Ó!
Ó igen!
Végre egy játék, aminek már a főképernyőjére és menüjére, de még a control layoutjára is öröm ránézni, mert üdítően friss a megszokottakhoz képest. A zene ütemét is egyből elkapva csak ámultam, hogy van még kilógás az egykaptafa sorból, mégpedig előre.
Végigjátszva a demót az világos, hogy ez egy egyszerű logikai-ügyességi játék lesz, kiegészítve egy történet-befolyásoló, elágazásokat nyújtó email (párbeszéd) rendszerrel, s mindez kap egy különleges történetet.
Amitől sokat várok.
Az átvezető képkockáin a pubban beszélgető barátok végre felnőttek, akiknek felnőtt problémáik vannak.
Nevezetesen a házassággal járó kötődéstől való félelem és a megcsalás miatti bűntudat tűnik annak a két legfontosabb tényezőnek melyek Vincent rémálmait okozzák, mégis ott marad a kérdés, hogyan halhattak meg a város különböző pontjain hűtlenséggel vádolható férfiak, miközben aludtak.
Reményeim szerint itt valami olyasmi fog történni, mint David Cronenberg filmjeiben, melyekben az agyament szereplők által érzékelt, torz valóságképek alapján a néző kell összerakja a valódi történetet. (trauma, fiziológiai elváltozás és szexualitás kipipálva)
Ha így alakul, akkor kérdezze meg az Atlustól valaki, hogy inspirálta-e őket a kanadai rendező munkássága és csak véletlenül adták-e a játéknak azt a nevet, ami Cronenberg egyik lánya is visel: Caitlin. (=Katalin, Catherine)
...
A játék részt tekintve maradt bennem némi kétség a megfelelő nehézségi szint eltalálásával kapcsolatban, hiszen a 'könnyű' - és egyben egyetlen játszható - fokozaton fokozaton is szívatott a második pálya, s láthatóan kevés időt adnak a lépések átgondolására, még mielőtt utolérnének a kezek.
A mobilos/emailes variálható párbeszéd viszont tetszik, ezt persze tudta már a Final VII is, csak azóta kispórolják mindenből. Tartok tőle, hogy inFamoushoz hasonlóan csak negatív/semleges/pozitív üzeneteket lehet majd küldeni, s ezeknek megfelelően alakul majd a történet. Mikor lesz már olyan rendszer, ami észreveszi hogy a pozitív reakció küldése után negatívan cselekszik a játékos? Ilyenkor kellene a megelőlegezett pozitív pontokat duplán váltani negatívra...
Bár japán oldalakon meggyőződhetnék a játék vélt/valós hibáiról, nem teszem, mert teljes egészében friss húst akarok.
A demo pedig elérte a szükséges hatást: megjelenésekor azonnal rávetem magam a csajra.