Egyszerre örömteli (inkább) és elgondolkodtató (kevésbé) hír, hogy a patinás Ghibli Studio (Nausicaa, Totoro, Chihiro szellemországban, stb.) és a szintén neves jrpg-ket legyártó Level-5 (Dark Cloud, Dragon Quest 8, stb.) közös Nintendo DS játéka, a Ninokuni: Another World PlayStation3-ra is megjenik.
Ha Japán legnépszerűbb anime gyártója összeáll egy minőségi rpg fejlesztővel az már magában is hír, de sokkal érdekesebbé vált a dolog azáltal, hogy a gyakorlatilag kész stádiumban lévő (idén ősszel jelenik meg NDS-en) játék kap egy asztali konzolos portot, ami nem a DS-sel rokon Wii, hanem a PS3.
Miért PS3 és miért nem Wii?
Japán videojátékos fórumokon gyakran kerül elő a "3rd killer" vagyis third party játékfejlesztő-gyilkos kifejezés a Wii-vel kapcsolatban, ami arra utal, hogy a Nintendo saját, belsős játékain kívül szinte minden egyéb cím megbukik az eladásoknál, de kiugró sikert legalábbis nem nagyon könyvelhetnek el.
Nem kivétel ez alól a jelenség alól a múlt héten megjelent Xenoblade sem, annak ellenére, hogy a Nintendo tulajdonába került Monolith fejlesztette és a minőségére nem lehet panasz. (30 óra fölött járok benne, ha befejeztem, a bemutató ide kerül)
Azért készül PS3 a Ninokuni, mert a Wii-t a Level-5 is 3rd party killernek tartja?
Az biztos, hogy ha csak a White Knight Chronicles (PS3) eladásait elérik az új játékkal, máris jobban járnak, mint sok egyéb jrpg Wii-n.
De mennyire jó döntés ez? A casual réteg által felvásárolt (közel) végtelen mennyiségű Wii hardvert a Japánban szintén legszélesebb rétegek által szeretett és támogatott anime