HTML

Player2

Friss topikok

  • zola2000: "10 éve" hogy repül az idő! (2022.06.14. 18:15) Grimrock
  • Ismeretlen_2560: Nyilván a lopásgátló foglalat sem tett jót a kézbefogós élménynek... (2012.04.28. 20:18) Ni no Kuni - 23:00:00
  • Ismeretlen_2560: Igen, mondjuk eről én is inkább személyesen beszélnék. Könnyű félreérteni neten ilyesmit, főleg ha... (2012.04.23. 14:27) főnökök és beosztottak
  • DVM: Amúgy meg Bruges tényleg gyönyörű, a toronyból is, de tényleg azt látni onnan is, ami lentről is l... (2012.04.13. 22:25) szent tehén
  • Red13: Ha szereted a Japán filmeket, akkor ajánlom a Moteki-t. Könnyed vígjáték a jobb fajtából, persze t... (2012.04.12. 21:42) momentum

Címkék

Last Story - 01

2011.02.04. 09:41 antaru:P

Élmények és benyomások a The Last Story első 16 órája után.

Ami tetszik:

- Végtelenül emlékeztet megjelenésében a Vagrant Story-ra és ez a jellemző eddig folyamatosan kitartott. A textúrázás és a színvilág teljesen ugyanaz, rengeteg a föld alatti, romos kőépítmény és nagyon sok a faanyag is, csakúgy, mint VS-ban. A karakterdizájn is emlékeztet rá, ha másban nem is, a lovagok díszes vértezetében és ezzel szemben a csapattagok nyitott vállú "piknikezős" páncélzatában, ruháiban.

- A város a rengeteg kis sztorijával/titkával, lehetőségeivel (aréna, seftelgetés, stb.) és humorával. Illetve életével. Bele lehet ütközni mindenkibe, amire a legtöbben beszólnak, de simán beverheti az ember a fejét a cégérekbe is (néha az npc-k is szokták), amitől egész élettel teltté válik a környezet.

- A harcrendszer újszerű és aktív. Nem elég hátradőlve nyomogatni, helyezkedni kell folyamatosan. A bossok változatosak, mindegyikhez van valami trükk. Van benne Golden Axe-ra emlékeztető rész is, amikor szörnyek hátára ülve lehet ritkítani az ellent.

- A fegyverek és páncélok fejleszthetők és a fejlődés szemmel látható (több páncél és kiegészítő, eltérő méretű és alakú fegyver), a ruhák, kiegészítők variálhatók és tetszés szerint színezhetők (levehető köpenyek, övek, kiegészítők) és bárkire ráadható bármi.

- Humor. A karakterek nagyon jók és jellegzetesek (Quark, Jackal és Seiren hatalmas arcok, Manamia most jön felfelé), rengeteg poént nyomnak egymás irányába, rendszeresen. Szerencsére nem egy amolyan szedett-vedett óvodástól-nagypapáig mindenkit felvonultató cirkuszi társulat, mint az sok jrpg-ben tapasztalható.

- Vegyes rendszerű párbeszéd. Vannak akikhez oda lehet menni és hozzájuk kell szólni. Ha ketten vagy többen beszélgetnek valahol, akkor elég csak melléjük állni, hogy belehallgathasson az ember a mondandójukba. De sok olyan karakter van a városban, aki csak csinálja a dolgát, mégis lehet velük kommunikálni. Példa: padon ülő öreg mellé leülve elkezd beszélni, mosólányokat vagy barátjával randizó nőt folyamatosan bámulva észrevesznek és lekennek egy pofont, zenészt, kőmővest figyelve egy idő után mondanak/adnak valamit, stb.

- Automatikus checkpoint rendszer a sima mentés mellé.

Ami nem tetszik:

- Amellett, hogy nagyon sok a folyosó - szoba - folyosó - szoba kombináció, gyakran csinálják azt is, hogy három lépés előre - cutscene - három lépés előre - cutscene.

- Bár a harcrendszer jó és újszerű, a megoldást a gyakran szájba rágja a játék. Sokszor már a csata kezdete előtt elkezdi mondani Quark (a csapatvezér), hogy milyen irányból, melyik ellenféllel kellene kezdeni a támadást (nyilván a mágussal és gyógyítóval), vagy hogy el kellene csalogatni az őröket. Ismerkedéskor ez még nem akkora probléma, de remélem, hogy a későbbiekben jobban elengedik a játékos kezét.

- A főszereplő srác (Elza) néha átmegy nyálgépbe. Állandóan kérdezgeti a csajt, hogy minden rendben van-e, nem esett-e baja, ami még rendben is lenne, de a hangja nagyon lágy. Utoljára Jackot hallottam így beszélni. A komolyabb jelenetekre összeszedi magát, tehát nem folyamatosan ilyen, de amikor igen, akkor előfordul, hogy zavar. Egy férfiasabb angol szinkronhang meg tudná gyógyítani.

- Na és a szokásos probléma a Wii játékokkal. Ez is Wii-re készült. Az ember dönthet úgy, hogy 16:9-ben játszik HD Ready tv-n, de akkor kicsit recés lesz a 480p miatt, vagy úgy, hogy lemegy SD-be, 4:3-ba, ha egyáltalán van még ilyen készüléke otthon. Utóbbi megoldást még nem próbáltam ki ennél a játéknál, de a Xenoblade-nél nem tett jót, mert ott megmaradt a képarány, s olvashatatlanná vált minden.

Hová lett a főnök?

Összességében eddig nagyon kellemes a játék. Pörgős a harc, de a legjobb a városban szórakozni. A sztori egyelőre alakul, az elején nagyon kiszámítható volt, s bár előmászott már a főgenya, az igazi "átbillenés", még nem történt meg. Várom a csavart.

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://player2.blog.hu/api/trackback/id/tr524772102

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Red13 2011.02.07. 13:22:41

Mennyire hasonlít a régi, hagyományos Jrpg-ékre? Értem ezalatt a harcrendszer nem sikeredett túl akciódúsra? És hogy nem hajaz-e a játék egy MMO-ra? Vagy vannak-e benne más városok, falvak is? A leírtakból igazából ezek aggasztanak, ha ez okés, akkor örülhet a fejem, és várhatja az angol megjelenést.

Ismeretlen_2560 2011.02.07. 13:41:50

Nem tudom megmondani, hogy ez mennyire mmorpg-s, mert olyannal én sosem játszottam, csak azt tudom, hogy a FFXII-t olyanokhoz. Ez olyan is meg nem is, de kijelenthető, hogy nagyon nem olyan, mint a régi rpg-k. . Itt is egy karaktert kell mozgatni, a többit az AI irányítja. Helyezkedni kell, de nem csap automatikusan: mindig az ellenfél irányába kell nyomni a kart a támadáshoz. Ha többen vannak körülötted, mondjuk hárman, akkor ez úgy néz ki, hogy nyomsz egyet előre, jobbra és hátra, hogy mindegyikre leadj egy csapást (testhelyzettől függően van, hogy rúgásra jön ki valamelyik). Emellett (pár óra után) lesz lehetőség arra is, hogy ha feltöltődik a skill csík, akkor kiadj parancsokat a csapattagoknak. Illetve használhatók később 'limitek' is, hasonló módszerrel, csak most tensionnek hívják. (feltöltődik a karakter tension csíkja és a skill csík feltöltődése után mondhatod neki azt, hogy limiteljen. . Viszont többet kell mozogni, mint az FFXII-ben. Elza első képessége a "gathering". Bekapcsolja a mágikus tetkóját és az összes ellenfél őt kezdi el támadni. Ilyenkor érdemes védekezni, hátrálni. Két dologra jó: elcsalogatni az ellenfelet mondjuk egy leomlasztható hídra, illetve időt adni a varázsló karaktereknek, hogy befejezhessék a kántálást. (Ha valakit megcsapnak varázslás közben, akkor elölről kell azt kezdenie). . Később jönnek egyéb harci akcióképességek, mint a "slash". Magadra vonod az ellenfél figyelmét, elbújsz, aztán támadsz. Eredmény: critical hit. . A varázslatok rendszere érdekes. Minden varázslat egy varázskört hoz létre. Ha belelépsz akkor hat: gyógyítás gyógyít, tűzvarázs plusz tűz sebzést ad a fegyvereknek. A varázskörökét meg lehet törni a főszereplővel, akkor viszont minden ellenfélre/csapattagra hat (támadó/védekező mágia). . Teljesen más, mint a régiek. Vagyis nem klasszikus körökre osztott, de nem rossz.

Ismeretlen_2560 2011.02.07. 13:47:37

Más város sajnos eddig nem volt. Ilyen szempontból sem klasszikus, sajnos. Semmi. Van Ruli City, ami nagyon jó, később Ruli Castle (ami szintén olyan, mint egy kisebb város), de nem tudom, hogy lesz-e még. A szigeten végül is nincs más, a kontinensre meg még jutottam el. Minden egyéb helyszín dungeon. Kisebbek, nagyobbak, de nem lehet csak úgy átgyalogolni A-ból B-be. Nincs overworld. A tippem az, hogy egy nagy város lesz még. (az ellenfelek városa) De ez csak tipp. Lehet, hogy nem. Egyelőre nem olvasgatom a japán oldalakat, mert nem akarom lelőni a poént. . De mégis, eddig bejön.

hoo 2011.02.07. 13:53:16

"De mégis, eddig bejön." A humor teszi. :) (amikor a forest beastnél a legelején obacsannak hívják Seirent, és hallhatóan elakad a lélegzete....:D)

Red13 2011.02.07. 14:18:52

@hoo: jaj ne ezt a obasan dolgot minden animében ellövik. :D

hoo 2011.02.07. 14:26:58

@Red13: Az, hogy a karakterek ugratják egymást, meg beszélgetnek, jót tesz a hangulatnak.:)

Red13 2011.02.07. 15:00:30

Ez szerintem minden Jrpg/rpg-ben meg van, de nem szőrözök. :D

Ismeretlen_2560 2011.02.07. 15:05:25

Nekem az tetszett nagyon, ahogy a kis visszafogott hercegnő típus Manamiáról egyszer csak kiderül, hogy megszállott zabagép és amikor eljutunk egy külső dimenzióba és már megyünk egy ideje, akkor elkezd korogni a gyomra, mint az állat. Elröhögik, aztán pár perc múlva megint korog, de nagyon durván. :D . Bár még így is Seiren és Jackal a legjobbak. Seiren ugye állandóan be van baszva. Aztán amikor eljutunk a tolvajok bázisára és az ajtónál hallgatózunk, akkor ezt lehet hallani az egyik tolvaj és a vezér között: "-Na hogy sikerült az este, főnök? Sikerült összejönni azzal a bepiált nőcivel a kocsmában?" "-Megmondtam, hogy erről nem beszélünk többet..." :D . Millió poén van benne. . Vagy amikor Jackal tanítja csajozni Elzát. "-Ha találkozol egy szép nővel és nem udvarolsz neki az bűn. Apám is mindig ezt mondta. Meg a szomszédban dolgozó kovács is mindig ezt mondta. Meg a..." "-Az én apám sosem mondta ezt..." "-Nem baj, majd most mondom én." "-És Manamiának is udvaroltál már?" "-Hát persze, de meg sem hallotta, mintha ott sem lettem volna..." "-És Seirennek?" "-......... Az.. Az nem nő..." .Bár ezek tényleg csak úgy poénok, ha az ember ismeri a karaktereket. :D .

stk 2011.02.07. 16:59:41

angol verziót :(

Ismeretlen_178732 2011.02.08. 00:52:32

PS3 verziót :(

Ismeretlen_2560 2011.02.08. 15:36:11

Hát, lehet, hogy annyira mégsem kell ebből semmilyen verzió. :(
süti beállítások módosítása