HTML

Player2

Friss topikok

  • zola2000: "10 éve" hogy repül az idő! (2022.06.14. 18:15) Grimrock
  • Ismeretlen_2560: Nyilván a lopásgátló foglalat sem tett jót a kézbefogós élménynek... (2012.04.28. 20:18) Ni no Kuni - 23:00:00
  • Ismeretlen_2560: Igen, mondjuk eről én is inkább személyesen beszélnék. Könnyű félreérteni neten ilyesmit, főleg ha... (2012.04.23. 14:27) főnökök és beosztottak
  • DVM: Amúgy meg Bruges tényleg gyönyörű, a toronyból is, de tényleg azt látni onnan is, ami lentről is l... (2012.04.13. 22:25) szent tehén
  • Red13: Ha szereted a Japán filmeket, akkor ajánlom a Moteki-t. Könnyed vígjáték a jobb fajtából, persze t... (2012.04.12. 21:42) momentum

Címkék

2011 játékai

2011.12.30. 13:22 antaru:P

Visszaolvasgatva az idei év bejegyzéseit, megint világos, hogy sikerült kihagynom, következő esztendőre csúsztatnom több olyan játékot is, ami megérdemelte volna, hogy még ebben az évben végigjátsszam és kedvenceim közé helyezzem őket.

Ezek a Portal 2 (persze még az elsőt sem fejeztem be), a Catherine és a Zelda: Skyward Sword.

Voltak nagy nevek, amiket más okból hagytam ki. Az Arkham City-t elvből, a hülye dlc Macskanő miatt, a Skyrimet és a Darks Soulst pedig azért, mert ezekre, főleg utóbbival való hatékony játékra nincs erőm, energiám. Megemlíthető, hogy az új Assassin's Creed: Revelationsre érdeklődés hiánya miatt eszembe sem jutott időt szánni.
Nagyon kimradtak még: Killzone 3, Resistance 3, Rage, Rayman Origins, Trine 2, Motorstorm: Apocalypse.

Találtam helyettük mást.

Sikerült sajnos belenyúlnom olyan címekbe is, melyekbe talán nem kellett volna.

A Shadows of the Damnedtől eleve nem vártam túl sokat, mégsem rántott be,  annyira darabos, tutoriallal, cutscene-nel teleszórt volt az első pár órája. Azt hittem, hogy hétvégén újra előveszem majd, de ez sosem valósult meg.

Ennél csillagászati léptékkel nagyobb csalódás volt a Deus Ex. Hiába csodálkoztam rá a gyönyörűen megalkotott cy-fi környezetre, már az első "dobozrakosgatós" résznél éreztem, hogy ez nagyon nem Metal Gear (lehet, hogy nem azt kellett volna várni). Aztán jött a többi játékmenetben elkövetett baklövés. Az őrök mindig csak saját "szobájuk" területén belül gondolkodtak, ha lebuktam, akkor már meg is haltam és tölthettem újra az állást, az ügyesen megtalált jelszavak ellenére érdemesebb volt hekkerkedni, mert csak az adott xp-t és hát magától az alapvető, egyél csokit, hogy ártalmatlanná tudj tenni ellenfeleket rendszertől sem voltam elájulva. Az igazi, pozitív élményem és emlékem a játékkal az, hogy pont akkoriban vettem újra erősítőt és ezzel a címmel próbálgattam az 5.1-et, sok sikerrel.

Harmadik méretes csalódás volt még a nagyon ígéretesnek tűnő Last Story. Ami kifejezetten jónak indult, de az első (spoiler: egyetlen)város felfedezése után egy csúnyácska FFXIII lesz belőle. Sokan fognak majd tízemeleteset koppani jövőre, amikor megjelenik angolul, még akkor is, ha a tesztek tele lesznek remekül kidolgozott, hangulatos város jelzőkkel. A szerencsétlen XIII-asnál mindenképp jobb, de Sakaguchi ezzel inkább visszafele lépett.

Idén játszottam rengeteget a Deadly Premonitionnel, ami végtelenül fapados, mégis annyival több és jobb, mint az Alan Wake... Sajnos úgy jártam vele (és a Dead Space 2-vel is), hogy a vége előtt elszállt a mentésem, egy darabig biztos nem fogom újrakezdeni.

Pozitív élményekből is volt azért bőven.

Az inFamous 2 egész jóPSP-n végigjátszottam a 2009 év végi Queen's Blade: Spiral Chaost, hogy utána az idei folytatást a, hasonló című Queen's Gate: Spiral Chaost is kivesézzem. Az eredmény 110 óra játékidő, amiből a második rész tesz ki 77-et. Abból a 77-nek javát pedig a színes karakterpalettán nekem tetszők szintjének felhúzása, ami hozzáteszem: megunhatatlan volt.

Csak ezek után kezdtem bele a Growlanser IV - Over Reloadedbe, ami egy 2003-as(!), PS2 játék idén PSP-re kiadott kibővített változata (csak japán van) és az első 10 óra helyenként olyan dolgokat tesz le az asztalra, ami miatt komolyan szégyenkeznék ha lenne kurrens konzolgenerációra kiadott jrpg-m. Azt persze nem tudom, hogy lesz-e elég szufla a játékban, végig fogom-e játszani. Most már mindneképp átcsúszik 2012-re.

Komoly élményt nyújtott (és nyújt még mindig) a pc-s King's Bounty: The Legend, ami bár 2008-as megjelenés, fullHD felpbontásban, maxra tekerve, de még inkább a kis részletei és konzoloknál már megszokott elnagyolt, üres világokkal szembeni kidolgozottsága miatt így három évesen is olyan, mintha nextgen játék lenne.

A végére hagytam az idei év egyik nagy nyertesét.

Nem kifogásolhatatlan minőségét tekintve, mert lenne benne mit javítani, a Mortal Kombat viszont így is a legjobb offline közösségi élményt nyújtotta. Szerencsés helyzetben vagyok, mert számtalan alkalommal, sokszor hatan is összegyűltünk Sicknél, hogy az MK9 visszarepítsen minket gyermekkorunkba, az üvöltözős, oltogatós önfeledt élmények idejébe.
Na és új szállóigék, beszólások is születtek (pld.: "Alibaba hejj!" - Raiden berepülős támadása).

...

Az év vicce (1): Az év elején rámutatva arra, hogy 3DS-en nem lesz irányítható a Monster Hunter, mert a stick alatt van a d-pad, s ezért valószínűtlen, hogy megjelenne erre a gépre, a Nintendo képes volt még egy jobb analóg karcsatolmányt (attachment, Japánban  elhíresült nevén Iwatchment = Iwata + attachment) is bedobni a cél érdekében.

Az év vicce (2): Az E3 Microsoft konferencia után Józsi hazament és eladta az Xboxot.

Az év vicce (3): A FFXIII-2 eladásai és a japán tesztek, amik arról szólnak, hogy ez sem lett jó.

Az év vicce (4): Az elhíresült Top100-as lista még mindig nem ért véget.

Az év csalódásai: The Last Story, Deus Ex, Uncharted 3.

Az év középmezőnye: inFamous2, Magic the Gathering 2012.

Az év kedvenc játéka: a fenti, szubjektív szempontok alapján idén az MK9 nyert.

30 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://player2.blog.hu/api/trackback/id/tr164772261

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Red13 2011.12.30. 13:48:01

Év játéka nálam nincsen. Gears of War 3, Dark Souls, Batman AC, Rayman Origins, Saint Row 3 mind átcsúsznak bőven 2012-re, mert nincs tévém. Skyrim valószínűleg majd akkor, ha nagyon semmi játék nem jelenik meg, illetve semmi mással nem esik jó játszani. Év csalódása mindenképpen az LA Noire. Első 4-5 óra marha élvezetes, aztán csak röhejesen önismétlős, jóformán minden egyes küldetés ugyanaz, és nem rövid a játék. Jó játékkal idén nem játszottam, kivéve a Chrono Cross-t amit már legalább tizedjére vittem végig, és a Baten Kaitos, ami ugyan először került hozzám, de rögtön megfogott, de hát ez se 2011-es játék. Jövő év a pótlások éve lesz, valószínűleg az év első felében veszek egy PS3-mat, Wii-t, aztán majd csalódhatok jó nagyokat :D , vagy éppen játszhatok jó nagyokat. FFXIII-2 eladásai milyen szépek már. Most lesz majd az a szöveg, hogy a XIII és a XIII-2 rétegjáték, nem mindenkinek való. :)

Red13 2011.12.30. 13:51:52

Ja antaru, milyen tévét vegyek? :P

Ismeretlen_2560 2011.12.30. 14:31:27

Én épp most megyek tévét venni. Panasonic plazma lesz, aminek egy oka van: 42" és afölötti méreteknél az lcd input lagja botrányosan nagy. Nyomsz egy gombot, aztán a képernyőn majd csak később történik meg a hatás. Ha 32" (82cm)-os tévéket nézel, akkor szerintem nagyon nem nyúlhatsz mellé semmivel. Játékhoz hdready volt eddig a legjobb, a következő generáció és a pc inkább igényli már az 1080p-t. Na meg a játék mellett én magam elég nagy filmbuzi is vagyok, szóval mindenképp megérett nálam a váltás a fullhd-re. Azt még nem tudom, hogy mekkora legyen, a helyszínen döntök. :)

Red13 2011.12.30. 15:28:48

Ilyen nagy az input tag? Magyar fórumokon még sehol nem olvastam, hogy ennyire gáz lenne. Én mindenképpen fullhd Led-es tévét akartam, 40-42"méretben, ettől nagyobb nem igazán kéne. Játéknál PS2-őt és a mostani konzolokat használnám, filmet meg minden nap néznék rajta, de kb. a 20-30% lenne HD, többi avi. Így már full tanácstalan vagyok. :D Itthoni HDready tévé bőven elég lenne nekem, csak magammal nem tudom vinni, meg ha már veszek tévét úgy akarok, hogy a mostani "igény" szerint, 3D nélkül. Plazmát meg félek venni, a beégés miatt, és hogy egyre kevesebbet látni belőlük a boltban. Last Story tesztekre kíváncsi leszek, 1-2 órát játszottam vele, de nem jött be, pedig még csak azt az egy várost sem értem el. Dead Space 2-ért nem kár, jóval gyengébb lett, mint az első rész, nem volt meg a hangulat, és tele rakták látványos jelenetekkel, ahol örült az ember ha már egy gombot kellett nyomogatni. Deus Ex véleményünk közös, egyszer nekem jó volt, bár néhol már rohadtul untam magam. FFXIII-2 bejezés nem lesz? :D Japán játékosok reakcióra gondolok.

Ismeretlen_2560 2011.12.30. 20:52:19

hát őszintén szólva nem tudom megmondani. de ezt írják mindenhol. tévés szakoldalakon a tesztekben, például. a befejezés az, hogy to be continued. meg az, hogy ha a kártyás minijátékkal akarsz játszani, akkor várd meg a dlc-t. ezen páran eldurrantották az agyukat. :)

Kaszman · http://gamephilosopher.blogspot.com/ 2011.12.30. 21:11:19

Nálam egyértelműen a Dark Souls az év játéka, sőt annál jóval több is. Játékosként, játéktervezőként is ez számomra A videojáték. Idei címek közül kifejezetten jókat játszottam még az alábbiakkal: Catherine Yakuza 4 3rd Birthday Dead Space 2 Killzone 3 (Az Arkham City bár végül meglett, most már átcsúszik jövőre. Gyanítom, de legalábbis remélem, hogy ő is bekerülhet majd ebbe a listába.) Bár türelmetlenül előrendeltem a gyűjtői kiadására, és azonnal kipörgettem, a Deus Ex számomra az év egyik legnagyobb csalódása. Amennyire el lehet merülni a szenzációsan berendezett világában, annyira frusztrálóak már rövid távon is az egymásba akaszkodó tervezési hibái, logikátlanságai. Az általad felsoroltakon kívül sok más baja is van, amiket ide most nem lenne értelme (újra) leírni. Túlságosan ambíciózus projekt, ami érezhetően megrogyott a saját súlya alatt. Másik nagy csalódás az Ace Combat Assault Horizon. A "legyen mindenből Call of Duty" elv ott bukik el, hogy egyes játékstílusok már jellegüknél fogva sem alkalmasak arra, hogy egy formailag teljesen más sablonba passzírozzák őket. Egy Battlefield még megváltozhat, de egy Ace Combat (ennyire) nem. Kutyából nem lesz szalonna. A Mortal Kombattal minél többet játszottam, annál nyilvánvalóbbá vált, hogy a demó alapján tett (akkor még elkapkodottnak hitt) megnyilatkozásom helytálló volt: ez bizony a vasárnapi gamerek Street Fightere. Nosztalgiajáték a szó szoros értelmében. Egy sör mellett jó szórakozás, de komoly játékra nem alkalmas. Nem támogatja a profi játékosokat. A sztori módja meg amennyire érdekes cselekményben, annyira fárasztó és bugyuta játékmenetben. Régen is nevetségesek voltak az egy mozdulat ismételgetésével legyőzhető ellenfelek, de 2011-ben már kifejezetten arcpirítóak. Az pedig se nem jó AI, se nem jó nehézség, hogy a normális emberi reakcióidő töredéke alatt reagáljon egy program az inputra és így szinte azonnal ellencsapást küldjön az éppen hogy beadott mozdulatra - ellehetetlenítve a taktikázást, gyakorlást, meg úgy egyáltalán: a minőségi játszadozást. 2011 számomra azért volt érdekes, mert annak ellenére, hogy én valóban minden szart végigjátszok (páran legalábbis így ismernek), idén találkoztam a legtöbb olyan játékdemóval, amit percek leforgása alatt töröltem, ráadásul ezek pont, hogy az elit ligából kerültek ki: Driver, mert... ...nem, az se nem dinamikus, se nem élvezetes játékmenet, hogy szélsebesen robogok valamerre, majd nullára lelassulok és szellemként repkedek a térben, hogy átszállhassak egy a továbbjutásom szempontjából nélkülözhetetlen járműbe, hogy újra szélsebesen roboghassak, majd nullára lelassulhassak és átszállhassak. Aztán Go To 1. Rage, mert... ...nem, nem kell a 60 FPS, ha cserébe minden egyes fordulásnál a legkisebb folyosón is látom, ahogy kipakolja a program a részletes textúrákat és így azonnal elvesztem az alternatív valóság illúzióját. Bodycount, mert... ...kétszer is lefagyott a demó, és mert harmadjára is csak az bizonyosodott be, hogy napjaink big-shot játékfejlesztői közel sem akkora zsenik, mint azt sokan hinni szeretnék. Mégis ki találta ki és hagyta azt jóvá, hogy a lelőtt ellenfelekből zsákszámra potyogjanak az i betűk? Citromdíj: Battlefield 3, mert... ...ez is Call of Duty lett, mert multiban is sikerült visszabutítani a Bad Company-k előtti szintre és mert a nextgennek titulált, high-end vasakról demózott grafika konzolon max. egy gyenge középmezőnynek felelt meg. Egyelőre ennyi. Amit még ki tudnék osztani, az 1-2 indie díj, meg 1-2 seggszáj díj. De majd igény szerint. Már így is túl sokat írtam ;)

Tyler 2011.12.30. 21:40:29

Soha nem mondom, hogy soha, de jelen állás szerint nekem 2011 az az év, amikor azt mondom a videojátékoknak, hogy csókolom. Okok: a Xenoblade Chronicles, mint jRPG, valószínűleg lekörözhetetlen lesz jó pár évig, szar pótlékokkal pedig nem játszom. Új Zelda játékra legfeljebb 2016-ban számíthatunk, hiába imádtam a Skyward Swordot. A Valve pedig sose fog elkészülni az új Half-Life epizóddal. Ha ezen a területen változás történik, majd felkapom a fejem, de hát ezekről úgyis időben értesülök, nem kell ezért napi 24 órában tettrekésznek lenni. Szóval majd kitalálom, hogy mi lesz az új hobbim. (Szerintem az audiofil cuccok meg a hifi.)

Tyler 2011.12.30. 21:42:18

Ja, Kaszman, ha már PSP, akkor miért a 3rd Birthday, és miért nem a Patchwork Heroes?

Kaszman · http://gamephilosopher.blogspot.com/ 2011.12.30. 21:44:29

Tyler: Mert az tavalyi játék :) És akkor "a lekapcsolt" oldalon be is tettem a 2010-es toplistámba ;)

Ismeretlen_2560 2011.12.31. 02:11:23

Na most nyomtam le a Killzone 3 3D-s demóját. Percekkel később picit még mindig 3D-ben látok. :D Érdekes ez az egész 3D. A demo alapján (és valszeg amúgy is) semmit nem tesz hozzá a játékhoz, de azért a 3. percben, mikor ráállt az agyam és elfelejtette az "üvegház hatást", akkor már egész tetszett. Néha jó ez, meg azért ez a játék most így megmutatta, hogy működni működik a technológia, de azt azért még mindig nem tudom elképzelni, hogy folyamatosan 3D-ben játsszak. Ha mondjuk a Heavy Rain nyomozós, akarom mondani mappában keresős, stb. részeit megcsinálták volna interaktívra, na akkor az ütött volna pop out 3D-ben. De egyébként a legjobb használata ennek az egésznek az irdatlan nagy mellű nőkkel készült pornó lehet. Nincs jobb ötletem. :) Még kipróbálom a Motorstormot is, ha már megy ez a gimmick az új tévén. Legalább holnap gond nélkül ébren tudok majd maradni. :)

Ismeretlen_2560 2011.12.31. 02:58:18

Tyler: Én gyakorlatilag semmit sem várok most ujjongva a konzolok kínálatában. Persze lesz mivel játszani idénről, meg PC-n, és mindig bejöhet egy-egy meglepetés is. Szóval várom a Grimrockot, aztán helló. Talán piára fogok költeni többet. :D

casper 2011.12.31. 10:22:20

Bár hajlamos vagyok kritikus szemmel nézni a játékokat, de ez nem jelenti azt, hogy nem tudok jókat szórakozni velük. Ilyen értelemben a gyengébb felhozatal ellenére is azt mondom, nem volt ez egy rossz év. Az év játéka számomra a Portal 2, mert itt teljesedett ki a Valve elképzelése. Nemrég vittem újra végig az első részt, és világosan látni, hogy az csupán tapogatózás. Egy nagyon erős kezdeti lépés, ami a folytatásban lesz egy kerek egész. A kreativitás különdíjat a Minecraft zsebeli be, mert saját világot építhetsz benne, gyakorlatilag azt, amit elképzelsz. Nagyon sok időt felemészt egy-egy projekt, éppen ezért a fogékonyak számára a szavatossága elképesztő. Ami nagyon szép az egészben, hogy Te magad teheted változatossá és élvezetessé a világodat. Én egy Metro 2033 alagútrendszerbe vágom a fejszém jövő tavasszal, ha úgy hozza a sors. Szintén nagyon jót játszottam az Arkham City-vel, amit támogatott Batman majmolásom is, de az ún. mainstream játékok között ez az a cím, ahol valóban is játszani kell, de úgy istenigazán. Oké, még hardon sincs közel akkora kihívás, mint a Dark Souls-ban, de főleg a Riddler's Revenge-ben meg lehet szenvedni. A Bastion érett, és szép színes, ráadásul az erős történetvezetés nem megy a játék rovására, amivel ugyan vannak problémák, de legalább játszani kell, és nem filmet nézni. A Gears 3 pedig rémesen addiktív, már 250 órát játszottam vele online (horda, de leginkább versus), és nem untam meg. Tud elképesztő baromságokat produkálni, de volt időm ezekbe belenyugodni, ás úgy látom, megtaláltam azt a játékot, ami több éven át fog kísérni. Voltak csalódások is: Dead Space 2: mert túl akciódús lett az első rész sejtelmessége után. L.A. Noire: mert repetitív és unalmas a nyomozás, és ki sem használják azt az elképesztő várost. Deus Ex: mert sem a lopakodás, sem az akció nem úgy alakult, ahogy vártam. Bár nagyon sok cím kimaradt, amivel szívesen játszanék, de hármat kiemelnék, amit mindenképpen megvásárlok a közeljövőben: Skyrim, Dark Souls, Rayman Origins.

Red13 2011.12.31. 11:35:47

Amúgy meg fórumokon teljesen elégedettek a játékosok az idei felhozatallal. Akkor meg miről beszélünk? Nagyszerű évünk volt, jó játékosnak lenni. :) Én a következő generációba szinte biztos nem lépek bele, ha belegondolok, hogy olyan szintű butulás lesz, mint a Ps2->Ps3 -nál, akkor nem kérek belőle, maradnak a filmek, azokat még élvezem.

hoo 2011.12.31. 11:52:43

2011 Az egyetlen "emlékezetes" idei játék, amivel játszottam a Space Marine volt. :DD Játszottam még a Metro 2033-mal, ami bár lineáris, mégis simán végigmentem rajta, meg se fordult a fejemben, hogy abbahagyjam. A xenoblade kiemelkedően jó volt, kevés olyan játék van, ami egész végig képes "újabb csodát" mutatni; azt gondolom, bár nem vagyok hivatott ezt megítélni, hogy objektíven szemlélve is helye lehet a kategória legjobbjai között. (Csak zárójelben: Retro game of the year indulói: Hexen 2 (pc), Nox (pc), Panzer Dragoon Saga (Saturn), FFXII (ps2), Phantasy Star IV (md), és a győztes - Grandia (psx).) Tobanee buta, tada no buta da. (most néztem újra) :) Boldog Új Évet Mindenkinek!

Kaszman · http://gamephilosopher.blogspot.com/ 2011.12.31. 12:08:43

Red13: Ha PS2-t és AVI-t is szeretnél nézni, mi több: élvezni, akkor azt javaslom, a HDTV mellett mindenképpen tarts egy SDTV-t is. Ezek ugyanis kifejezetten ocsmányul tudnak kinézni már egy 720-as felbontású TV-n is, 1080-ason meg szó szerint élvezhetetlenek. Vannak már olyan TV-k, amik úgy ahogy élvezhető végeredményt csinálnak egy gyengébb felbontású matériából is, de még ezek sem közelítik meg azt, amit egy sima RGB kábellel egy átlagos SDTV-n egy SD jel produkál. Nekem csak 1 HD konzolom van, a többinek megtartottam az SDTV-t, és nagyon nem bántam meg. Időről-időre ugyan elkap a hév és végigpróbálgatok mindent a lehető legjobb kábellel (PS2-t pl. komponenssel) a HDTV-n is, de többnyire siralmas eredményt kapok. Az input lag szerintem féligmeddig urban legend. Van olyan ismerősöm, aki a tesztek szerinti "játékra már túl lagos" TV-t vásárolt, és semmit sem észlel ebből a fene nagy játszhatatlanságból (márpedig kellene neki, mert állandóan online multizik ;). Gyanítom, egy kicsit túl lett lihegve ez a téma, az emberek meg mindenféle tapasztalat nélkül vették át, aztán egy bolond százat csinált. Láttam már pár HDTV-t, jobbat, rosszabbat, de ilyen lagosságot sosem tapasztaltam. Sőt, olyan embert sem ismerek, aki ezt élőben tapasztalta. Olyat viszont rengeteget, aki olvasta és az után mondja :)

Tyler 2011.12.31. 13:17:39

Kaszman: az input lag főleg a pro gamereknek szól, akik frame-re pontosan kiszámolnak egy kombót a Tekkenben, 2D shooterekkel játszanak, vagy ipari szinten nyomják a Counter-Strike-ot. (A profi Tekkenesek például CRT monitorokat használnak, mert azt könnyű átlátni a kis méret miatt, de az analóg képcső a leggyorsabb frissítést teszi lehetővé.) Az átlagjátékos valószínűleg sosem tapasztalja meg a különbséget, és a mai játékstílusok többségének a közepes input lagos TV-k is remekül megfelelnek. Viszont egy nagyon érzékeny, kiszámíthatatlan FPS-nél, vagy egy verekedős játéknál tényleg fontos, hogy szinte nulla legyen a késlekedés; shooternél még csak-csak kivédhető, mert ott nem annyira a reflexeken, inkább a memorizáláson van a hangsúly. Antaru: nekem a várakozási listámon csak az Under Defeat HD van. Igen, ez egy 2006-os, eredetileg Dreamcastre készült shooter újrakiadása. Ja, meg az MGS HD Collection. De hát ez inkább "kompatibilitás varázsló", mint komolyan vett hobbi. :)

Kaszman · http://gamephilosopher.blogspot.com/ 2011.12.31. 13:44:09

Tyler: Ezekkel teljesen tisztában vagyok. A példámban viszont olyan ember szerepelt, aki naphosszat (inkább hónapokat, éveket) játszik mondjuk Battlefielddel és többnyire a meccs végi összesített lista élén szokott szerepelni ;) Ellenben olyan TV-n teszi ezt, ami az urban legendek szerint játszhatatlan ugyanerre a célra. Persze lehet, hogy az ipari szinten nyomott Battlefield nem esik a fenti kategóriába, csak a Counterstrike. Ezt már nem tudom. Igazából szívesen megnéznék egy input lagos TV-t. De mint említettem, látni nem látott senki sem ilyet a környezetemben, csak olvasott róluk. Ahogy a fórumosokra is igaz ugyanez. Most gyorsan utánagugliztam a témának, de így sem találtam megbízható forrást rá annak ellenére, hogy több fórumon igen komolyan foglalkoznak a jelenséggel.

Kaszman · http://gamephilosopher.blogspot.com/ 2011.12.31. 13:51:25

Hehe ;) http://reflex.sosocial.net/reactionbutton.php

Kaszman · http://gamephilosopher.blogspot.com/ 2011.12.31. 14:16:19

A játék alapján az átlagos reakcióidőm 00,32 s A TV-k válaszidejét miliszekundumban szokták megadni: 1 ezredmásodperc (milliszekundum) = 1 ms = 0,001 s = 10−3 s Ha jól számolok, akkor mondjuk az én 5 ms válaszidejű TV-m az 0,005 s amit ha összevetek a saját eredményemmel, akkor kijön, hogy sokszor gyorsabb a televízióm saját magamnál: 0,032>0,005 De ez alapján a 15 ms se tűnik vészesnek. Vagy én vagyok kurva lassú. Vagy teljesen rosszul számoltam ;)

DarkVenom 2011.12.31. 14:36:28

Én nem tudom, mi az az input lag, de 42"-n még a 720p és az 1080p között se látok különbséget, szóval nem is vagyok egy technikai referenciaalap. Ha meg játékok, én csalással a Mass Effect 2-t hozom ki (PS3-as inkarnáció idei), mert iszonyatosan jó a hangulata, és legalább nem olyan nyugati "RPG" (amúgy nem az), amiben kardozni kell sárkányok meg Tolkien leszármazottai ellen. Meg a Dead Space 2. Verekedős játékkal ezen a generáción meg nem is játszottam, anno a Tekken 5-re ráment 2 joy, nincs erre már erőm, na. Én még az Uncharted vérnyomorék harcrendszerébe is beleroppanok.

hoo 2011.12.31. 14:58:46

Szerintem ez az input lag dolog nem függ össze a válaszidőkkel, hanem inkább a beépített kép/hangjavító algoritmusok lassíthatják a megjelenítést. Vagy valamilyen (külső/belső) videorögzítő eszközön keresztülmegy a jel, mielőtt kikerülhetne a képre. Csak találgatok, mert én se láttam még ilyet. :)

ujitso · http://dotdotpixel.com 2011.12.31. 15:15:03

A laptévék válaszideje szerintem sokkal inkább kihat a kép [PERCEPTÍBILIS!! #buzzword] minőségére, mint magára az irányításra – a rosszabb minőségű LCD-ken egyszerűen elfolyik a kép, ha a pixelek nem tudják tartani a fényváltozás iramát. A zipar nagy szerencséjére nem 2D-s sidescrollereket játszik az egyszeri gémer a 150 ezres ezernyolcvanpésen, de pl. a GameBoy Micro achilles-sarka, hogy pont a lassú kijelző miatt kvázi élvezhetetlen rajta a legtöbb olyan játék, ami nem Advance Wars. De igen, maga az _input_ lag bár létező jelenség is lehet, szvsz nem érint minket. Én legalábbis soha nem éreztem egy jól irányítható játéknál, hogy bár a fejlesztők mindent megtettek, de az a fránya input lag... :o) Nekem egyébként kellene egy olyan HDTV, amin élvezhetőek a Wii (and co) játékok is. Tavaly BP Game Show-n volt kinn egy lóbaszó LG HDTV, Wii Party futott rajta, és meghökkentően jól nézett ki (már nem maga a játék, muhaha, hanem képminőségileg) – pedig még csak nem is komponens kábellel volt rákötve a vas, hanem a gyári kompozittal. Még ilyet!

ujitso · http://dotdotpixel.com 2011.12.31. 15:18:49

Kaszman: a Rage texture streaming gegjei szerintem a 60 fps-nél sokkal inkább köszönhető a Bethesda Softworks (bleh) vállalati irányelveinek, miszerint ők márpedig nem hajlandóak kiadni olyan játékot, ami nincs tele mindenféle köcsög immerzióromboló gliccsekkel és bugokkal. [kac kac kac]

ujitso · http://dotdotpixel.com 2011.12.31. 15:36:27

"A Shadows of the Damnedtől eleve nem vártam túl sokat, mégsem rántott be, annyira darabos, tutoriallal, cutscene-nel teleszórt volt az első pár órája. Azt hittem, hogy hétvégén újra előveszem majd, de ez sosem valósult meg." Szerintem teljesen okosan volt megoldva a tutoring – nem mászott az ember arcába de nem is volt teljesen átlátszó. A SotD egy könnyed hétvégi lövölde volt, talán kicsit túl sok fallikus szimbólummal, de szerencsére nem vállalta túl magát, és nem is akart több lenni annál, ami: trash. Az más kérdés, hogy én nem ezt várom szudától / GHM-től, hanem killer7 szerű agyfosásokat.

Ismeretlen_2560 2011.12.31. 16:48:55

Az input lag nem a válaszidő. És tényleg a sok képre tekert javító hülyeség szokta megnyomni (tesztek alapján). Én valóban nem vagyok szakértő, de ilyeneket olvasgattam: http://www.avforums.com/review/LG-LW550-(47LW550T)-47-Inch-3D-LCD-TV-Review.html majdnem a legalján van a gaming performance.

Red13 2011.12.31. 17:10:44

Én ezt a kettőt néztem ki: Samsung D5520 40" Sony KDL EX723 40" Utóbbi 3D-és, de nem adnak hozzá szemüveget. Antaru te mit vettél végül?

Ismeretlen_2560 2012.01.01. 09:09:46

Panasonic P46ST30E Nagyon drága volt még az év végi akcióban is, időnként kicsit bánom is, hogy nem valami másra költöttem... De tesóm teledumálta a fejemet, hogy ha már régóta ezen rágódom, akkor meg kell venni, mert akciós, meg mert mindjárt megy feljebb az áfa, meg lejjebb a Forint, stb. Most egy darabig nem megyek moziba, asszem.:) Meg hamarosan tartok egy tévéavató bulit. Szinte már nagyobb, mint a lakás. :D

Kaszman · http://gamephilosopher.blogspot.com/ 2012.01.02. 23:31:08

ujitso: Persze, hogy nem a 60 FPS hibája. Azt csak azért írtam oda, mert boldog-boldogtalan ezt hozza fel a játék körüli (egyetlen) pozitívumként. Amúgy "mindössze" annak a hibája, hogy egyáltalán PS3-ra is elkészítették. Egy pár ember már az első RAGE bemutatók után leírta szakfórumokon, hogy a konzol ilyesfajta textúra-streameléshez lassú lesz (Blu-ray seek time ugye). Hát az lett...

Kaszman · http://gamephilosopher.blogspot.com/ 2012.01.02. 23:42:23

Bahh, a rövid évösszesítő felsorolásomból kifelejtettem a "legjobbat": 2011 lófasza Duke Nukem Forever, mert... ...elkészült, mert kiadták, és mert a Gearbox kiállt az utcasarokra. Kár, hogy az a fasz valahogy mégis a játékosok szájába került.

Ismeretlen_2560 2012.01.02. 23:56:49

Én még csak nem is láttam élőben. Nem is fogom már. :)
süti beállítások módosítása