HTML

Player2

Friss topikok

  • zola2000: "10 éve" hogy repül az idő! (2022.06.14. 18:15) Grimrock
  • Ismeretlen_2560: Nyilván a lopásgátló foglalat sem tett jót a kézbefogós élménynek... (2012.04.28. 20:18) Ni no Kuni - 23:00:00
  • Ismeretlen_2560: Igen, mondjuk eről én is inkább személyesen beszélnék. Könnyű félreérteni neten ilyesmit, főleg ha... (2012.04.23. 14:27) főnökök és beosztottak
  • DVM: Amúgy meg Bruges tényleg gyönyörű, a toronyból is, de tényleg azt látni onnan is, ami lentről is l... (2012.04.13. 22:25) szent tehén
  • Red13: Ha szereted a Japán filmeket, akkor ajánlom a Moteki-t. Könnyed vígjáték a jobb fajtából, persze t... (2012.04.12. 21:42) momentum

Címkék

King's Bounty - The Legend

2012.02.14. 20:27 antaru:P

Többször tíz órát játszottam a King's Bounty - The Legenddel, mielőtt örökre beleuntam volna.

A probléma oka egyszerű: ez nem taktikai rpg, csak valami, ami annak szeretne látszani.

A játék pozitívumai közül kiemelendő a varázslatosan megalkotott világtérkép, ami persze épp olyan deformált, mint egy FFVII overworld és annak városkái, de valami fantasztikusan részletes és tartalmas. Ezért is van, hogy bár 2008-ban jelent meg, maximum beállításokkal és felbontáson a rengeteg objektummal és a millió tennivalóval olyat villantott, ami egy konzoljátékos számára gyakorlatilag nextgen élmény.

A térkép mellett egyéb, FF-ekből kiveszett értékkel is bír: megidézhető lények segítik a csatákat, akiknek több képessége is használható.

De egy ponton nagyon elbaltázták.

Az egy dolog, hogy a harci egységek helyett az őket irányító karakter fejlődik, mert valójában így is erősebbek lesznek az egységek (nő a létszámuk, ezzel a sebzésük), viszont azzal, hogy a potenciális ellenfelek ereje már a játék elejétől kezdve olvasható a fejük fölött (ha föléjük viszi az ember a kurzort) teljesen elvész a felfedezés és a kihívás élménye.

Az ellenfelekről azt lehet megtudni, hogy a játékos aktuális erejéhez képest nagyon, kicsit gyengébbek-e, azonos erejűek, esetleg kicsit, nagyon vagy lehetetlen módon erősebbek.

Ez eleinte - amíg a játékos rá nem jön, hogy maximum a kicsit erősebb ellenfelek ellen van értelme harcba bocsátkozni - nem gond. De miután már tudja, hogy az erősebb ellenfelet ugyan legyőzheti, de az olyan létszámcsökkenést okoz seregében, ami után backtrackelni kell majd, az elveszi majd a kedvét és elkezdi azt csinálni, hogy erő szerinti növekvő sorrendben keresi fel a térképen az ellenséget.

S ezzel a játék már nem a játékról szól, nem a játékos taktikájáról, hanem egyszerű rendrakásról. Mint amikor az ember sorszám szerint rakja fel polcra kedvenc regénygyűjteményének köteteit.

Random csaták nincsenek, minden elkerülhető, ha az ember visszafordul, a játékos tudja mire számíthat, de nem tud rövid idő alatt felfejlődni annyira, hogy az őt leginkább érdeklő irányban haladhasson tovább.

Odatéve emellé az ócska FF Tacticsot, abban a játékban a játékos kényszerítve és motiválva volt afelé, hogy megpróbálkozzon az erősebb ellenfelekkel. Ha nem sikerült neki, akkor másik taktikával próbálkozott, más összetételű csapattal. Ha még úgy sem ment, akkor pedig elment tápolni vidékre és megerősödve tért vissza.

A térkép minden pontja egy új, ismeretlen kihívás volt.

A King's Bounty legélvezetesebb része pedig annak felfedezése, hogy ügyes manőverezéssel és kis szerencsével el lehet futni néhány ellenfél mellett, s így a mögöttük lévő területen újabb, erősebb katonákra lehet szert tenni.

A harc sajnos nem szolgált túl sok lehetőséggel. Lehet, hogy mint játékos béna voltam, lehet, hogy nem a köztes paladint kellett volna választani, hanem a véglet harcost vagy varázslót, de nem találtam túl sok esélyt taktikázásra a játékban. Amiatt, hogy a varázslatok hamar kimerülnek, a summonok ritkán hívhatók és legkésőbb a második körben már az ember nyakán vannak az ellenfelek, s így nem éri meg a legjobb mágia+támadás és feltámasztgatás kombókon kívül bármi mással próbálkozni... S ha az ember tudja, hogy mi a maximum, amit kihozhat a csapatából és milyen sok szenvedéssel jár az, ha felesleges kockázatot (egység veszteséget) vállal, akkor úgy jár mint én: megunja.

Nagyon sajnálom, hogy nem fogom látni a végét, illetve azt, hogy az általam elolvasott néhány teszt nem tért ki erre a hibára, s így nem tudom azt sem, hogy hol nézzek utána annak, hogy az Armored Princess c. folytatásban orvosolták-e ezt.

..

Egy nappal később, egy (két) mondatba foglalva a problémát: A determinált harcokkal a King's Bounty a játékos képébe üvölti azt, hogy a kihívást jelentő részeken nincs esélye, a kihívással nem rendelkezőkkel foglalkozni pedig nem szórakoztató. Ha pedig mégis megpróbálkozik a nehéz részekkel az frusztrációt szül (vissza kell menni katonákért a bázisra), s ezt tovább rontja az, hogy bizony a tartalék állomány nagyon hamar elapad.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://player2.blog.hu/api/trackback/id/tr324772254

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nszf 2012.02.14. 21:37:03

Ne bánd, hogy nem láttad a végét, a felsorolt hibák ott hatványozottan jelentkeznek. Az utolsó 3-4 óra számomra kínszenvedés volt (még úgy is, hogy nagyon tetszett a játék összességében), azon gyakorlatilag végiglopóztam, ahol csak tudtam elkerültem minden ellenfelet és felvettem, akit csak tudtam, szedett-vedett csürhém lett a végére :) Imádkoztam, hogy az addigra teljesen legyengült csapatommal leessen a főgonosz, amit harmadik nekifutásra hajlandó is volt megtenni, de elmaradt a katarzis - ellenben egy életre megjegyeztem azt a szenvedős, minden motivációtól mentes néhány órát. Armored Princesst és a Crosworldsöt is megvettem, de még nem játszottam velük, alapjaiban azonban nem hiszem, hogy a "rendrakós" dolgon változtattak volna.

Ismeretlen_2560 2012.02.14. 22:28:08

Kösz az infót és de kár érte...:( Valahol a második világban (ahol már kalózkodni is lehet) untam rá teljesen. Persze még így is élmény volt, amíg a terep és az új egységek kipróbálgatása újdonságot/élvezetet tudott nyújtani. A mocsaras részeket sosem fogom elfelejteni, nagyon hiánypótló volt már csak a látványt tekintve is, s nagyon szeretnék már egy olyan (nyugati) fantasy játékot bármire, amiben ennyire magával ragadó tud lenni a táj. A Castlevaniában voltak nagyon szép területek, na azt kellene valahogy tágasabbra venni. Ezért - mert ronda - hagytam abba a Dragon Age-et is, mert amikor megláttam, hogy az elfek erdejében szálfák állnak egymástól azonos távolságra és a tündék vezére egy kopasz állat, hirtelen összetört bennem az az idilli kép, amit még a gyerekkori regényekkel, de legalábbis a Dragonlance borítókkal és az akkori magyar fantasy magazinok illusztrációival sikerült felépítenem (meg persze azért, mert néha azt sem tudtam, hogy miféle káosz megy a képernyőn - konzolon játszottam, teszem hozzá). A Skyrim pedig bár helyenként baromi szép, olyan feje van még mindig a figuráknak, hogy azon csodálkozom, miért nem néznek szét legalább google képkeresőn arcok után. Nem akarok babaarcokat, mint mondjuk amilyenek egy FF-ben vannak, de legalább az elfek legyenek szépek (mintha ők lennének amúgy a legrusnyábbak). ... Más. Tomival még év végén beszéltem utoljára, de összehozhatnánk egy amigózást vagy valami pankráció nézést (nálam van rá hely, böhöm tévé és végre zuglóban élek megint), teljesen kiestem a folyamatokból.

nszf 2012.02.15. 09:12:47

A második kisfiam még nagyon picike, még jó néhány hónapig sajnos biztosan nem tudok kimozdulni otthonról, néha még ketten is kevesen vagyunk hozzájuk :) Ha egy kicsit lazul a hurok, részemről mehet.

Ismeretlen_2560 2012.02.15. 12:46:15

Huh..:) Gratula a szaporulathoz! :D Akkor gondolom még a Wrestlemania is túl közeli, de PPV mindig van, előbb-utóbb összejön.

Ismeretlen_285279 2012.02.20. 09:33:22

off: Amalur kipróbálva. Kellett kb 15 óra, hogy hozzászokjak a játék kezeléséhez (kamera, harc, menük) és ne csak a hibáit lássam. Most meg már nagyon tetszik.:D
süti beállítások módosítása