HTML

Player2

Friss topikok

  • zola2000: "10 éve" hogy repül az idő! (2022.06.14. 18:15) Grimrock
  • Ismeretlen_2560: Nyilván a lopásgátló foglalat sem tett jót a kézbefogós élménynek... (2012.04.28. 20:18) Ni no Kuni - 23:00:00
  • Ismeretlen_2560: Igen, mondjuk eről én is inkább személyesen beszélnék. Könnyű félreérteni neten ilyesmit, főleg ha... (2012.04.23. 14:27) főnökök és beosztottak
  • DVM: Amúgy meg Bruges tényleg gyönyörű, a toronyból is, de tényleg azt látni onnan is, ami lentről is l... (2012.04.13. 22:25) szent tehén
  • Red13: Ha szereted a Japán filmeket, akkor ajánlom a Moteki-t. Könnyed vígjáték a jobb fajtából, persze t... (2012.04.12. 21:42) momentum

Címkék

Marco Polo Dazilban

2010.08.02. 10:33 antaru:P

A Xenogears (1998) soundtrackjéről Dazil városának témája és Loreena Mckennitt Book of Secrets c. albumának (1997) Marco Polo c. dala tagadhatatlanul hasonló, vagy mondhatni szinte ugyanaz.

Marco PoloDazil Theme

A két megjelenés közt kevesebb, mint egy év lehet és elképzelhető lenne, hogy Yasunori Mitsuda Mckennitt zenéjét dolgozta fel? A két dal zenei alapját természetesen egyikük sem mondhatja magáénak, mivel az egy eredeti szúfi dallam. (McKennitt ír ennek a dallamnak a felhasználásáról az albumával kapcsolatban és említi meg azt is, hogy ezt a réges-régi dallamot maga Marco Polo is hallhatta utazása során.)

Hogy lehet ez? Egyszerű egybeesés, azonos alap hasonló feldolgozásának eredménye? Válasz nincs*, de az, akinek a játék zenéje tetszett, a Book of Secrets albumon is talál magának hallgatnivalót.

*Nincs info, pedig túrtam utána a netet rendesen, két nyelven is.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://player2.blog.hu/api/trackback/id/tr14772009

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kaszman · http://gamephilosopher.blogspot.com/ 2010.08.02. 11:13:09

Kreatív szakmákban ez egy ismert jelenség: két egymástól független (de egy szakmában dolgozó) embernek nagyjából egy időben pont ugyanaz a gondolat pattan ki a fejéből. Konkrét példákat is láttam már erre a környezetemből. Szerintem ezt nem lehet kikerülni. Talán az okozza, hogy a hasonló gondolkodású emberek a tapasztalataikból merítkezve, a világ állása és a feladat kapcsán ugyanolyan megoldásokra jutnak. Szóval nem is annyira véletlen ez. Rezonancia?

Ismeretlen_2560 2010.08.02. 13:13:08

Igen, alapvetően én sem szeretném megvádolni Yasudát, hogy nyúlta a zenét, mert az azért komoly kockázatvállalás lett volna, meg elég jó képességű ahhoz, hogy magától dolgozzon. Ez a rezonancia érdekes dolog. Az ember hajlamos hinni benne és nem lehet tudni, hogy véletlen vagy létezik. És ha már erről eszembe jutott, (na meg mert úgysem játszott/játszik rajtam kívül vele senki), akkor kispoilerezem, hogy a Fragile Dreamsben SPOILER SPOILER Fragile Dreams SPOILER SPOILER az emberiség pusztulásának is egy bizonyos szándékosan gerjesztett rezonancia (vagy inkább tudatkapcsolás) volt az oka. Az úgynevezett Üvegketrec kísérlettel megpróbálták előhívni az emberek beszéd előtti kommunikációs képességét egy hatalmas elektromágneses hullámmal, ami végigsöpört a bolygón. Az emberek nagy része pozitívan reagált és képessé vált a többiek gondolatainak olvasására, azonban elalvás után nem ébredtek fel és álmukban meghaltak. Csak azt nem tudom, hogy a macskák miért maradtak életben. Volt sok olyan emlékfoszlány (emléktárgyakból olvasható gondolatok), amiben macskák "emlékei" elevenedtek meg, a játék mégis tele van velük... Ők fel tudtak ébredni..:)

kobe 2010.08.06. 17:18:52

hmm..érdekes :) de sztem inkább véletlen lehet, mivel ezek a zenék eleve elég hasonlók
süti beállítások módosítása