HTML

Player2

Friss topikok

  • zola2000: "10 éve" hogy repül az idő! (2022.06.14. 18:15) Grimrock
  • Ismeretlen_2560: Nyilván a lopásgátló foglalat sem tett jót a kézbefogós élménynek... (2012.04.28. 20:18) Ni no Kuni - 23:00:00
  • Ismeretlen_2560: Igen, mondjuk eről én is inkább személyesen beszélnék. Könnyű félreérteni neten ilyesmit, főleg ha... (2012.04.23. 14:27) főnökök és beosztottak
  • DVM: Amúgy meg Bruges tényleg gyönyörű, a toronyból is, de tényleg azt látni onnan is, ami lentről is l... (2012.04.13. 22:25) szent tehén
  • Red13: Ha szereted a Japán filmeket, akkor ajánlom a Moteki-t. Könnyed vígjáték a jobb fajtából, persze t... (2012.04.12. 21:42) momentum

Címkék

Last Ranker - 09:00:00

2010.08.25. 13:19 antaru:P

Nem vagyok biztos abban, hogy a bűnös élvezet megfelelően visszaadja az angol guilty pleasure kifejezés jelentését. (Valami, amit szeretsz, de nem szívesen vallod be.)

A Last Ranker valami ilyen érzést váltott ki belőlem elsőre, mert alapvetően egyetlen dologgal húzott be, az pedig nem más, mint a tény, miszerint a karakterdizájn Tatsuya Yoshikawa munkája (Breath of Fire sorozat, DMC4).

Jrpg-ben az ő karaktereit szerettem talán mindig a legjobban (kivéve a szándékosan idegesítőre kreáltakat), így ez alkalommal is elég volt ránéznem a netes scaneken a szereplőgárdára, hogy eldöntsem: nekem ezt ki kell próbálnom, attól függetlenül, hogy milyen lesz a végeredmény.

Last Ranker

Az is besegített, hogy a Capcom már hét éve nem adott ki új BoF részt (leszámítva a mobiltelefonos spinoffokat, melyekre a gaidzsinok amúgy is azonnal dobhatják a keresztet), a LR főszereplője pedig kiköpött Bof Ryu.

A játékba simán belecsúszott kilenc órám, ami persze nem jelenti azt, hogy tökéletes, de azt mindenképpen, hogy észnél voltak a készítők és mobil kütyüre való, végtelenül lineáris szerepjátékot fejlesztettek.

Nem lehet elveszni sem az előrejutást tekintve, sem a történetszálon, bármikor ki és be lehet kapcsolgatni probléma nélkül, mert a menüből mindig kiderül, hogy hol is maradt félbe a játék.

<dióhéj>Zig, a klisés vidéki srác elunja kis falujának hagyományőrző, de külső hatásoktól mentes, ingerszegény környezetét és úgy dönt, hogy inkább a legalább ugynannyira klisés, beállok harcosnak és felmászom a ranglétrán életmódot választja. Aztán szép sorban a leggyengébbtől a legerősebbig végig is veri a ranker szervezet tagjait, mindenkitől eltanulva valami új képességet.< /dióhéj>

A játékban nincs csapat, úgy néz ki, hogy végig egy az egy elleni küzdelmekből áll (kivéve a térképen betámadó szörnyeket, ott 1 vs 1-3) és egyelőre nem unalmas a harcrendszere.

Van egy kezdetben öt, néhány szinttel később már hat pontos akciópont csík, ami folyamatosan töltődik, amikor Zig nem csinál semmit. A különböző támadások (egy kezes, két kezes, speckók) különböző mennyiséget vesznek le, a védekezés gomb nyomvatartásakor pedig nincs akciópont töltődés és kivédett támadásonként 1 pont elvész.

Zig és Ren

Ryu (BoF) bátyja és Zidane (FFIX) kishúga

Gyakorlatilag az időzítés a lényeg az egészben, felmérni, hogy mikor fog újra támadni az ellenfél és vigyázni, hogy akkor legyen elég pötty a védekezéshez.

Az emberi ellenfeleknél már bejátszik a break (FFXIII-hoz hasonlóan a break csík speciális fegyverrel történő lemorzsolása után egy rövid ideig lehet nagyokat sebezni), na és a szokásos állapotmódosítók (méreg és társai).

A menü alapján lesz még itt pajzs és lőfegyver is, úgyhogy talán végig fent tudja majd tartani az izgalmat a rendszer.

Grafikáját tekintve PSP-n a pofásak közé tartozik, de nincsenek nyitott terepek, végtelen egyszerű folyosókon kell haladni, ez viszont egy előkapom-elrakom játéknál egyáltalán nem baj. Az ilyen címekkel inkább az a probléma, hogy nem érik meg az árukat.

Last Ranker

A hétvégékre és szabadnapokra kényszerült Xenoblade mellett tökéletesen alkalmas az idő alkalmi elütésére, egyelőre.

Néhány japán fórum szerint meg úgy tűnik, hogy mire megunnám talán már véget is fog érni.

Meglátjuk.

25 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://player2.blog.hu/api/trackback/id/tr444772020

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Somax · http://www.konzol.eu 2010.08.25. 17:32:20

Hát jó játékot vele, nekem nem ragadta meg a tetszésemet. ... Az igazság az, hogy az elmúlt időben kevés játék tette. Még pontosabban kevés jRPG. A DQ IX a japánban aratott nagy sikernek és egyéb dicsérő írásoknak köszönheti a vételt, de más műfajbeli játékról már lemondtam. PSP-n pláne, most meg, hogy a gép betegeskedik, nem tudom, érdemes-e újíttatni. ... Ami PSP-n az elmúlt időben igazán megtetszett, az a Parasite Eve PSP exkluzív része, a The 3rd Birthday volt. Emiatt és a MGS PW miatt talán mégis érdemes adni a gépnek még egy esélyt... majd meglátom. Minden esetre, (személy szerint, én) úgy gondolom, ha már handheld jRPG, akkor nem a Last Ranker.

Ismeretlen_2560 2010.08.25. 17:42:05

Ha handheld jrpg, akkor nem a Last Ranker? Akkor mi? (a last ranker kifejezetten nem az a tipikus jrpg, inkább csak elemeket kölcsönöz onnan) Én a nagygépes jrpg-ket nem szeretném handhelden játszani, de nem is nagyon tudok ebbe a stílusba tartozó játékról mostanában. A Metal Gear ugyanez. Hiába imádom a sorozatot, nem visz rá a lélek, hogy folyamatosan a handheld fölé görnyedjek, sztorin és opciókon agyaljak. Na meg mint írtam, ez guilty pleasure. Nem hiszem, hogy másnak be fog jönni és azt sem, tudom, hogy végigmegyek-e rajta. :D

Somax · http://www.konzol.eu 2010.08.25. 20:39:48

Igen, ha handheld jRPG, akkor nem a Last Ranker... de hangsúlyozom, ez csak a személyes véleményem! Az első előzetesek és képek/videók nem ragadtak meg, az alapján így gondolom. ... Már a KH: Birth by Sleep is kétes, nem biztos, hogy megveszem. Ahhoz el kéne döntenem, hogy érdemes, avagy nem megjavíttatni a PSP-met. Ha mégis amellett döntök, hogy igen, akkor legközelebb a KH-t veszem, ha veszem (de tudod, ez sem biztos) és a The 3rd Birthday-t... de mondom, ez majd később elválik. ... Tényleg antaru, gamer-re még néha látogatsz?

Stk 2010.08.26. 13:47:54

xenobladel még mindíg játszol? :) valami japán oldalon nem írnak esetleg róla, hogy nagyon szeretnék európába hozni a játékot? ;)

Ismeretlen_2560 2010.08.26. 14:39:37

@somax az én jelenlétem ott nem kívánatos ..... amit ott írtál blogban azt elolvastam. majd valamilyen módon véleményezem is, ha már kérted.

Ismeretlen_2560 2010.08.26. 14:50:43

@Stk Igen, mert nagyon kellemes, illetve számomra kedves a témája (emberevő robotok, meg hasonlók), de csak szabadnapon ven erőm nekiülni. Most valahol 120 óra fölött járhatok benne. Japán oldalakon ilyesmiről nincs hír, legutóbb annyit lehetett megtudni róla, hogy úgy néz ki, nagy nehezen elérte a megtérülési határt. De ezt is csak pletyka szinten lehet tudni. Gyanítom, hogy inkább nyugati oldalakon fog elhangzani a bejelentés. Ha kijön, akkor is mondjuk fél év múlva. Talán év végén jelentik be, ha igaz.

Stk 2010.08.26. 22:03:51

Gameren nem vagy kívánatos?? ezt nem tudtam :( pedig én pl szeretem az írásaid olvasni, minden nap feltévedek ide :D korrekt hozzáértő személynek tartalak, ez az én véleményem :)

Ismeretlen_2560 2010.08.27. 09:22:25

Lehet, hogy írnom kellene erről egy FAQ-t most már, hogy később csak linkelni kelljen.:) Összefoglalva: G365 szerkesztő voltam. Voltak jó dolgok, de sok mindenben nem értettem egyet velük. Aztán hosszú vívódás után kibannoltam magam onnan. A végső ok az volt, hogy ha már nem érzem ott jól magam, emellett mindig kimaradok a havi gyakoriságú cikkek utáni kifizetéséből, akkor ideje lelépni. (nem is a pénz, hanem a különböző bánásmód) Ezt a dolgot én sem kommunikáltam le érthetően, emiatt volt is félreértés. Utána az 576-on majd a PSC-n kötöttem ki. Végül pedig azon kaptam magam, hogy megint a gameren fórumozom, mert a playstation only nem volt elég érdekes, illetve sick és venom inkább csak a 365-ön volt elérhető (na meg szerettem oldernt szúrkálni, bevallom). Az utóbbi időben, amikor ott fórumoztam sikeresen megsértettem másokat is (drag, vega, talán elsősorban inkább utóbbi) azzal, hogy megpróbáltam pellengérre állítani a véleményüket a Prince of Persiával meg talán valami más (szerintem nem elég jó) játékkal kapcsolatban, ez szintén tovább rombolta a kapcsolatot. Menet közben kétszer borult ki a bili, mindkét alkalommal Ghz (aki egyébként offline barát) és köztem, hogy mi is volt az oka annak, hogy leléptem. Nyilvánvaló, hogy amikor leírom, az imidzsrontás és azok, akiknek ez befektetés, nem szeretik ha csinálom. Én meg nem szeretem, ha azt mondják, hogy ez nem úgy volt. Az utóbbi alkalomnál meg lettem kérve, hogy a saját érdekemben ne látogassam többé az oldalt. Gyakorlatilag nem is látom több értelmét. (meg eleve nem is kellett volna visszamenni oda a fórumra) Részben dac, részben az, hogy nem lehet szerkesztőkkel vitázni a véleményükről (itt kifejezetten vegára gondolok), mert inkább trollt kiállt rám, ahelyett, hogy kiállna és érvelne a sajátja mellett. Egyértelműen egy lenéző seggfejnek tartanak. Tetéztem már a dolgot azzal is, hogy belekeveredtem vitákba Martinékkal, aminek az eredménye az lett, hogy szerintem azért nem jó egy bizonyos játék (mondjuk FFXIII), mert "ki vagyok égve". Bár nem személyesen, de Grath FFXIII "majdnem hibátlan a játék" tesztjét is volt alkalmam becsmérelni fórumon és rendszeresen szúrkáltam tg76-ot (microsoft hungary xbox részleg vezetőjét) is, amikor rendre megjelent a színen, vagy ösztökélni dp-t, ha maga alatt volt, vagy beállni elé, ha megjelent valami PS-fanboy. Ja és az 576-os wilson sem szeret már, valami rossz beszólással kikészítettem twitteren. Bocsánatot kértem telefonon, de mivel utána már nem volt kedvem hallgatni a telefonban, hogy mennyire szemét vagyok, inkább elköszöntem tőle, örökre. Így, történetesen kiírtam magam a magyar játéksajtónak nevezett baráti társaságból, de ezen kár lenne bánkódni. Szerintem teljesen hétköznapi a sztori és valahol azt juttatja eszembe, amikor a Watchmen végén Rorshach azt mondja Night Owlnak, hogy "ez a különbség köztünk", aztán inkább kiíratja (kivégezteti) magát a világból.

Ismeretlen_2560 2010.08.27. 09:34:28

Nem tartom magam eléggé hozzáértőnek (az a Kaszman), mert minden nap lehet valamit újat tanulni, de egyszerűen az utóbbi években (?) jobban érdekel a játékok mechanikája (hogyan éri el a rendező a kívánt hatást a játékosnál), mint az, hogy megjelenjen a nevem valahol. Ilyen szempontból kifejezetten pozitív is a dolog, hogy szakítottunk a korábbi oldalakkal, mert ez a szakítás adta meg a motivációt ahhoz, hogy lehet másképp is csinálni. Ma belegondolva, hogy adtam én kilenc egész valahány pontokat is mondjuk a Crisis Core-ra, meg 10-et a Silent Hill 3-ra... :D De hát valahonnan indulni kell.

Stk 2010.08.27. 16:26:55

Érdekes egy történet, kösz, hogy megosztottad :)

Stk 2010.08.27. 19:01:16

Gameren, nekem pár szerkesztő kommunikációja és hozzáállása nem tetszik, de inkább nem is szólok bele a dolgokba, meghúzom magam :)

Somax · http://www.konzol.eu 2010.08.27. 22:41:37

Igen, én is egyetértek stk-val, köszönjük a történet ismertetését. Jajj, a bocsánatkérések meg a sok sértődés és harag... fél éve vagyok igazán benne ebben az egészben és ez alatt is sikerült megtapasztalnom, hogyan tudják az embert hsz-ekből és egy két írásból teljesen félreismerni, elítélni... hogy ez kinek a hibája? Nem tudom... De értem a helyzetedet, még ha csak kicsit is és sajnálom, hogy mindenhonnan el kellett menned, pedig jól írsz. Jaj és igen, meghúzni is sokszor kell magunkat... hát igen, ez is egy másik dolog... A blogodat olvasgatva (az Outer Heaven-t és a PSC-set) ebből a sztoriból már sokat olvasgattam... ehhez is lenne egy pár kérdés még, de lehet majd egy privátban megejtem freeblogon (ha lehet olyat regisztráció után).

Ismeretlen_2560 2010.08.29. 13:46:07

Azért azt nem szeretném sugallni, hogy ők valami gonoszok társasága. Egyszerű emberi hülyeségekről van szó.:D

Kaszman · http://gamephilosopher.blogspot.com/ 2010.08.29. 14:59:00

antaru sztorijához: A gond itt is azzal van, amit egy másik bejegyzéshez is leírtam, de itt mondjuk most kibontom kicsit részletesebben is. * Az emberek általában, de tömegben végképp nem tudnak és nem is akarnak vitázni: megrémiszti őket a bizonytalanság gondolata, a nyugalmi állapot fenntartásához pedig készek bármit megtenni. Tömegben (mint ami egy népszerű fórumon van) könnyen belehipnotizálják magukat abba a kényelmes világba ahol minden jó, ahol nem kell gondolkodni és megérteni a dolgok működését, és ahol nagy az egyetértés. Ehhez elég egy szellemi vezető (legyen itt a cikkíró, de őt persze a játék marketingje jobb esetben már alapból behipnotizálta), akinek a téves tanításait készpénznek veszik, vakon elhiszik sőt: a saját tapasztalásaik elé is helyezik. Ergo az egyes tagok készek félresöpörni minden élményüket annak érdekében, hogy belesimuljanak a tömegbe. Amikor valaki felteszi a kérdést és elkezd kételkedni a nagy igazságban, akkor megjelenik a bizonytalanság - a legrémisztőbb dolog mindenki számára. Ekkor felszólítás nélkül is megmozgatnak minden erőt annak az érdekében, hogy visszahozzák a korábbi nyugalmi (vak) állapotot, de ezzel lényegében ők keltik a legnagyobb zavart és minden a feje tetejére áll egy időre. A kérdés feltevője, a megvilágosodni kívánó ember itt még tehet pár dolgot, de a kívánt eredményt egyik sem hozhatja el. 1. Elkezd higgadtan érvelni. Ezzel esélye sem lesz, lévén az itt már abszolút nem vitapartnerként, sokkal inkább ellenfelekként szereplő vakoknak abszolút nem a látás, hanem a vakság megőrzése a céljuk. 2. Felveszi a kesztyűt és lesüllyed a tömeg szintjére, vita helyett beszáll a vagdalkozásba. Ezzel magát is lejáratja, ráadásul egyre könnyebben válik nyíltan megszégyeníthetővé. Sikere továbbra sem lesz. 3. Időben felismeri a helyzetet, és a távozás útjára lép. Így nem nyertesen kerül ki a vagdalkozásból, de nem lesz megszégyenítve sem. * Itt megint visszajön amit te is mondtál már, felülről bizonyos mértékben terelgetni lehet az embereket. Ha már a fentieket is behipnotizálták, illetve ők sem szeretnének látni, akkor ez a lentiektől sem várható el. Ez persze elég szomorú, mert nem világok harcáról beszélünk, csak egy egyszerű vita kezdeményezéséről, amire az ismert okok miatt képtelenség megfelelő partnert találni. Még valami: a beilleszkedési vágy miatt könnyedén előfordulhat, hogy a privátban abszolút értékes véleménnyel bíró emberek a nyáj tagjaként teljesen elvesztik a gondolkodás és látás iránti vágyukat és elkezdik ugyanazt kántálni, amit a többiek, vagyis a vezető tanításait. Ezt alátámasztja az is, hogy aki IRL jó haverod, azzal egy népszerű fórumon még ennek ellenére is könnyedén összeveszel. * Ebből kiindulva azt is meg kellene még tanulni, hogy ha már megszületett az igényünk a gondolkodásra, még akkor se próbáljuk meg a többiekre ráerőltetni a véleményünket, mert ilyenkor megint rossz fordulatot vehet a vita és durva "enyém az utolsó szó" végtelen ciklusba kerül az erőltetett érvelés. Nekem ezt idejekorán el kellett sajátítanom, mivel 2 olyan fórumról is távoznom kellett (egy helyről egy hírhedt főszerkesztő keze által, egy helyről pedig saját belátásból), ahol amúgy szívesen tartózkodtam volna. Mindazonáltal a tapasztalásból érvelők mindig előnyben járnak a vakon érvelőkhöz képest. Én akkor élvezek egy vitát, ha a tapasztalatainkat összeeresztem valakivel és egy idő után megismerem a másik "világát", és abból esetleg fel tudok csipegetni hasznos információkat magam számára is. Jobb esetben még következtetésre is juthatunk, ami mindkettőnknek segít. * * És az önostorozáshoz. Szerintem azt sem kell szégyellni, ha most vitatkozni tudsz a régi önmagaddal. Az azt jelenti, hogy tanultál valamit. Aki mindent pontosan ugyanúgy gondol, mint 5, 10, vagy sok éve, az bizony elpazarolt egy nagy szeletet az életéből. Én őket sajnálom igazán.

Ismeretlen_2560 2010.08.30. 09:20:50

@Kaszman Az leírt jelenség okainak vagy inkább kiváltó körülményeinek egyike az, hogy nem csak közösségivé vált a játéksajtó a net és hsz-ek, fórum által, de ma már azt sem mondhatuk el, hogy az írók a játékosok előtt járnak két lépéssel, ahogy kellene. * Részben igen, mivel - jó esetben - megjelenés előtt írnak a játékokról, részben nem, mert mindig előkerülnek olyan olvasók, akik másképp, esetleg jobban látják a dolgokat. * Ha pedig a teszt nem megjelenés előtti és így a játékosoknak van ideje játszani a játékkal, akár végig, de mindenképp hosszabban, mint a tesztelőnek, akkor dupla eséllyel alakulhat ki ütközés. * * Amikor indultak az ilyen portálok, nem gondolta át senki, hogy a net nélküli világ papírmagazinjának "tesztelő szuperhőseinek" meg kell változnia majd a netes, nyitott, feedbackes új környezetben. Leginkább úgy, hogy távol tartják magukat a fórumtól. Bár a legjobb az, ha vitaképessé válnak, aminek alapfeltétele, hogy nem írnak le átlátszó hülyeségeket, a többivel kapcsolatban pedig akár képesek saját véleményük módosítására. * Utóbbi persze már problémás. Ha rendszeresen előkerül a szerkesztőnél okosabb olvasó, akkor természetes, hogy helyet kellene cseréljenek, különben teljesen leromlik az adott úr/hölgy imidzse. * Előre tényleg nem lehetett ezt látni (legalábbis nem nagyon volt példa, illetve ilyesmit felmérni tudó személy, hisz' rajongókból verbuválódtak ezek az oldalak. De menet közbeni egy ellenőrzésnek és ellenintézkedésnek be kellett volna, kellene indulnia. Ideális - az más kérdés, hogy mennyire kivitelezhető - esetben akár úgy, hogy az új szerkesztők felvétele után bizonyos ideig a főszerkesztő ellenőrzi munkáikat, túl a helyesíráson. * Persze a magazinokat nem ma találták fel, papírformátumnál is mindig evidens kellett legyen, hogy a főszerk egyetért, fel tudja-e vállalni az alatta lévők által leírtakat. De más idők jártak akkor, amikor az olvasók még nem tudtak azonnal "kötözködni". * Az írások végén lévő "főszerk beleszól" szövegdoboz nem egy teljesen rossz módszer, bár láttam már abban olyat, hogy teljesen más volt a rövid vélemény, mint amit a hosszú írás mutatott. Na igen, ez nem az a világ, ahol folyamatosan sorban állnak a mindig egy szinttel jobb játékkritikusok, de...

Ismeretlen_2560 2010.08.30. 09:38:31

Mégegyszer nekifutva.. Nem nagyon tapasztaltam még olyat, hogy a főszerk nem csak a nagy hülyeségekre figyel oda és ha a pontszám ott van, ahol "kell" (=egyezik az IGN/GS pontokkal), akkor azzal fárasztaná még magát, hogy támpontokat nyújt a tesztelőjének. Pedig megtehetnék, hisz' akiket ismerek, mint főnökök, azoknak meglenne a képessége erre, az alapján, ami olvasni lehet tőlük. * Itt a másik baj okozója: rajongói és baráti körökön alapul a magyar scene, ezeken belül nagyon nehezen szokott menni a építő jellegű kritika.

Ismeretlen_2560 2010.08.30. 10:04:29

De ez meg már menedzsment, állománynevelés, amivel kapcsolatban nap mint nap tapasztalom, hogy a (nem videojátékos hobbioldalaknál, hanem igazi) nagyvállalatoknál is nehézkes a tudás átadása, problémák megoldása, pedig ilyesmire találtak már ki jó rendszereket maguknak (PDCA, stb.).

Kaszman · http://gamephilosopher.blogspot.com/ 2010.08.30. 19:17:50

Ja hát igen, ezek teljesen általános emberi dolgok, ennek semmi köze a videojátékokhoz.

kobe 2010.09.01. 18:47:54

Mindaz, amit írtok azt feltételezi, hogy van egy abszolút igazság, aminek meg kell felelni, ahogy írod. Lehet nem így van, de a ti összes hozzászólásotok azt sugallja, hogy itt többször van szó, mint vélemények ütköztetéséről - pedig nem.

kobe 2010.09.01. 19:22:18

"papírformátumnál is mindig evidens kellett legyen, hogy a főszerk egyetért, fel tudja-e vállalni az alatta lévők által leírtakat." - Konzolnál pl nem így volt. megszámlálhatatlan, hányszor volt olyan, hogy teljesen ellentétes vélemény jelent meg a cikkben és a beleszól! ablakban. de ez igaz akár az év játékai jelölésekre is.

Ismeretlen_2560 2010.09.01. 22:50:34

Talán félreérthető, amit írtam. Általános értelemben gondoltam a "papírformátumra" és "magazinra". Úgy gondolom, hogy amióta vannak ilyen médiumok a Népszabadságtól a Galaktikáig a főszerkesztő olyasmit kellene amivel egyetért és ez így is szokott történni, mert utólag őt veszik elő (ez persze leginkább a politikai témákkal foglalkozókra igaz). . Amikor azt írtam, hogy a "főszerk beleszól" nem rossz módszer, akkor arra gondoltam, hogy kényelmes módszer, mert így szabadabb, a kis szövegdobozba menekülhet a szerkesztő véleményének felvállalása helyett. Természetesen tisztában vagyok vele, hogy sokszor volt más odaírva, meg arra is, hogy sokszor ugyanaz, vagy hogy egyetért.

Ismeretlen_2560 2010.09.01. 23:19:32

Tartok tőle, hogy írásban mi folyamatosan félreértjük egymást. . "Mindaz, amit írtok azt feltételezi, hogy van egy abszolút igazság, aminek meg kell felelni, ahogy írod. Lehet nem így van, de a ti összes hozzászólásotok azt sugallja, hogy itt többször van szó, mint vélemények ütköztetéséről - pedig nem." . Nem tudom mire vonatkoztatod ezt. Ha arra, hogy arról írunk mit és hogyan kellene tennie egy szerkesztőnek, vagyis milyen elveknek kell megfeleljenek, akkor én tényleg úgy tartom, hogy habár nincs egy tökéletes, követendő szabályrendszerem, amit mindenkinek be kellene tartania, mégis van egy fontos abszolút igazság. Ez pedig nem más, mint az, hogy befolyásoló ereje van a szónak. Emiatt a szóló felelős azért, amit mond és amit a mondandója okoz. . Erről eszembe jutott egy film, ami mostanában vált a kedvencemmé. Mindjárt írok róla pár sort. :)

kobe 2010.09.02. 14:20:01

Nem feltétlenül, legfeljebb nem fejtettem ki részletesen. A játékok értékelésére gondolok elsősorban. Ha feltételezed, hogy van egy "szerkesztőnél okosabb olvasó", akkor feltételezed, hogy van egy igazabb vélemény a másiknál, és így egy általános igazság, amit adott esetben az olvasó jobban tud. Ezt nem csak ebből a hsz-ből szűrtem le, de elég sok bejegyzésed erről tanúskodik.

kobe 2010.09.02. 14:23:26

de ez nem baj, hozzáteszem.. pont ezért mondom mindig, hogy csinálnod kéne valamit, ha ennyire határozott elképzelésed van, az csak jó

Ismeretlen_2560 2010.09.02. 16:55:21

Bizonyos szempontból létezik az általános igazság (persze nem, de igen :D ). Először is úgy gondolom, hogy hosszú munkával létre lehetne hozni egy tesztelési szabályrendszert, amiben benne van az, hogy egy játék mely részeit kell értékelni és ezekkel szemben milyen kritériumok vannak. (ez nem jelenti azt, hogy meg is tudnám csinálni, persze). . Azt hiszem viszont, hogy sok jó példa van erre a játékvilágon kívül. Legyen az zene, balett, filozófia, film, építészet vagy valamilyen tudományág. Mindig kialakultak különböző iskolák, melyeknek megvolt a saját általános igazságuk, amihez mindenki mást mértek. (egymással pedig idézőjelben háborúztak) . Ezek persze nem megdönthetetlen és örök érvényű igazságok, az évek során csiszolódnak, hanyatlanak, újjászületnek. De ha nincsenek ilyenek és ezek köré csoportosulók, akkor a kritika tényleg belecsobban a minden szubjektív és személyfüggő nagy örök igazságba, aminek a közepén áll egy minden mindegy feliratozású, végtelenül kényelmes kanapé. :D .... Az igazabb véleményes dolgot pedig meg lehet fordítani és máris nagyon könnyen életszerűvé válik: vannak olyan szerkesztők, vagy inkább olyan szerkesztők által publikált írások, melyek (figyelmetlenség, lustaság, hozzá nem értés, stb. miatt) távol vannak az igazságtól, így pedig könnyen előkerülhet valaki, aki "jobban tudja". . De mindez csak olyan szempontból fontos, hogy akkor mi lesz a végén a magazin, vagy még inkább a játéktesztelés mint cselekvés sorsa.
süti beállítások módosítása