HTML

Player2

Friss topikok

  • zola2000: "10 éve" hogy repül az idő! (2022.06.14. 18:15) Grimrock
  • Ismeretlen_2560: Nyilván a lopásgátló foglalat sem tett jót a kézbefogós élménynek... (2012.04.28. 20:18) Ni no Kuni - 23:00:00
  • Ismeretlen_2560: Igen, mondjuk eről én is inkább személyesen beszélnék. Könnyű félreérteni neten ilyesmit, főleg ha... (2012.04.23. 14:27) főnökök és beosztottak
  • DVM: Amúgy meg Bruges tényleg gyönyörű, a toronyból is, de tényleg azt látni onnan is, ami lentről is l... (2012.04.13. 22:25) szent tehén
  • Red13: Ha szereted a Japán filmeket, akkor ajánlom a Moteki-t. Könnyed vígjáték a jobb fajtából, persze t... (2012.04.12. 21:42) momentum

Címkék

Fable vaskarika...

2010.10.31. 01:17 antaru:P

Az ásó és a kapa (és a térkép)

Tegnap a hatodik órában a Fable III elpattintotta a húrjaimat és hirtelen felindulásból töröltem a mentett állást.

Pedig minden jól indult.

Ez már a második nekifutásom volt és még arra is rájöttem véletlenül, hogy lehet előhívni az egyébként előhívhatatlan mentési lehetőséget, vagyis kiküszöböltem a Menedékbe való teleportálás és falhoz való odasétálás szükségességét. A titok a Guide gomb kétszeri gyors megnyomása. Mindezt igazán rátehették volna a selectre is, mert azt még-még elfogadom, hogy az öltözőszobáig el kell menni, ha ruhát akarok cserélni, de a mentés és opciók esetében türelmetlenebb vagyok.

Szóval jól indult, aztán jött a fekete leves, a térkép.

Az első városlakó "barátom" adta küldetést próbáltam teljesíteni, minek tartalma egy titkos tárgy kiásása Völgybércen vagy Bércvölgyben, mindegy hol. Gondoltam körbejárom, aztán Blöki kiszagolja. De mindig "csak" drágaköveket talált a bolhazsák, ezért eszembe jutott, hogy talán meg kellene nézni a térképet. Vissza a Menedékbe, oda a térképasztalhoz és pár gombnyomás után elém tárult valami, ami leginkább egy a DS-es Super Mario Brothers térképére hasonlított, annyi különbséggel, hogy jó sok részlet hiányzott róla, köztük a legfájóbb: a jelenlegi pozícióm. Tudtam, hogy közel van a tó és hogy a vasútállomás előtt állok, de a térképen utóbbit egyáltalán nem találtam. A kiásandó tárgy helye viszont jelölve volt (csak tudnám miért).

Oké, valahol a tóparton van, el is indultam körbe. Rövid, eredménytelen futkározás után megnézem a térképet még egyszer, hátha sikerül betájolnom magamat. Nem sikerült, de a "kincs" sem ott volt már jelölve ahol az előbb, kiderült, hogy térkép előhívásonként random módon váltja a helyét. Az agyam ettől teljesen elborult (mivel abban sem voltam biztos, hogy hol vagyok, hála a szerencsétlen térképész munkának), de találomra nyomtam egy A-t a (a térképen) kijelölt ásási pontra, mire felajánlotta a játék, hogy oda is teleportálhatok. Megtettem, kiástam, visszavittem a cuccot a városba.

A városba, ami megér egy külön misét.

Ahol 5-10 perc tésztagyúrással, vagyis két gombos (X és A) ritmusjátékkal meg lehet keresni két ház árát. Vettem is egyet találomra és kiadtam bérbe, hadd dőljön a lé magától.

Oké, gondoltam magamban, most mentek egyet és aztán kipróbálom a játékban azt, amit csak egyszer akarok látni. Bementem a szabóhoz, 1,5 perc alatt elcsábítottam az ismételt fütyülés, hősi póz, beszélgetés technikáimmal (tartsd nyomva az A-gombot kb. 4 másodpercig), elvittem kézen fogva a hídra és már ajánlkozott is házasságra. Adtam neki egy jegygyűrűt, amit bolhással kapartunk ki az erdőben, s máris elém tárult három lehetőség: olcsó esküvé ingyér', közepes 400 aranyért és hivalkodó 4000-ért. 400-am volt, olyan lett.

Most már jöhetett is volna a szex.

Korábban nem, mert abban a játékban, ahol a töltőképernyőn olyan izgalmas információkat olvashat a játékos, hogy "válások száma", "csoportszex eddigi legmagasabb létszáma", stb., csak akkor tudtam nemi aktusba kezdeni, ha előtte megházasodtam.

Mindegy, fogom a nő kezét, vinném haza (a bérbe adott házból hitvesi lett a házasságkötés után), de nem találom a házat. Megnézem a térképen, ott van. Át a kis hídon, egyenesen, a csirkefarmnál jobbra és ott kell legyen. De csak a térképen, a valóságban nem. Tíz perc bolyongás után inkább körbejártam a várost és úgy meglett. (A kerítések, egyéb kikerülhetetlen akadályok, szintkülönbségek nem láthatók, használhatatlan roncs az egész terepasztal).

Felvittem a szobába végre, indulhat a hancúr. Természetesen fekete képernyőt kaptam, vicces hangokkal. Miután megvolt, gondoltam visszatöltöm a facér mentésemet, de az autosave kibabrált velem. Nincsenek save slotok, minden megtörténik és kész. Jó, túlélem, legfeljebb lesz egy válásom - gondoltam.

A válás Albionban nem nehéz. Két gombnyomás és egy igen, biztos vagyok benne jóváhagyás.

Megjegyzés: 20 perc alatt vettem házat, nősültem meg, szexeltem és váltam el, leszámítva a 10 perc bolyongást a térkép miatt.

A válás megtörtént, a játék pedig automatikusan elvette a házamat, felezte a vagyonomat, illetve kiírta a magába roskadtan távozó exemmel kapcsolatban, hogy van jó oldala is a dolognak: azok akik utálnak, képesek akár ajándékokat is adni, csak hogy ne legyünk a közelükben.

Milyen emberek találják ki ezeket a játékelemeket?!?! Járjak rá a szerencsétlenre, hogy utólag még kinyerhessek belőle ezt-azt?

A mentést töröltem és talán még egyszer újrakezdem. Vagy nem. Mert a játékban tapasztalati pont szerzésre két mód van: harc és polgárokkal való interakció.

 

A kutya és az ásó

Szerencsétlen eb bár kiszagolja a kincseket és kiásandó tárgyakat, de az odafutásban nem jeleskedik, sokszor egy darab kavicson fennakad és 5 mpercig tart neki, mire rájön, hogy kell kikerülnie. A ládákkal nincs is gond, ezeket magam is megtalálom. Megy ugye a játékos az irányt mutató fénycsík után és ha talál egy útelágazást, akkor lefordul. A legtöbbször egy zsákutcába jut, a végén a ládával.

Ha azonban elásott kincset talál a kutya, akkor meg kell várni míg megmutatja a helyét és ez idegesítően sokáig tarthat.

Programozásilag sem lett volna nehéz megoldani és sokkal élvezetesebb, kalandszerűbb megoldás lett volna, ha a kutya nem mászkál el, s csak akkor keres rejtett kincseket, amikor a játékos erre parancsot (szimat!) ad.

Ilyenkor a kutya körbeszimatolhatna egy bizonyos rádiuszban, hátha talál valamit és nem is kellene pontosan megmutatnia hol van a kincs, hadd legyen még egy kis interakció, találgatás a játékban.

 

Két szék közt a földre?

Molyneux nélkül ez a játék még jó is lehetne (ki mást tehetnék felelőssé a rossz döntések miatt?). A környezet, a táj, a barlangok levegőjében úszó csillámpor, a természet hangjai igazán kellemes, mesés hangulattal bírnak.

A harc sajnos könnyű, a minijátékok unalmasak, a második rész baromságai most is jelen vannak, de az elérhető opciók fel lettek darabolva és szintlépéshez lett kötve megszerzésük (pld.: 3. szinten tanulhatja meg az ember a hősi pózt, de a házvásárlást is), a nagy újítások, csodák, mint a szociális rendszer pedig olyanok, mintha az egészet egy elmegyógyintézet karácsonyi partiján fellépő legtehetségesebb ápoltakból álló csapat adná elő. Hátborzongatóan furcsa.

Ezzel szemben ott van egy hiánypótlónak is beillő, hangulatos mesevilág és sejtésem szerint egy a végére nagyon izgalmassá váló történet.

Mintha nem tudnák eldönteni, hogy komoly játékot akarnak csinálni, vagy olyat, amit bármilyen idióta végig tud játszani? Minden le lett butítva. A karakterfejlesztés (egy fajta XP), a jellemfejlesztés, a harc maga...

 

Tesztelő urak!

Mégis hogy lett ebből megint 8,5-9,5 pont?

előzmény

Óh, majdnem el is felejtettem: a magyar szinkron nem olyan jó, mint mondják. Sok egyszerűsítést vettem észre (hitswitchből kapcsoló lett, de lehetett volna ütvekapcsoló is, csak hogy megtartsa az eredeti ízességét, aki további példákra vágyik hasonlítsa össze a tésztagyűráskor angolul elhangzó dícséreteket a magyar felirattal. Sokszor egyszerűbb, kevésbé választékos. Menet közben már nem lehet visszaállítani a nyelvet, ezért nem is baj, hogy töröltem az állást. Harmadik nekifutásra, angolul, olyan bizarr interakciók kerülésével, mint férfi-férfi tánc, majd kezet csókolás próbálok meg eljutni a végére.:)

Csinálhatna más is nyugati mese-fantasy játékot, végre.

Érdemes elolvasni Thatpianoguy hozzászólását is a lionhead fórumán.

19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://player2.blog.hu/api/trackback/id/tr774772051

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kaszman · http://gamephilosopher.blogspot.com/ 2010.10.31. 09:21:11

Uh, banyek. A bejegyzés végén felvetett kérdés lassan már minden második játékra feltehető. A tesztelők leírják, hogy nagyon szép a játék, nagyon jó a zenéje és nagyon jó a hangulata, majd dobnak minimum nyolc, egy grafikailag kicsit meggyőzőbb játékra pedig már 9 feletti pontszámot. Mindezt úgy, hogy a játékról általánosságban semmi sem derül ki a tesztekben. Nem csoda hát, ha manapság már nem találok egyetlen nagy médiumot sem, amelyik véleményére akár 0.1%-ban adhatnék. A kiadóknak történő benyalással és állandó jópofizással a hazai és a külföldi lapok is azt érték el, hogy totálisan semmi értelme játékteszteket olvasni. Hazugság az egész. Mert mi lenne, ha a leírnák a valóságot? Nem menne hozzájuk több promó játék a megjelenés előtt, nem lehetne exkluzív cikkeket gyártani, csökkenne az olvasószám és a kattintás... * Persze a buta embernek jó így. A kiadó a hazugságot várja el, a tesztelő pedig szívesen hazudik: úgy a játékba sem kell nagyon belemerülnie, és amúgy is elég, felmászni a Metacriticre és rádobni a játékra a mindenkori átlag pontszámát. Így senki nem írja meg egy program tervezési és általános hibáit és az alapoknál elkefélt játéksorozatok is bent maradhatnak a köztudatban úgy, hogy azok nagyon jók. Kategóriákkal jobb játékok születnének, ha mondjuk a zsurnaliszták fele megírná az igazságot és a fejlesztők ez alapján átgondolnák, hol kellene javítani a folytatásokon. Csak az építő jellegű kritikából lehet eredményesen dolgozni.

Ismeretlen_2560 2010.10.31. 09:58:31

Miután befejeztem ezt a bejegyzést az éjjel (látszik rajta, hogy már majdnem 2 óra volt) még beírtam gugliba a Fable III teszt szavakat és megnéztem a magyar nyelvű cikkeket. 8, 8.5, 9.1, 9.5 pontszámokat találtam. Azt ugyan nem hiszem, hogy a hazai tesztek befolyásolnák a fejlesztőket, de a helyén való értékelésnek lenne hatása így is, slegalább pár olvasónak kinyílna picit a szeme. Sajnálom, hogy nincs ma nálam a Box, mert megnézném live-on, az achievementek alapján, hogy kb. meddig is jutottak el a játékban. Bár amikor legutóbb ezt tettem egy olyan tesztelő/fejlesztővel, akivel többé már nem beszélünk, meglepve tapasztaltam, hogy igen, 1000/1000 van neki FFXIII-ból és még fél tucat borzalmas játékból. :D

Kaszman · http://gamephilosopher.blogspot.com/ 2010.10.31. 10:19:49

Szerintem itt most felelősségvállalásról van szó, ami egy véleményformáló pozícióban igen is elvárható lenne. Persze miért akarna bárki is felelősséget vállalni? A mostani út sokkal könnyebben járható, mert így mindenki (a kiadó, a játékos) azt kapja, amit hallani akart. Ez nem veszélyes: nem lesz se konfrontáció, se számonkérés. Minden szép és jó.

Ismeretlen_2560 2010.10.31. 10:57:50

Na igen. Konfrontáció esetén két lehetőség van. Ismeretlen olvasó konfrontálódik - honnan tudná ő? Valamelyik szerkesztő konfrontálódik - szegény, kiégett. Ha pedig muszáj, akkor elő lehet venni "a mindenkinek más preferenciái vannak" joker lapot.

ryu 2010.10.31. 11:58:50

Úgy tűnik a Fable sorozat megmarad örök "jó lehetett volna ha..." kategóriájú játéknak. @Kaszman: "Persze a buta embernek jó így. A kiadó a hazugságot várja el, a tesztelő pedig szívesen hazudik: úgy a játékba sem kell nagyon belemerülnie, és amúgy is elég, felmászni a Metacriticre és rádobni a játékra a mindenkori átlag pontszámát." - ez egy elég rossz indulatú megjegyzés. Nem mondom, hogy minden valóságalapot nélkülöz a gondolatmeneted, de általánosítani nem biztos, hogy bölcs dolog. Szerintem azért sok lelkes tesztelő van. Másrészről meg elég csak az EDGE-re gondolni ami előszeretettel dobál 5 pontokat sztárjátékokra. Hozzájuk azért még időnként megy még "promó játék a megjelenés előtt" és néha írnak néhány "exkluzív cikkeket". Vagy ők netán a szabályt erősítő kivétel? Részemről én semmilyen review-t nem olvasok évek óta. Ha érdekel egy játék, megnézek róla 1-2 ingame videót a Youtube-on, aztán ha az alapján tetszik akkor megveszem és kipróbálom. Ha nem jött be, csere.

Ismeretlen_2560 2010.10.31. 12:27:36

Nem hazudik mindenki. Vannak sajnos olyanok is, akik elhiszik azt, amit leírnak. :D Csak tippelni tudok arra, hogy melyikből van több. Itthon szerintem a legtöbben ilyenek. Ami még szomorúbb, mintha szándékosan nyomnák fel a pontokat. Illetve nyilván külön kell kezelni a multi címeket és a súlyozott exkluzívokat. 360-on mondjuk eddig szerencséjük volt a tesztelőknek, mert talán csak a számozatlan Halo volt az, ami gyenge volt és látványosan túlpontozódott. Az 576-nál mondjuk nem tudom eldönteni, hogy mi van. Ott most ez a gém (Fable) kapott 9,5-öt, ami elvileg hajszálnyira van a csodától. Még jó, hogy odaírták a végére, hogy el akarják adni. :D

Kaszman · http://gamephilosopher.blogspot.com/ 2010.10.31. 13:48:12

ryu: Általánosítottam, persze. Az igazán véleményformáló lapokról/oldalakról viszont többnyire ezt gondolom. Régebben sok oldal kritikáit elolvastam egy-egy játék megvásárlása előtt. Manapság inkább tapasztalni szeretek. Akkor is, ha befürdök valamivel és egyik-másik tesztelőnek tényleg igaza volt. Szerintem a legjobb dolog kötöttségektől mentesen, előzetes felkészülés nélkül belelendülni egy játékba, majd tesztet írni róla. Aki feltúrja a netet egy cikk megírása előtt, és hozzáigazítja a tesztét a kiadó és az olvasók (meg a főszerkesztő) elvárásaihoz, az pont a legfontosabb dologtól, az őszinteségtől és a saját véleményétől fosztja meg az írását, no meg az olvasókat - ami így teljességgel értelmét veszti. * Nálam az EDGE sem több egy játéklapnál. Elfogadom, hogy másoknak több: szívük joga. Idejében belőtték magukat egy olyan pozícióba, ahol megkerülhetetlenné vált a véleményük. Ettől függetlenül fogalmam sincs, hogyan dolgoznak. A világátlagtól látványosan eltérő pontszám lehet őszinteség, de olcsó marketingfogás is. (Elég csak egy-két hazai gamer lap "Megérkeztek a havi EDGE pontszámok" nyíltan flame-keltő híreire gondolni.) Nem tudom, hogy melyikről van szó, de nem is nagyon érdekel. Egy dolog érdekel: a saját véleményem, amit tapasztalás, és nem mások pontszámai útján alakítok ki. És az utolsó mondatod alapján ezzel szerencsére Te is így vagy. * De itt persze most nem a pontozási skála kihasználatlanságáról volt szó: néha porig aláz egy játékot a világsajtó, néha meg ugyanazért felmagasztal. Kevés a kivétel és a többség mindig beáll a sorba. Biztos, hogy ennyire fekete és fehér minden? Egy rossz játékban minden a világ legrosszabbja, egy jóban pedig minden a világ legjobbja? Antaru Fable III tapasztalataiból (meg saját gamer pályafutásom alapján) nekem úgy tűnik: nem így van. Árnyalni kéne a képet, szerintem erről van szó. Sokan kikelnek magukból, ha egy kedvenc játékuk hibáit felsorolom. Pedig ettől nem semmisül meg a játék, az nem lesz kevesebb, és ugyanúgy szeretni lehet. Az viszont nem valóság, hogy a hibák felett eltekintünk és az sem valóság, hogy egy legrosszabbnak kikiáltott játék erényeit nem írjuk meg. Mert egész biztosan vannak neki. Nem minden csak fekete és csak fehér. Persze ezt a videojátékok világában, a bináris számrendszerben nehéz elhinni. 101010101010

Tyler 2010.10.31. 13:54:45

Csak a tisztanlatas kedveert: Sasanak _tenyleg_ tetszett a Fable III, miutan megkapta a jatekot, felhivott, es korulbelul haromnegyed oran keresztul lelkendezett rola. Szoval a pontszammal kapcsolatban nem merulhet fel a bunda - a Crackdown 2 is megkapta a megerdemelt gyalazatos pontszamat, indokokkal alatamasztva.

Ismeretlen_2560 2010.10.31. 14:48:39

@ Tyler: Elhiszem, hogy tetszett neki és bízom abban, hogy 3. nekifutásra nekem is nagyon tetszeni fog. A másodikat is nagyon szerettem, miután túltettem - hasonlóan a mostani esethez - túltettem magam a furcsaságain. Sajnálom is, ha esetleg meggyanúsításnak tűnik, amit leírtam, inkább a "nem értemet" szerettem volna/kellett volna hangsúlyoznom, mert a 9.5 számomra egyelőre érthetetlenül magas, főleg úgy, hogy a másodiknál gyengébb eresztésnek tűnik szinte mindenben.

Ismeretlen_2560 2010.10.31. 14:52:54

@kaszman: Jobb nem olvasni, nekem viszont megvan az a perverzióm, hogy egy engem érdeklő játékról utólag elolvasgatom a teszteket.. Régebben még ütköztettem is a saját véleményemet a leírtakkal, aztán addig járt a korsó a kútra módon abbahagytam. :D

Ismeretlen_2560 2010.10.31. 15:12:29

@Tyler: Egyébként nálad furcsa kettőséget vettem érszre, bár lehet, hogy rosszul értelmeztem a jeleket. Olvastam már tőled olyat, hogy az értékelés, mint olyan szubjektív, emberfüggő dolog (ezzel nem értek egyet, vagyis igen, de ha munka, akkor nem így kellene lennie), viszont amikor értékelsz, azt kifejezetten objektíven szoktad tenni (nekem nagyon tetsző módon).

Tyler 2010.10.31. 15:16:11

Don't worry, az inkabb Kaszman elso hozzaszolasara reagalva irtam; mert teny, hogy van, aki egy vonohorgot is leszopna egy promo lemezert meg ket exkluziv artworkert, viszont a Fable 3 eseteben tenyleg csak elragadtatasrol van szo, meg akkor is, ha esetleg indokolatlan. Meg nem jatszottam vele - az asszonynak majd beszerzem, o odaig van erte -, viszont, ahogy hallottam, pont az tetszett neki, hogy nincs feleslegesen tulbonyolitva, ahol kurtitottak rajta, az inkabb csak egyszerusites, ami a jatek javat szolgalja. Ha ilyet hallok, akkor mondjuk altalaban rezgofraszt kapok, de mivel Sasarol pont tudom, hogy a Final Fantasy XIII-ban pont ezt gyulolte, meg azt is el tudom kepzelni, hogy igaza van! :D

Tyler 2010.10.31. 15:50:58

Objektiv / szubjektiv tema: itt inkabb arrol van szo, hogy az egyeni velemenyt mindig tiszteletben tartom, ha kovetkezetes indoklassal van alatamasztva. Ez a kovetkezetesseg altalaban egy iranyvonal kovetesebol fakad, viszont ennek az elfogadasa az, ami teljesen szemelyre szabott, tehat objektiv sem lehet. Tim Rogers - akinek nyilvan nagyon kedvelem a cikkeit - peldaul a Panzer Dragoon II-rol irt eszmefuttatasban eleg hosszasan ekezte a Rezt, es az o nezopontja szerint igaza is volt - viszont annak ellenere, hogy ezt a nezopontot en nem osztom, megertem. Megint mas szemszog: ugyanezt a Panzer Dragoon II-t az EDGE 7 ponttal jutalmazta, es az indoklasban ok is kitertek arra, hogy miert - es ebben is meg tudtam latni az igazat. Viszont - es lehet, hogy itt tevedek - szerintem az objektivitas azt feltetelezi, hogy igazsagbol csak egyetlenegy van, holott legalabb annyi, ahanyfele nezopont. Sot, a publicisztika (mint velemenykozlo sajtomufaj) nagyon is kozel all a szivemhez; pedig az tenyleg nem az objektivitasrol, hanem a szerzo maganvelemenyerol szol. Szoval emiatt tartom tiszteletben a szubjektumot, mert adott esetben pont emiatt lehet valami elvezetes; egyreszt tobbfele nezopontot is bemutathat, masreszt sajatos kozlesformat is alkalmazhat. Ami engem illet: en is csak _probalok_ torekedni az objektivitasra, de ez nalam termeszetes. Elvegre mi az istennek dicserjek egy jatekot tok foloslegesen, hat nem felesegul akarom venni! :D A videojatek-ujsagiras - legalabbis az ismertetokhoz kotheto resze - a velemenykozlo sajtomufajokhoz tartozik, ilyenkor pedig mindig jelen van a szubjektiv nezopont; a tesztelo akkor is ott van a cikkben, ha nem irja le ketmondatonkent, hogy "en", vagy hogy "szerintem". Tehat ha irok valamit, abban benne leszek en is: annak ellenere, hogy mindig elvarasok es eloiteletek nelkul probalok kozeliteni valamihez, mar a befogadast is befolyasoljak a korabbi tapasztalataim es az esetleges prioritasaim. Annak orulok, hogy a vegeredmeny neked tetszik, de merget veszek ra, hogy legalabb ennyien kapnanak sikitofraszt, ha alulertekelnek valami gyonyoru meset vagy egy linearis fostalicskat... :D

Ismeretlen_2560 2010.10.31. 15:57:08

Érthető. Így értelmezve természetesen van helye a szubjektivitásnak én is találkoztam már különböző értékelésekkel, melyeket mindkét esetben el tudtam fogadni. Azzal szoktot baj lenni, amikor azt véleményt védik meg a szubjektivitás pajzsával, ami nincs nézőponttal, gondolatmenettel megtámogatva. Jó hogy ezt leírtad, most már könnyebb lesz az ilyen cikkek kategorizálása. :)

Red13 2010.11.04. 00:30:30

Csak beletoltam 5-6 órát a játékba. Az első két résszel sosem játszottam, képek, videók alapján mindig is unszimpatikus volt az egész világ, maga a játék. Már rögtön az első bejátszásnál (a csirkés) megtetszett a játék, aztán jött a reggeli ébredés, a kisebb poénok, a jó szövegek, döntés a csaj és a polgárok között, majd a menekülés. A világ is teljesen elvarázsolt, maga a stílus, és a karakterek is teljesen jók. Aztán ahogy megvoltam a jó hosszú begyakorlós résszel, jöttek elő a negatívumok. Amik lehet, hogy csak nekem furcsák, mivel ez a játék teljesen más mint amit vártam, egyáltalán nem Rpg (SZVSZ), de a harc valami kegyetlen gagyi, szintlépés úgyszintén, ami jóformán nincs is ugye, térkép rendszer amiről te is írtál szintén megtapasztaltam, bár én azt hittem én vagyok a teljesen a hülye és nem találom a dolgokat, ez így nulla, remélem meg lehet szokni, vagy lesz benne újdonság. Interakciók a PS1-es korszakot hozzák vissza, azokban a játékokban voltak a dolgok így leegyszerűsítve, még ez nem is lenne akkora gond, de egy férfivel minek tancoljak? Minek tapsoljak és fütyüljek neki ahhoz, hogy egy nyamvadt küldetést adjon? És egyáltalán, semmi válasz lehetőség, betérsz egy új faluba és a nagy büdös semmi fogad, ahhoz hogy legyen is valami, böfögnöd, sz@rnod, hugy.oznod kell. Ez így nem kóser. Ez már most unalmas, nem hogy még 10-15 óra játék után. Fegyverek, tárgyak, ruhák, arcszőrzet, frizurák vétele sem a legjobb, konkrétan el van b@szva. Amit még tapasztaltam az a nagyon alacsony Fps szám, 1-2 alkalommal be is szaggatott a dolog. Olyan ez a cucc, hogy amiért az ember anno játszani szeretett, és videojátéknak hívja a videojátékot abban teljesen sz@rul működik a dolog. Mondjuk nálam ez azért lehet, mert egy Rpg-ét vártam, inkább egy kaland/platform/lightrpg. Mint ahogy fentebb is írta valaki: grafika, látvány, zene. Nagyjából ennyi. Bár én biztos vagyok benne, hogy végig viszem, jól is fogok vele szórakozni, és talán mindent össze is gyűjtök, mert a hangulat és a világ tényleg nagyon odateszi magát. Pontozás meg így olyan 7.5, ennél többet nem ér. Nem rossz játék ez. Ja, és érdekes hogy fórumokon oda vannak a játékért, részben ezért is szereztem be.

Ismeretlen_2560 2010.11.04. 08:16:53

Én is megpróbálom majd végigjátszani, de most visszaadom a tulajnak, mert úgyis vidékre utazom pár napra. A második részhez hasonlóan itt is nagyon tetszetős a világ, na az útvonalakkal nem vagyok kibékülve, de art tekintetében nagyon jó. De ha kalandjáték, ha rpg, annál egy városban több kellene történjen, hogy good morningoznak a járókelők, te meg büfizhetsz nekik, bandázós kézfogásokat nyomtok 5x-6x vagy ölelkeztek, mint a szeretők, hogy ezért ajándékokat adjanak. Legalább a városukról, mindennapjaikról ejtenének el pár infót. - A harc és szintlépés rém gagyi, a sztorit még nem tudom. A másodikban a történet a végére nagyon megkomolyodott. Itt is megkomolyodhat, de érdekes leszlátni, hogy akkor mennyire elüt majd az a komolyság a játék többi részétől, megint. - Gondolom voltál a havas részen is és akkor az ex-zsoldos haramiákon túl is vagy. Na itt is megállt bennem kicsit az ütő, annyira gyenge volt a harc. Egy folyosórendszer a tábor, az ellenfelek meg ott állnak a lőporos hordók mellett. A bossfight meg olyan semmilyen. - Ennyi alapján nekem még a 7.5 pont is sok rá (kell hagyni helyet a jobb játékoknak, amik nem tökéletesek:), de majd jövő héten még erőltetem picit. - Ha nem Fable lenne a játék neve, akkor biztos nem érte volna el a kilenc pontokat. De még így sem értem, mert egyelőre úgy tűnik, hogy a második rész sokkal többet nyújt. A harc és képességek tekintetében biztosan.

Ismeretlen_2560 2010.11.04. 08:26:41

Persze a pontszám az egy dolog. Inkább azt nehezményezem a teszteknél, hogy nem figyelmeztetnek elég hangsúlyosan arra, hogy milyen lesz a harc, a város, a szintlépés, vagyis a játék lelke. Az, hogy a sztori okés, meg jó a humor nem old meg mindent bajt.

Red13 2010.11.04. 11:30:28

Szerintem végig ez lesz a felállás, ugyanis a második boss is tök ugyanez volt. Ütöd egy ideig a zombikat, majd jön a nagy főnök, aki mindig varázsol mellé vagy 10 zombit, azokat leütöd, majd mehet ő egy ideig, aztán újból kezdődik előre. A zsoldosok elleni harc is hasonló volt, csak ott mindig beugráltak a katonák. Egyébként Lugaskő.nél járok, nagyon hangulatos helyszín, komolyan meg van csinálva.

Ismeretlen_2560 2010.11.04. 13:29:14

Akkor viszont lehet, hogy nem kérem vissza még egyszer és maradok a Falloutnál, stb-nél..
süti beállítások módosítása