HTML

Player2

Friss topikok

  • zola2000: "10 éve" hogy repül az idő! (2022.06.14. 18:15) Grimrock
  • Ismeretlen_2560: Nyilván a lopásgátló foglalat sem tett jót a kézbefogós élménynek... (2012.04.28. 20:18) Ni no Kuni - 23:00:00
  • Ismeretlen_2560: Igen, mondjuk eről én is inkább személyesen beszélnék. Könnyű félreérteni neten ilyesmit, főleg ha... (2012.04.23. 14:27) főnökök és beosztottak
  • DVM: Amúgy meg Bruges tényleg gyönyörű, a toronyból is, de tényleg azt látni onnan is, ami lentről is l... (2012.04.13. 22:25) szent tehén
  • Red13: Ha szereted a Japán filmeket, akkor ajánlom a Moteki-t. Könnyed vígjáték a jobb fajtából, persze t... (2012.04.12. 21:42) momentum

Címkék

Ni no Kuni - start

2012.03.18. 23:07 antaru:P

Az első pár órán túl a játék annyit már elárult magáról, hogy tele van érzelemmel és monumentális.

Előbbi jelző nem csoda a Ghibli ismeretében. Bár rajzfilmjeikhez hasonlóan most is gyerek a főszereplő, ritka az, amikor ennyire emberi módon viselkednek a karakterek. Igazi ellenpólus fedezhető fel abban, amikor az üresfejű, de persze roppant divatos Vanille végigvonul a pályán vagy amikor Oliver könnyekkel a szemében rohan anyja felé.

De már a játék mikéntjébe való beavatás módja is annyira kellemes a Ni no Kuniban, amire hirtelen nem is tudok hasonló példát mondani. Minden a játékon belül, a szereplők mondatain keresztül hangzik el, de egy (tippelek) 200 oldalas varázskönyv is hozzá van csapva a játékhoz, tele tusrajzokkal, amolyan cserkészkönyv jellegű bemutatásával a világnak, mágiának, szörnyeknek, mindenfélének.

Monumentálisnak gondolhatom az első pár óra után már csak azért is, mert rengeteg lehetőséget nyújt. Persze több, a következőkben felsorolt dolog nem új, csak régen látott, mégis: a bejárható világ és nyüzsgő települések, a quest rendszer és a missziók teljesítésével gyűjthető pecsétek, a lélekszilánkok gyűjtése, azokkal mások gyógyítása, a harcban Oliver mellett harcoló kis lények (melyek valójában lelkének kivetülései) nevelési lehetősége mind-mind arra utalnak, hogy ez nem egy végigfutós, röpke kaland lesz.

Na és egyelőre csak fogom az állam a játék kinézetén.

Ki merem jelenteni, hogy ez a generáció legkidolgozottabb jrpgje, animációtól szinkronmunkáig, szörny enciklopédiáig, mindenig.

Utánanézve szomorúan tapasztaltam, hogy a nyugati megjelenés tavasz helyett Amerikában ez év végére, Európában jövő év elejére lett tolva.

Magyarul: botrányosan messze.

Japánban pedig nem is fogyott valami jól, annak ellenére, hogy mind a hivatalos, mind a játékos oldali megítélése jó volt. Sokan azt írják, hogy rossz és rosszul pozicionált volt a reklám azzal, hogy gyerekeknek szól, mégis túl bonyolult, nagy falat ez a játék egy gyereknek, hát még azoknak, akiknek nem is vettek PS3-at a szülei.

A játék maga egyébként nem gyerekes. Gyerek a szereplő és gyerekesek a kis lények benne, de felnőtt fejjel épp úgy élvezhető, mint egy Ghibli rajzfilm.

Ennyire az elején persze még kár lenne következtetéseket levonni, inkább csak reménykedem, hogy a kezdeti lelkesedést végig fent tudja majd tartani.

-Azt hiszem, hogy át fogom nevezni Marcira vagy Jocóra ezt a kiskatonát...:)

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://player2.blog.hu/api/trackback/id/tr374772281

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kaszman · http://gamephilosopher.blogspot.com/ 2012.03.19. 13:10:26

A harcrendszerről mik az első benyomásaid? Bevallom engem leginkább ez érdekel. Az unalomig ismételt körökre osztott csapkodás, vagy van benne valami újdonság/érdekesség is?

Ismeretlen_2560 2012.03.19. 13:44:12

Nem merek még végkövetkeztetésekbe bocsátkozni, hisz még csak épp hogy megkaptam az első harcban használható varázslatokat (heal, fireball) és még az első boss fight is részben special attack/guard tutorial volt, de... ...De szerencsére nem a nagyon régi körökre osztott dolog. Az első fontos jellemző, hogy lehet harc közben mozogni a képernyőn és ezzel elhúzódni támadások elől, illetve összeszedegetni azokat a színes bogyókat, amiket a megcsapkodott ellenfél potyogtat el (zöld-hp, kék-mp, villogó-full feltöltés és lehetőség valami limitszerű támadásra). Tehát aktív a harc, nem csak menüben nyomogatás, ami már jó. A harc úgy kezdődik, hogy lehet választani ki kezdje: Oliver vagy a kis lélek-imidzs ("imagen"-lásd mellékelt kép) katonája és rögtön lehet is adni neki egyet a szokásos parancsok közül. Rányomsz az attackra, kiválaszod az ellenfelet és odamegy csapkodni. Vagy a védekezésre és akkor persze védekezik, esetleg manáért cserébe használhat speckót. Mindkét (támadás/védekezés) fő akció megszakítható menet közben a körrel és kiadható neki más. Ha meg van szakítva, akkor lehet szabadon garázdálkodni a pályán, szedegetni mondjuk a manákat, amik jól jöhetnek. L1-vel lehet váltani a kis "imagen" és az őt megidéző Oliver között. Ha Oliver harcol, akkor ő is tud fizikailag támadni, védekezni, de varázsolni is, természetesen. HArcban nyilvánvalóan jobb a kis lényt használni, mert jobban fejlődnek fizikai képességei, de elem-érzékeny ellenfeleknél jól jöhet egy-egy tűzgolyó is. Persze, hogy később mi lesz azt nem tudom,. Egyelőre egyáltalán nem rossz. Viszont még tényleg csask Oliver meg a kis manója van a csapataban. Ilyen idézhető lényből lesz több is és nevelhetők, etethetők, taníthatók, ez már látszik a menü felépítéséből. (A trailerekben képeken látott lámpás orrú lény nem harcol, ő csak amolyan beszélgetőpartnerként utazik velünk) A harcok egyébként nem random harcok. A világtérképen vagy helyszín/dungeon térképeken ott mászkálnak. Előbbinél könnyen kikerülhetők, utóbbinál már nem annyira. Harchoz átvált a játék egy külön battle képernyőre (mint a régi FF-ekben), de ez a váltás nagyon gyors. Egyelőre ennyi. De tényleg még most kaptam meg az első Ni no Kuni-s felszerelést..:) Lassan indul a játék, az első fél órában inkább rajzfilm, mint rpg. Tipikusan az a fajta gyerektörténet, mint mondjuk a Heart of Darkness, amikor a kissrác átkerül egy másik világba.

Ismeretlen_2560 2012.03.19. 13:49:12

Ja igen. Az imagen harcban történő használatakor az őt jelző ikont körülölelő csík fogyni kezd. Ha elfogy, akkor eltűnik a harcból, ezért nem csak lehetőség, hanem kötelező is időnként cserélgetni a harcban részt vevő szereplőt. Ez most Oliver és "Jocó", de már most látszik a menün, hogy később még két kis lény (összesen három) lehet bekészítve harcokhoz. Nyilván lesz még több is, akik pedig tartalékosok. Azt nem tudom, hogy más (ember) csapattagok lesznek-e harcban. Az intro alapján lesznek együtt utazó karakterek, de hogy harcolnak-e azt nem tudom.

Ismeretlen_285279 2012.03.19. 14:47:48

Daiyousei Shizuku-sama nem harcol? A DS játékban harcol ő is. :D

Ismeretlen_2560 2012.03.19. 14:57:53

Hát itt nem. Most már fura is lenne, ha utólag beállna pankrátornak, de nem kizárt.:)

Gulandro · http://kronikak.hu 2012.03.20. 10:44:38

Érdeklődve várom mi sül ki ebből. Ettől függ, hogy lesz e végül PS3am. :)

ujitso 2012.03.21. 14:54:12

DE AHOGYAN EZ A JÁTÉK KINÉZ URAMISTEN. Azért (ill. ezért) sajnálom, hogy a cel-shaded az előző generációban lefutotta a köreit és már egyáltalán nem trendi – iszonyatosan meseszép dolgok születhetnének, ha a fejlesztők PS3-on / X360-on ráfeküdnének erre az ábrázolási vonalra.

DVM 2012.03.21. 18:21:09

Erre a játékra én is kíváncsi vagyok. Mese - check Tartalom - check Ha nem vérinfantilis, hanem bájos, akkor meglehet a generáció Okamija számomra.
süti beállítások módosítása