HTML

Player2

Friss topikok

  • zola2000: "10 éve" hogy repül az idő! (2022.06.14. 18:15) Grimrock
  • Ismeretlen_2560: Nyilván a lopásgátló foglalat sem tett jót a kézbefogós élménynek... (2012.04.28. 20:18) Ni no Kuni - 23:00:00
  • Ismeretlen_2560: Igen, mondjuk eről én is inkább személyesen beszélnék. Könnyű félreérteni neten ilyesmit, főleg ha... (2012.04.23. 14:27) főnökök és beosztottak
  • DVM: Amúgy meg Bruges tényleg gyönyörű, a toronyból is, de tényleg azt látni onnan is, ami lentről is l... (2012.04.13. 22:25) szent tehén
  • Red13: Ha szereted a Japán filmeket, akkor ajánlom a Moteki-t. Könnyed vígjáték a jobb fajtából, persze t... (2012.04.12. 21:42) momentum

Címkék

Ni no Kuni - 23:00:00

2012.04.11. 21:43 antaru:P

A játék csodaszép, a mese is kezd érdekessé válni, de ennyi idő után még mindig több, mint szájbarágós. Ugyanaz a helyzet, mint a Last Story-nál: hiába van a kezemben rengeteg eszköz (itt most épp különleges varázslatok), ha mindig megmondják előre, hogy mikor melyiket kell alkalmaznom és nincs lehetőség kreatív használatukra. (A LS-ban az volt a baj, hogy a csapattársak előre lelőtték a szükséges taktikát a legtöbb harcnál)

Példa: az első, dombokkal tarkított alföld és a sivatag közt elterülő erdőben volt néhány magas hely, amit nem lehet elérni ugrással. Mivel nem sokkal korábban kaptam meg a fiatalító varázslatot, gondoltam kipróbálom azokon a fonnyadt gombákon, amik a magaslat alatt állnak, hátha az egészséges és magasabb állapotuk már használható mászásra.

De nem, még mielőtt odaérhettem volna, Shizuku, a tanító bácsi már el is mondta, hogy mit kell csinálni. Sajnos ez eddig teljesen jellemző volt az egész játékra, úgy tűnik, hogy túlságosan is gyerekekhez lőtték be a kihívást ebből a szempontból. Hiába a szörnygyűjtés és nevelés, na meg a végre komolynak is nevezhető boss-fightok, a szájbarágósdival már-már az unalomba kergetnek. Furcsa, hogy mennyire ellentétes az általános nehézség és a harc nehezség a játék ezen szakaszában. Arról, aki le tudja nyomni a főgenya által megidézett lávaszörnyet, talán nem lenne túl merész azt képzelni, hogy néhány fejtörőre megoldására is képes.

A 23. órában, megszerezve a harmadik csapattagot és végre felengedve a hajóra remélem, hogy picit elengedi majd a játék a kezemet. Ha nem, akkor hiába a rendkívül kellemes körítés, jó eséllyel a feledés homályába merül a játék a felsorakozott, jobb kínálat mellett. A hétvégém egy részét azért rááldozom még, de ha 30 óránál is ugyanazt adja, mint most, akkor megy vissza a tulajához.

A hétvégén lenyomtam majdnem az egész Lands of Lore-t, ami végig intenzív játék, kora ellenére is élvezhető. A ma megvett Legend of Grimrock első két órája (az előbb ejtettem meg) gyakrolatilg az EoB és LoL egyenes ági, modern unokája, egyelőre mindennemű örökletes hiba nélkül. A titkos ajtókat, szobákat például nagyon okosan sejtetik, sokkal ügyesebben, mint az az EoBban történt, igazi sikerélmény megoldani ezeket. Összevetve ezt a Ni no Kuni npc-k által megoldott fejtörőivel nem nehéz kitalálni, hogy melyik vonz inkább...

47 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://player2.blog.hu/api/trackback/id/tr384772285

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_285279 2012.04.11. 22:02:02

Ezek szerint nem sokban különbözik a DS-es játéktól. (Shikkoku no Madoushi - Koromfeketemágus?) Nem jutottam benne sokáig, kb. 5-6 órát játszottam, az első rövid látogatást tettem épp ichinokuni-be. Gondolom, még visszajövünk. De itt is zavaró, hogy nagyon fiatal korosztálynak szánták a játékot. Például ilyen feladat, hogy keresd ki a könyvből, hogy mit csinál a kis mágus, ha vihar közeledik? Hazaszalad anyuhoz, és nem áll ki megküzdeni a viharral a varázspálcája segítségével. :) Na de a PS3 játékban azért lehetett volna annyi eszük, hogy 'nehezítsék' legalább egy kicsit. A DS-nél asszem a reklámjában is együtt játszott a szülővel a gyerek.

Ismeretlen_2560 2012.04.11. 22:06:08

A két világ közti váltás minden epizódban megjelenik. Érdekes ötlet egyébként, mert valamelyik Ni no Kunis probléma megoldására kell megtalálni a megoldást Ichi no Kuniban. (mindenkinek megvan a megfelelője a két világban) De egyszerűen csukott szemmel sem lehet elrontani. Ehhez képest a bossfight nehéz. Nem mondom, hogy lehetetlen, szó sincs róla, de van benne kihívás, elég nem figyelni kicsit és vége. És ez a két dolog nagyon elüt egymástól.

Ismeretlen_285279 2012.04.11. 22:19:05

DS-en a csata is könnyű, sajnos túlontúl is. Igaz, az egyetlen 'boss', amire emlékszem, az a Goroneeru királyság alatt az 'egérke'. Bár, ha belegondolok, eddig majdnem minden DS rpg-nél gyerekjáték volt a harc. Talán az FF4 kivétel, de az meg remake. :)

nszf 2012.04.12. 09:32:29

Én is előrendeltem, én is két órát játszottam a Grimrock-kal, és bár az összkép alapvetően pozitív, pont annyira értetlenül állok a nyolcfél-kilenc pontos értékelések előtt, mint amennyire neked a Journey tesztjei bökték a szemedet. De korai még végső következtetéseket levonni két szint után - a két óra utáni review-írást meghagyom a magyar sztártesztelőknek. Majd a tesztnél megvitatjuk az értékeit, sok komment úgysem lesz. Mindenesetre sok játék óta először láttam a game over feliratot és remek érzés volt megtapasztalni, hogy nem minden fejlesztő fél a használatától :)

Ismeretlen_2560 2012.04.12. 09:41:01

Két óra után én sem mondanék még semmit, a teszteket meg szándékosan nem olvastam el, vagy inkább nem mertem még elolvasni őket. Illetve egyet, az 576-on, de az nem igazán volt teszt, inkább csak bemutató és számomra ott elvérztett, hogy furcsának találtatott a tesztelő számára az, hogy real time a harc... Pedig ez egy bevallott EoB-utánzat, ugyanúgy része a játéknak az (irreális) mozgás, kitérés a griden, mint minden más. Amitől leginkább félek, hogy el fogják túlozni a teleportokat meg hasonlókat, bááár... ha tényleg lehet jegyzetelni a térképre (ezt még nem próbáltam ki, akkor talán még jól is elsülhet). Meg a három kaszt egyelőre kevésnek tűnik. Illetve kicsit hiányolom, hogy nincs valami szabálykönyv (vagy elsiklottam felette), amiből jól lehetne látni, hogy mennyit lehet sebezni 15-ös erő és X fegyver mellett. AD&D esetén ez világos volt. Kíváncsi lennék, hogy a csigák lepottyantása után kipróbáltad-e, hogy mi van, ha utánuk ugrasz...:) Benne maradt a dobótőröm az egyikben, szóval én ugrottam egyet.

Ismeretlen_2560 2012.04.12. 09:48:50

Mondjuk még így is örülök, hogy legalább az 576-on írtak már róla, sőt még a megjelenés előtt.

nszf 2012.04.12. 09:50:34

Nem mertem még esni, de ki fogom próbálni :) Az előrendelői manual sem túl infogazdag sajnos és igen, a három kasztot keveselltem én is. Amúgy nagyon játszatja magát, repül vele az idő.

Ismeretlen_2560 2012.04.12. 09:54:24

És még egy nyomorék térkép shortcut kellene bele. Mert kicsit sok az inventory+klikk a könyvre. Ments és ugorj. :D

nszf 2012.04.12. 09:57:19

Próbáld a tab-ot :)

Ismeretlen_2560 2012.04.12. 10:06:05

Oké, ez most fájt... :D Este kipróbálom.

Ismeretlen_285279 2012.04.12. 10:10:00

Nekem is bennemaradt a dobótőr....:D De nem mertem utána ugrani. :) Korábban leestem, mert persze fel kellett venni a követ, ami tartotta volna a csapóajtót. :D A manual 16. oldalát nézd meg..:) (ha nem akarsz annyit klikkelgetni)

Ismeretlen_2560 2012.04.12. 10:12:17

Igazság szerint átmenetem a tutorialon, de elkapkodtam és ezért átsiklottam a térkép gomb fölött. Furcsálltam is, hogy hiába nyomogatom az M-gombot, pedig az R-re berakták a pihenést.

Ismeretlen_285279 2012.04.12. 10:23:29

Antaru: Ismered az Ishar játékokat? (mert az Eob-okon és a Lands of Lore-okon kívül még azoknak volt hasonló realtime harcrendszere) https://www.youtube.com/watch?v=6wP36xDA4OM

Ismeretlen_285279 2012.04.12. 10:27:18

Fenn is van a GOG-n. :D http://www.gog.com/en/gamecard/ishar_1_2

Ismeretlen_2560 2012.04.12. 10:47:49

Nem sajnos nekem ezek kimaradtak. Krondorral játszottam picit, meg még pár más hasonlóval, de nem volt alkalmam végig is vinni őket. Most pótolgatom. De mivel ingyen volt a Fallout a GoG-on, tartok tőle, hogy elég hamar annak a közepén találom majd magamat.

Ismeretlen_285279 2012.04.12. 11:45:44

Fallout. Lehet, hogy én is nekiesek újra, még mindig tartogat olyat, amit nem láttam benne. :)

Ismeretlen_285279 2012.04.13. 13:18:34

Ráadásul most olcsó a Fallout 2 is. http://www.gog.com/gamecard/fallout_2

nszf 2012.04.18. 14:39:05

Fasza volt a Grimrock, bár a végére azért rendesen elfáradt (meg én is). http://kepfeltoltes.hu/120418/grimrock_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

nszf 2012.04.18. 14:40:32

Mondjuk fele ennyi idő alatt is végig lehetett volna vinni, de annyira jó volt tökölni a titkos helyek megtalálásával.

Ismeretlen_2560 2012.04.18. 14:59:12

Én még csak 10 óránál tartok, a hétvégére tervezem a befejezést. Eddig nagyon jó, mind a harc és a puzzle részek. Párszor csak fogtam a fejem a trükkös akadályoknál, de mindet ki tudtam találni anélkül, hogy netre kellett volna menni. Sőt, egyre jobban ment a megoldás. (Ott elég sokat szívtam, ahol középen volt egy lyuk és körülötte volt csak padló. Egy bejárattal és két körbe forgó teleporttal. Pedig utólag belegondolva botrányosan egyszerű. Meg először ott is, ahol négy scrollt kellett összegyűjteni és midnegyikhez teleportokon át vezetett az út, de csak meglettek azok is. :)

Ismeretlen_285279 2012.04.18. 15:51:50

"Ott elég sokat szívtam, ahol középen volt egy lyuk és körülötte volt csak padló. Egy bejárattal és két körbe forgó teleporttal." Az volt az első puzzle, ami megakasztott egy kicsit. :D De aztán továbbmentem. (nem három teleport volt ott? na mindegy :D ) Nekem a harc egy picit nehézkes, még szokni kell a kezelést, sokszor félreklikkelek (:D) a csata hevében...

Ismeretlen_2560 2012.04.18. 18:17:17

Nekem a harccal semmi gondom. Azon viszont még rágódom, hogy jobbá vagy rosszabbá tenné-e a játékot, ha a Lands of Lore-hoz hasonlóan lenne egy "hátizsák" menü is folyamatosan a képernyőn. Mert úgy azért dinamikusabb lenne a tárgyhasználat, de csökkenne a menekülés szükségessége, ezzel az izgalom. Meg hát úgy fair, ha az ember a hátizsákból válogat, ahhoz kelljen már több idő, mintha a kezében lévő fegyvert használja. Talán a kettő közti átmenet lenne a jó, ha minden karaternek lenne pár quick slotja, gyorsan elérhető tárgyakhoz, fegyvercseréhez.

Ismeretlen_285279 2012.04.18. 18:35:16

Ha gyorsbillentyűvel nyitom az inventorykat, akkor nem igazán szükséges. (1234) :) (de ártani nem ártana)

Ismeretlen_2560 2012.04.18. 18:54:47

Nekem az nehéz, nem találna vissza a kezem a wasd-re. Meg ott is kell tartanom, mert az elmozgás fontosabb, mint a gyógyital.

Ismeretlen_285279 2012.04.20. 13:19:40

Ocssó a Spellforce 1-2 a hétvégén. Ha felvet a pénz, és már nem tudsz mire költeni, próbáld ki. :) (nekem bejött mind a kettő rts-rpg)

Ismeretlen_2560 2012.04.20. 15:21:50

Áh, inkább nem. Le kell állnom. Már fel van telepítve a két Fallout és valamikor sort kellene kerítenem egyéb, várólistás játékokra is. Nem akarok abba a hibába esni, hogy csak veszem a játékokat, de végig nem nyomom őket. :)

Ismeretlen_285279 2012.04.20. 16:15:39

Persze, úgyis lesz még akciós később is. :) Várhatóan maholnap jön az első Grimrock patch.

Ismeretlen_2560 2012.04.20. 16:23:26

Én ma végre alszom egyet, mert durván sok meló volt a héten, aztán holnap kivégzem a Grimrockot végre. Legalábbis első nekifutásra. Mint kiderült valamelyik szinten (harmadik?) van még egy külön titkos "puding" dungeon, amit észre sem vettem..:)

Ismeretlen_285279 2012.04.20. 16:31:07

Újrakezdés után pont a harmadik szinten vagyok, eddig itt van a legtöbb titkos dolog. Vasajtó, aranykulcsos ajtó, plusz a pudingos lejáró. Eddig csak a sima vasajtót nem tudom még kinyitni, de az is meglesz... :)

Ismeretlen_285279 2012.04.24. 19:07:28

Egyre több olyan dolog van a Grimrock-ban, amivel nem tudok mit kezdeni. :D Most értem le a hetedik szintre, de például a hatodikon a "walkabout" rész fogalmam sincs, hogy mire jó, meg a "fighter's challenge", vagy micsoda is zárva maradt előttem... (lehet, hogy több végigjátszás is lesz még ebből)

Ismeretlen_2560 2012.04.24. 19:34:25

A Walkaboutnál csak körbe-körbe kell járkálni azokon a kattogó izéken. Többször egymás után, aztán ad valamit. A Fighter's Challenge túl nehéz és ki lehet hagyni. Én kihagytam. Persze kis fejlődés után biztos vissza lehetne menni, meg talán van valami trükkje, de annyira nem izgat első végigjátszásnál. Viszont a 9. vagy 10. szinten volt olyan feladvány, aminél sajnos elakadtam. Nyelvi feladvány volt és az istennek nem jöttem rá, hogy melyik tárgyat kéri. Most jön a 11. szint, lassan a végére érek. Jut eszembe... Azzal, hogy behoztak a quick save-et (F5) jól elérték, hogy ma munkahelyen mindent ezzel akartam menteni...:D

Ismeretlen_285279 2012.04.24. 19:45:45

Nekem egy lándzsás katonát adott, aztán nem foglalkoztam vele többet. A fighter's challenge meg le van zárva, és nem jöttem rá, hogyan tudok bemenni. De nem baj, majd egyszer... :D A maze of madnessnél is megakadtam egy picit, rendesen feltérképeztem a teleportokat, és a végén az jött ki, hogy nem lehet átjutni. Persze csak figyelmetlen voltam, meglett a megoldás itt is. :)

nszf 2012.04.25. 09:53:15

A Fighter's Challenge-nél a két hátsó emberrel távolsági fegyvereket kell dobálni amíg meg nem halnak. Mert meg fognak, ez biztos. Az első két embernek kell fejenként három-négy gyógyital. Minél hamarabb be kell jutni egy sarokba, hogy csak két oldalról tudjanak ütni, lehetőség szerint úgy, hogy az egyik oldalon ne kettő, hanem csak egy ellenfél legyen - őt békén kell hagyni, sebezgessen csak kicsiket. Ha már csak 4-5 ellenséges csoport marad, meg kell próbálni kiszabadulni és rohangálva ütni őket. Egyébként fel kell venni két fontos tárgyat , az nyitja ki ezt az ajtót. Nem emlékszem már miket. Kíváncsi vagyok az utolsó két szinthez mit fogtok szólni, nekem az elég nagy csalódás volt.

Ismeretlen_285279 2012.04.25. 10:04:49

A fighter's challenget hagytam a francba, majd legközelebb megcsinálom. Nekem a hetediken a 'köpködős" vasajtó volt csalódás, nagy nehezen kinyitom, erre ad egy olyan tárgyat. ami már ezer éve megvan... :D "Azzal, hogy behoztak a quick save-et (F5) jól elérték, hogy ma munkahelyen mindent ezzel akartam menteni...:D" Én meg még mindig reflexből menüből mentek, aztán eszembe jut, hogy már van Quicksave...:D

Ismeretlen_2560 2012.04.25. 10:32:39

@nszf: 6-7. szinten lehettem, mire rájöttem, hogy fel lehet ám támasztani a halottakat... Ezt nem ártott volna elmagyarázni (vagy átsiklottam fölötte valahol). Az utolsó két szint meg majd még csak most jön, de a 10. végéig rendben volt minden. Egyelőre tényleg csak a kasztok számát és az ellenfelek palettáját sajnálom, mert az EoBban azért másodjára már nekimentem olyan csapattal is, amiben kevert kasztok voltak és próbálkoztam akár pap+varázslattal létrehozott kard kombókkal is az első sorban, hátra meg raktam két varázslót, stb. Ettől függetlenül tényleg nagyon megérte ez a játék.

Ismeretlen_285279 2012.04.25. 12:49:27

Dishonored interjú. Nagyon jó a jó játékról alkotott elképzelésük. http://www.rockpapershotgun.com/2012/04/24/harv-and-raph-gabbin-bout-dishonored/ (csak ne egy bugcsokrot adjanak ki) :)

Ismeretlen_285279 2012.04.26. 18:15:00

Még egy Dishonored cikk http://www.rockpapershotgun.com/2012/04/26/dishonored-preview-3/

Ismeretlen_285279 2012.04.27. 15:49:31

A GOG megint állat hétvégi árajánlatot csomagolt be. Lands of lore-ok, NOX - (egy igazi hidden gem a westwoodtól, méltatlanul elfelejtve) http://www.gog.com/en/gamecard/nox

Ismeretlen_2560 2012.04.27. 15:54:41

A két LoL-t pont mostanában vettem meg (az elsőnek már a legvégén voltam, amikor megjelent a Grimrock), de a NOX/Syndicate fölött remeg a kezem. Valahogy meg kellene állni. :) A Dishonored videókat meg még nem tudtam megnézni, mert munka után vagy hulla voltam vagy hullává tettem magam társasági sorozatnézéssel. A Dragon's Dogma demó is ott döglődik napok óta letöltve a PS3-on, nincs erőm elindítani. Na majd most a 4 naposban..:)

Ismeretlen_285279 2012.04.27. 16:17:23

:D A Grimrockot végigjátszottad? Én most indulok este a 11. szintre. Eddig nagyon elégedett vagyok a játékkal. A Dishonored videók régiek, de persze érdemes meghallgatni. A preview cikkek viszont érdekesek lettek, a másik preview, amit olvastam az Eurogameres, az is jó volt http://www.eurogamer.net/articles/2012-04-26-dishonored-preview-the-ways-of-system-shock-and-thief-return Ha minden jól megy, megcsinálták az első Deus Ex méltó utódját. Persze nem akarom elkiabálni. :) A Syndicate irányítása nekem nem volt kényelmes, de szerintem, ha lesz türelmem valamikor, sort kerítek rá. A NOX pedig szerintem sokkal több elismerést érdemelne. Bevezet a Diablo-szerű játékok világába néhány új ötletet, real line of sight, egy-két dungeon puzzle, szóval nekem tetszett, na. (de úgyis lesz még később is olcsó) :)

Ismeretlen_2560 2012.04.27. 16:24:31

Még mindig ugyanott állok, én is a 11. szint előtt vagyok. Ma remélem lesz erőm, ha nem, akkor marad a szombat este. Haverokkal úgyis csak vasárnap találkozom.

Ismeretlen_285279 2012.04.28. 00:27:25

Nem tudom, hogy mikor haltam meg ennyiszer bossfight alatt. De végülis meglett. :)

Ismeretlen_285279 2012.04.28. 19:24:52

Ez valami elképesztő: "Little benownst to the world all this time, GoldenEye (N64) has a fully-functional ZX Spectrum 48x emulator built into it. By feeding it a proper Spectrum monitor program and calling menu 25 to load a snapshot, any Spectrum 48x program can be run. The emulator started life as a side project to see if Spectrum emulation was possible on N64 and was hooked into GE, the current game in development. It was supposed to be removed before release but was only made inaccessible and inoperable. All the registers, dependancies, and script required to run the emulator still reside in retail GoldenEye carts. The original list of games were previous Rare titles, then known as Ultimate Play the Game." http://www.therwp.com/forums/showthread.php?t=48139

Ismeretlen_2560 2012.04.28. 20:05:06

Na végre eljutottam újra a Grimrockhoz. Ma nem kellett a melóhelyen hét órán át bámulnom a monitort...:) Csak jön a kérdés, hogy visszamenjek-e még tápolni, mondjuk a slime barlanghoz, vagy jöhet a vége. Elég leszek-e hozzá... A játék végére vettem észre azt is, hogy a rogue tud büntetők nélkül támadni a hátsó sorból... Ehh...:D Második végigjátszásnál már figyelek is majd. :D

Ismeretlen_285279 2012.04.28. 20:12:26

Azért is kezdtem újra, két rogue, egy fighter, egy mage felállással, mert a rogue gyors is, meg hátulról is tud ütni. Meg az az ice magic is nagyon jól jön... :) Szerintem csak tápolás miatt nem érdemes visszamenni annyit, lesz még odalent mit csapkodni. :D

Ismeretlen_2560 2012.04.28. 20:17:19

Köszi, akkor kezdem is lassan. Egyébként jól megkésve, de a mai napon fogtam a kezembe Vitát... Hááát... Így hirtelen nem voltam elájulva tőle. Egy bécsi boltban voltam, nem mélyedtem bele semmibe, csak a rajta lévő demókat próbálgattam pár percig. A Wipeout nagyon szép volt, de a többi játék (little deviants, everybody's golf, ridge racer) külsőleg sem tetszett, a karok szerintem rém gyengék és azok a picike gombok... mintha ds lite lenne.... pedig a ds-ért aztán nagyon nem vagyok oda, akár sima, akár 3ds. mondjuk pár perc után kár lenne leírni, de ledöbbentem, hogy mennyire nem jön a nextgen érzés. az everybodys golf hiába szép, pop-upol rendesen és közelről (sokszor van ilyen) a gyep textúra nem valami szép. ennyiért még nem ugrom fel a 70ezres vonatra.

Ismeretlen_2560 2012.04.28. 20:18:46

Nyilván a lopásgátló foglalat sem tett jót a kézbefogós élménynek...
süti beállítások módosítása