A japán fórumokon a ritkán csordogáló Last Story (Wii) hírek hozzászólásaiban a legjellemzőb hozzáállás az, hogy:
-Szakállaskám (Sakaguchi), most még ezzel elbuksz és végleg kiszállhatsz a bizniszből.
-Wii-re jön, csak megbukni tud.
-Xenoblade 80ezer, akkor a Last Story max. 100ezer, de lehet, hogy csak 50.
-Wii. Vége a dalnak, Mistwalker.
Mindez közel egy éven át folyt, amikor végre megjelent az első video a játékból.
A hozzáállás pedig a következők szerint alakult:
-Eddig egyáltalán nem bíztam ebben a játékban, ne haragudj, Szakáll.
-150 ezer.
-Miért Wii-re jön? Miért?!?!
-Ha lenne Wii-m játszanék vele, de nincs.
-PSP-n több menne el belőle, de talán a legjobb lenne 3DS-re áttenni.
-Sakaguchi, neked arra az egyetlen gépre érné meg fejleszteni, amelyiken van elég hely a BD miatt, és amelyiket pont utálod.
Jól látszik, hogy a játékról alkotott vélemény jó irányba változott, azonban a Wii maga még mindig gátló erő.
Én meg azt hiszem idén már csak Wii-n játszom rpg-vel, de jöhetne már egy HD nintendo konzol... Hétvégén meg most már csak megírom végre a Xenoblade-et.
Sakaguchi bűnei: kijelentések, miszerint lenyomja az FF-t, miszerint mennyire szerencsétlen az, ha egy intro olyan hosszú, hogy a játékos a kezdéstől számítva három percen belül nem kapja meg az irányítást, stb., stb.
Azóta: egyre csak szaporodnak a japán twitter bejegyzések, melyekben a játékosok azt kérik, hogy a játék inkább WiiHD konzolra jöjjön. No love for Wii.