HTML

Player2

Friss topikok

  • zola2000: "10 éve" hogy repül az idő! (2022.06.14. 18:15) Grimrock
  • Ismeretlen_2560: Nyilván a lopásgátló foglalat sem tett jót a kézbefogós élménynek... (2012.04.28. 20:18) Ni no Kuni - 23:00:00
  • Ismeretlen_2560: Igen, mondjuk eről én is inkább személyesen beszélnék. Könnyű félreérteni neten ilyesmit, főleg ha... (2012.04.23. 14:27) főnökök és beosztottak
  • DVM: Amúgy meg Bruges tényleg gyönyörű, a toronyból is, de tényleg azt látni onnan is, ami lentről is l... (2012.04.13. 22:25) szent tehén
  • Red13: Ha szereted a Japán filmeket, akkor ajánlom a Moteki-t. Könnyed vígjáték a jobb fajtából, persze t... (2012.04.12. 21:42) momentum

Címkék

Move - az rpg-k és kalandjátékok irányítója?

2010.06.28. 12:53 antaru:P

Az utóbbi időben folyamatosan a Xenoblade (Wii) c. jrpg-vel játszom, amiről tudni kell, hogy semmilyen formában nem használja az irányító mozgásérzékeléssel kapcsolatos funkcióit (és milyen jól teszi!). Ennek köszönhetően a wiimote és a nunchaku bárhogy tartható (fekve a lábad mellett vagy akár a fejed fölé emelve hátrafelé - tudom ez hülyén hangzik, de időnként érdekes pózok jönnek össze kanapén fekvés közben:)), s mivel egy viszonylag hosszú zsinórral van összekötve egymástól függetlenek is.

Nem kell mondanom, hogy rendkívül kényelmes így játszani, rögtön eszembe is jutott, hogy Japánban régen láttam kifejezetten szerepjátékhoz és szöveges kalandjátékhoz kitalált ún. egykezes irányítókat, melyek nagyon megkönnyítették a játékosok dolgát.

Ezek a kontrollerek egy kézre összpontosították a mozgást és az irányításhoz, menüben történő navigáláshoz szükséges gombokat.

HORI grip controller

A képen látható HORI gyártmányú grip controller hátul rendelkezett az L1-L2, R1-R2 gombokkal is, s így egy hétköznapi rpg irányítását teljes mértékben lehetővé tette. A másik pedig jog dial típusú (a közepén van egy tekerentyű), ami még inkább megkönnyíti a menüpontok kiválasztását.

HORI - jog dial controller

Jelenleg nem készülnek efféle kontrollerek, a Move piacra dobásával azonban PS3-on is elérhetővé válhat az a fajta irányítás, ami Wii-n, megfejelve azzal, hogy a bal és jobb kontroller nincs összekötve, így a két kéz függetlensége tovább nő.

A Move (ahogy a wiimote is) ennél többre is képes, ezért kifejezetten alkalmasnak tűnik a jrpg-k irányítására, feltéve, hogy a mozgásérzékelést nem erőltetik túl a játékokban, hanem megtartják varázsláshoz vagy az inventory tárgyainak forgatásához és hasonló kiegészítő műveletekhez. A Ninokuni várhatóan épp ilyen játék lesz, jó lenne ha trendet teremtene.

Táblás játékoknál is tökéletes lehet, remélhetően ezek a játékstílusok kapnak majd Move támogatást. (Kalandjáték Japánban jelenik meg bőséges mennyiségben, de ezek nem nagyon jutnak el hozzánk.)

move és wiimote

A korábbi Wii rpg-kkel nincs tapasztalatom, vajon mennyire erőltették túl bennük a mozgásérzéklést? A Dragon Quest Swords: TMQatToM-ban biztosan...:/

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://player2.blog.hu/api/trackback/id/tr384771989

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gulandro 2010.06.29. 00:24:22

Elírtad a címet az első sorban. Érdekes eszmefuttatás volt. Mikor egy ideig nem tudtam használni az egyik karom én is csak rpgket játszottam és egy kézzel használtam a kontrollert.

Ismeretlen_2560 2010.06.29. 13:39:33

Kösz. Így megy ez, ha az ember titokban csinálja és kapkod. Egy kézzel rossz lehetett, mert belról van minden ami mozgás és jobbról az elfogadás. Ha lenne usb-s verzió és nem jönne a move, akkor beszereznék egy ilyen félkarú hori kontrollert. :D

ujitso · http://dotdotpixel.com 2010.07.02. 09:38:07

Én két dologért áldom a kurrens generációt: 1) vezeték nélküli és 2) több ízben szabadabb kontrollerek. A szabadság persze a Wii remokonnál teljesedik ki, ahol érdekes, kamasutraba illő pózokban találja magát az ember egy lusta pénteki Zeldázás közben. :) De a vezeték nélküli, a konzol ki- és bekapcsolására képes kontroller is már önmagában epic awesomeness.
süti beállítások módosítása