Egy képernyős pályák. Overhead rts térkép jellegű megjelenítéssel.
Nindzsával vagy ragadozó állattal kell megközelíteni és kivégezni a célpontot, észrevétlenül. Vagy éppen észrevétlenül megszerezni tárgyakat, kicserélni tárgyakat, megmérgezni italt, ételt, stb.
A pályák belátható területe rts szerűen először kicsi, csak a karakter körüli részek ismertek és a távolról is látható magaslati, kivilágított helyek.
Egy-egy kilátó pont megmászásával a térkép felderíthető, de az ellenséges karaterek csak akkor láthatók, ha azok látómezőben vannak.
Egyéb esetben egy nagyobb kör (vagy ikon jelzi) azt, hogy hol lehetnek a mozgásuk által keltett hangok alapján. Ha kikerülnek a látómezőből, akkor egy ideig még a térképen/pályán látható a helyük kérdőjellel. Azt mutatja, ahová a karakter sejti, hogy őket. Mozgó ellenfelek (strázsák) esetén a kérdőjel mozoghat.
Ezeket a játékos megjelölheti vagy kijelölheti, hogy szerinte mennyit mozognak merre.
Az ellenfelek hallanak van olyan, aminek szaglása van (kutya, szörny, stb) és természetesen látnak.
Látás: az ellenfeleknek látótere van, derékszög(?) csóva. Csak abba az irányba látnak, amibe néznek.
Hallás: a környezeti zajhoz viszonyíott játékos keltette zaj mértékétől függően nő a lebukási kockázat. Lopakodva nincs a lépéseknek zaja, de futva van. Talaj típus befolyásolja: víz/sár(cuppog), szikla/föld, padló(recseg)
Szaglás: csak állatoknak van, a szélirány befolyásolja.
Mi legyen a kihívás?
Észrevétlenül eljutni egy pontra és ehhez ügyesen időzíteni a fedezékből az indulást?
menet közben legyen-e többféle talaj, ami miatt zongorázni kell picit? (futni a tócsáig, ott lelassítani, utána megint futni?)