mit a youtube linkek szól az egész. Na a Pubba is akkor megyek legközelebb, ha Ghz előtte regisztrál egy "PlayStation Pub - pubik nélkül" verziót. :D Na jó, akkor sem.:) Mert tényleg semmi értelme... És belegondolva, meg sem érdemelnek egy Grimrock hírt.:)

Ismeretlen_2560 2012.03.27. 21:41:21

még az iddqd-n sincs semmi, pedig még a keresőbe is beírtam... ehh... ha te nem lennél, akkor én sem tudnék róla... bár a kotakun kint van, talán onnan..:D

Ismeretlen_285279 2012.03.27. 22:47:26

Ha notch twittere nem lenne, akkor a kotaku se tudott volna róla szerintem. :D Picit belemerültem a 漢検DS nevű 'játékba'. Enyhén addiktív, csak alacsony a felbontás. :) Indult egy magyar kickstarter kezdeményezés, egy rpg, de nem igazán tudják megszólítani a játékosokat, meg szerintem túl sokat is kérnek. (ja, és erről se igen írnak) http://www.kickstarter.com/projects/1424869054/tortured-hearts-or-how-i-saved-the-universe-again A wasteland 2-ről sincs semmi az iddqd-n, pedig azt gondoltam, talán majd ott írnak róla. Elvégre elég nagy név, és erre is szinte pillanatok alatt összejött a pénz. Na de nem baj. :) Ezt a gamert nézegetem mostanában, rátaláltam a listára, amiről itt is volt szó a Player2-n. :D (kíváncsi leszek a végére) A Banner Saga, amit feljebb linkeltem egy készülő srpg rajzfilmgrafikával, az is érdekesnek tűnt. Ha meg érdekelnek indie rpg-k, akkor az rpgwatch nevű oldalon azokról is tudósítanak, azt szoktam nézegetni. Remélem jó lesz a Grimrock. DVM-ról jut eszembe: Ha annak idején nincs a venomblog, akkor én nem találok ide. :D (oda meg az index címlapról, hehe) Néztél valami jó animét mostanában?

Kaszman · http://gamephilosopher.blogspot.com/ 2012.03.27. 22:57:21

"Ha visszakaphatnám a Journey árát, azt is odadnám nekik bónuszként." - Csak aztán nehogy csalódj :)

Ismeretlen_2560 2012.03.27. 23:03:32

Anime nem volt. bár most kaptam kölcsön a "Hoshi wo ou kodomo" (csillago(ka)t űző gyerek(ek)), a következő, amit megnézek ez lesz. A képek, amikre most rákerestem pont, egész bíztatók. @Kaszman: Lehet, hogy csalódni fogok. :D, de ha egy ilyen semmibe veszett 14 dolcsiról lehetne dönteni... :D

komédiás 2012.03.27. 23:11:53

"Ma visszanéztem és látom, hogy azóta is csak a csajokról, meg az élet "komoly" dolgairól, mit a youtube linkek szól az egész." Azt hittem ez költői túlzás a részedről, ezért életemben első alkalommal benéztem a "Pubba". Nem vicceltél, tiszta Bravo Magazin. Beszarás.

Ismeretlen_285279 2012.03.27. 23:26:23

Az angol címe children who chase lost voices from deep below lett. (szokásos Shinkai Makoto angol címadás, korábbi filmjeinek is hasonló címeket adtak. pl. Kumo no mukou, yakusoku no basho - The Place Promised in Our Early Days, vagy Hoshi no koe - Voices of a Distant Star. Megnéztem, az alapgondolat, ami asszem a vége felé el is hangzik, elgondolkodtató. Majd kíváncsi leszek a véleményedre. :) (a rendezőtől, ha nem láttad még, akkor a Byousoku 5 centimeter-t ajánlom.)

Ismeretlen_2560 2012.03.27. 23:48:13

@komédiás: Nézd meg azért azt is, amikor a srác elment a Kérdések a szerkesztőkhöz topikba hisztizni. Na az kabaré.. :D

Ismeretlen_2560 2012.03.27. 23:49:42

@hoo-: Igyekszem lenyomni még a hétvége előtt. :)

nszf 2012.03.28. 10:10:05

Ha ténylegesen informálódni akarsz a játékról, akkor a rockpapershotgunon nézelődj, az pont a Grimrock-féle pc-játékokban nagyon erős (lévén az egyik legjegyzettebb pc only oldal). http://www.rockpapershotgun.com/tag/legend-of-grimrock/

Red13 2012.04.05. 21:34:53

Antaru, mintha anno olvastam volna a blogodon a PS3 régiókódról. Lejátszásra lehet bírni ázsiai régiókódos bluray filmet?

Kaszman · http://gamephilosopher.blogspot.com/ 2012.04.05. 22:12:18

Red13: Kiadója válogatja, hogy melyik bluray film régiózáras. Itt utánanézhetsz annak, hogy a kiszemelt lemezen van-e régiózár, avagy sem: http://bluray.liesinc.net/ Ez pedig kifejezetten ázsiai lemezekre szakosodott oldal: http://www.asianblurayguide.com/

Ismeretlen_2560 2012.04.05. 22:17:05

Így van, kiadófüggő. A dvd-vel ellentétben Japán most nem Európával azonos régióban (2-es volt), hanem Amerikával. De nagyon sok filmen nincs régiózár.

Red13 2012.04.05. 23:30:45

@Kaszman: hogy bonyolultabb legyen a dolog, ami kellene az ebay-en azt írják, hogy A régiókódos, viszont ugyanaz a kiadás az asianblurayguide-on régiózár mentesként van feltüntetve. A Bittersweet Life Coffe Book Director Cut Limited Edition változatról van szó. Amúgy végignyomtam a God of War 3-mat, simán vissza hozta a kedvemet a videojátékokhoz, nagyon bejött, míg a Heavenly Sword jól le is lombozta.

Ismeretlen_2560 2012.04.06. 00:38:18

Van olyan, amire azt írják rá, hogy régiókódos, de valójában nem az. Kiadóra figyelj oda, hogy ugyanaz legyen és meg kell nézni a neten, hogy mit mondanak rá a tulajok.
süti beállítások módosítása