HTML

Player2

Friss topikok

  • zola2000: "10 éve" hogy repül az idő! (2022.06.14. 18:15) Grimrock
  • Ismeretlen_2560: Nyilván a lopásgátló foglalat sem tett jót a kézbefogós élménynek... (2012.04.28. 20:18) Ni no Kuni - 23:00:00
  • Ismeretlen_2560: Igen, mondjuk eről én is inkább személyesen beszélnék. Könnyű félreérteni neten ilyesmit, főleg ha... (2012.04.23. 14:27) főnökök és beosztottak
  • DVM: Amúgy meg Bruges tényleg gyönyörű, a toronyból is, de tényleg azt látni onnan is, ami lentről is l... (2012.04.13. 22:25) szent tehén
  • Red13: Ha szereted a Japán filmeket, akkor ajánlom a Moteki-t. Könnyed vígjáték a jobb fajtából, persze t... (2012.04.12. 21:42) momentum

Címkék

Caitlin

2011.07.15. 11:11 antaru:P

Ó!

Ó igen!

Végre egy játék, aminek már a főképernyőjére és menüjére, de még a control layoutjára is öröm ránézni, mert üdítően friss a megszokottakhoz képest. A zene ütemét is egyből elkapva csak ámultam, hogy van még kilógás az egykaptafa sorból, mégpedig előre.

Végigjátszva a demót az világos, hogy ez egy egyszerű logikai-ügyességi játék lesz, kiegészítve egy történet-befolyásoló, elágazásokat nyújtó email (párbeszéd) rendszerrel, s mindez kap egy különleges történetet.

Amitől sokat várok.

Az átvezető képkockáin a pubban beszélgető barátok végre felnőttek, akiknek felnőtt problémáik vannak.

Nevezetesen a házassággal járó kötődéstől való félelem és a megcsalás miatti bűntudat tűnik annak a két legfontosabb tényezőnek melyek Vincent rémálmait okozzák, mégis ott marad a kérdés, hogyan halhattak meg a város különböző pontjain hűtlenséggel vádolható férfiak, miközben aludtak.

Reményeim szerint itt valami olyasmi fog történni, mint David Cronenberg filmjeiben, melyekben az agyament szereplők által érzékelt, torz valóságképek alapján a néző kell összerakja a valódi történetet. (trauma, fiziológiai elváltozás és szexualitás kipipálva)

Ha így alakul, akkor kérdezze meg az Atlustól valaki, hogy inspirálta-e őket a kanadai rendező munkássága és csak véletlenül adták-e a játéknak azt a nevet, ami Cronenberg egyik lánya is visel: Caitlin. (=Katalin, Catherine)

...

A játék részt tekintve maradt bennem némi kétség a megfelelő nehézségi szint eltalálásával kapcsolatban, hiszen a 'könnyű' - és egyben egyetlen játszható - fokozaton fokozaton is szívatott a második pálya, s láthatóan kevés időt adnak a lépések átgondolására, még mielőtt utolérnének a kezek.

A mobilos/emailes variálható párbeszéd viszont tetszik, ezt persze tudta már a Final VII is, csak azóta kispórolják mindenből. Tartok tőle, hogy inFamoushoz hasonlóan csak negatív/semleges/pozitív üzeneteket lehet majd küldeni, s ezeknek megfelelően alakul majd a történet. Mikor lesz már olyan rendszer, ami észreveszi hogy a pozitív reakció küldése után negatívan cselekszik a játékos? Ilyenkor kellene a megelőlegezett pozitív pontokat duplán váltani negatívra...

Bár japán oldalakon meggyőződhetnék a játék vélt/valós hibáiról, nem teszem, mert teljes egészében friss húst akarok.

A demo pedig elérte a szükséges hatást: megjelenésekor azonnal rávetem magam a csajra.

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://player2.blog.hu/api/trackback/id/tr734772170

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kobe 2011.07.15. 11:36:03

Az előzetes videók alapján nem ilyen játékot vártam. Persze biztos a maga rendszerében jól működik, de egy olyan Personás játékmenetet jobban kedveltem volna. Egyébként Catherine-nek is hívják ideát.

Ismeretlen_2560 2011.07.15. 11:39:54

mindenhol catherine-nek hívják, csak a cronenberg csaj miatt lett caitlin a bejegyzés címe.

Ismeretlen_2560 2011.07.15. 11:41:13

Először én sem gondoltam volna, hogy ilyen játék lesz. Remélem lesz benne bő mennyiségű, okosan szerkesztett feladvány, hogy megérje az árát.

Kaszman · http://gamephilosopher.blogspot.com/ 2011.07.15. 13:33:21

Egyedi, élvezetes, izgalmas és nagyon érdekes. Így foglalnám össze azt, amit a demóban láttam. Meg kell hagyni, engem már a japán triallal (ami pixelre ugyanez volt a nyelvet leszámítva) is megvettek. De így, hogy értem is amiről beszélnek, még egy klasszissal jobb lett az élmény. * A Stray Sheep pizzázóban játszódó rész nekem egy szimpla randijátéknak tűnt (mert valószínűleg az is), talán csak kevésbé szerteágazó lehetőségekkel. De ezt nehéz megítélni, mert a trailerből úgy tűnik, hogy ott is lehet majd mászkálni, nem csak helyben SMS-ezni. * A szokásos japános betegsége persze megvan, hogy többfajta, egymástól teljesen elütő (és más-más közönséghez szóló) játékstílust vegyít, de mint ahogy az lenni szokott, itt is a történet kovácsol a részekből egységes egészet. Ami szuperül működik és megvan benne az az éles kontraszt a valódi és az álomvilág között, ami nekem például az új Alice-ből is hiányzott. Ott a valósnak szánt (viktoriánus Londonban játszódó) helyszínek a kelleténél sokkal groteszkebb, szürreálisabb formát öltöttek, így a belső világba történő ugrás sem érhette el a tervezett hatásfokát, csak egy újabb, megszokott furcsasággá degradálódott. * Ami még kiemelkedő, hogy itt valóban egy komolyabb, érettebb történet bontakozik, ami sokkal inkább az emberi problémáktól és még véletlenül sem a kivillanó belek és cicik számától akar felnőttes lenni. * Ha így folytatja az Atlus, akkor lassan a kedvenc kiadómmá fogadom. Az USA Demon's Souls-al már így is belopta magát a szívembe ;)

Ismeretlen_2560 2011.07.15. 13:52:48

Az is talált, hogy pont rémálommá tették a kockák megmászását. . Bár inkább gyerekkoromban, de nekem is megvoltak a menekülök, mert leomlik mögöttem a világ típusú rémálmaim, ahogy a nyomasztó menekülősek is.

Red13 2011.07.15. 14:42:43

Mikor megláttam az első gameplayt belőle tudtam, hogy nem az én játékom lesz, a demó csak megerősített benne. Marha érzékeny irányítás, ami ehhez a játékhoz szerintem nagyon nem kéne, néha hosszú töltési idő, sok anime bejátszás, a sms-ezést meg kínosnak éreztem, pláne azt hogy ezek alapján dől a mutató a rossz, illetve a jó irányba. Egy Plants vs Zombies vagy Bejeweld-et sokkal szórakoztatóbbnak, addiktnak találok mint ezt. Itt nyugaton marha nagy bukás lesz annyi szent.

Ismeretlen_2560 2011.07.15. 15:05:59

"Marha érzékeny irányítás" igen, ez feltűnt, lehet, hogy ki is próbálom majd 360-on, hátha azzal a joy-jal jobb. Ez remélhetően a Killer7 kult kategóriába fog zuhanni, feltéve, hogy elég jó is lesz. Tényleg nem egy mainstream, sikervárományos darab.

Kaszman · http://gamephilosopher.blogspot.com/ 2011.07.15. 15:29:37

Talán ezért ajánlja már a Tutorial is a D-pad használatát, mivel itt konkrétan négy irányról van szó, ahhoz meg sokkal tökéletesebb a digitális kezelőszerv egy túlérzékeny analóg karnál. * Azt nem értem, miért kell minden játéknak a nagyok mércéjével sikeresnek lennie? Ez valami buta becsípődés, amit a jelenlegi generáció ért el a CoD és Assassin's Creed szintű sorozatokkal. Egy Cathrine-szerű játék amúgy is más büdzséből, más közönségnek készül, így az ilyenek számára a siker is máshogyan értelmezendő. Ha visszahozza a fejlesztési költségeket, eltartja a stúdiót, megéri lokalizálni és lesz egy szerényebb, ám annál stabilabb rajongói köre a játéknak, az igenis szép siker. Ráadásul azt is bizonyítja, hogy ilyen játékokra is van igény. Szerencsére.

Ismeretlen_2560 2011.07.15. 16:24:22

Én azon csodálkozom, hogy megmaradtak az ilyenek. Sajnos nagyon kis számban, de azért léteznek. A játékipartól pedig várom azt a meghasonulást, amikor egy-egy fejlesztőcsapat feláll az asztaltól és azt mondja: bocs, de nem az volt az álmunk, hogy unalmas játékat/látványos qte filmeket készítsek. Van ilyenre is példa szerencsére, de még nem elég nagy számban.

xetron 2011.07.18. 10:31:03

A Catherine egy Super Ghouls 'n Ghosts újra értelmezése, fűszerezve egy kis (túlzott) japán mókáva, animével l . Én nekem nem jött be a játék, nem mondanám azt hogy szar, de vlamiért én egy nagyon-nagyon egy középkategóriás eresztésnek érzem, ami talán a übi szezonba tud némi füstöt csinálni. Egyben a játék világa nagyon zártnak tűnik, némi szabadságot hagyhattam volna pl mint a personákba szoktak . Amúgy egy egyedi játék, amiből kevés van ...... de a prezentálás miatt nálam egy 6-7p mozog . Én inkább a xenoblade gyűjtőire verem el a pénzem :)

xetron 2011.07.18. 10:34:14

Kicsit szemet szúrt de a demon soult nem a atlus csinálta, hanem a From Software és atlus adta ki .

xetron 2011.07.18. 10:40:36

Jobban kedveltem a personát amikor még néhányan ismertük és a fórumokon és nem hypolták . (Sajnos nagy részbe psc reklámoztuk sokat) De ajánlom figyelmedbe a Shin Megami Tensei: Lucifer's Call, digital devil sagat ezektől fogsz izzadni, jobban mint a melegtől . Erre mondják azt hogy noobok kerüljék :D

Ismeretlen_2560 2011.07.18. 12:31:38

Az Atlus adta ki a Demon's Soulst és kiadóként van magasztalva nem fejlesztőként, szóval azzal az állítással semmi baj.

Ismeretlen_178732 2011.07.18. 20:39:24

Már csak az a kérdésem, hogy a 'bugfest' Gamebyroval hogy muzsikál a cucc. Az Oblivion és a Fallout 3/NV alatt művelt pár érdekes dolgot. A Sony meg lehetett volna kicsit bevállalósabb a DSsel. Sajnos pont a rosszabbikat választották a saját RPGk közül, a WKCvel rossz lóra tettek.

Ismeretlen_2560 2011.07.19. 08:56:24

A demo jól ment, hiba nélkül, de hát ez nem egy bonyolult játék... A WKC meg hát igen... Én is azt hittem a DQ8 és a Rogue Galaxy után, a WKC legelső trailerét látva, hogy nagyon jó lóra tettek. Aztán x évvel később, amikor végre kijött a játék már csak csodálkoztam, hogy a nagy nevűvé vált L-5 vajon hogy gondolta ezt.
süti beállítások módosítása