HTML

Player2

Friss topikok

  • zola2000: "10 éve" hogy repül az idő! (2022.06.14. 18:15) Grimrock
  • Ismeretlen_2560: Nyilván a lopásgátló foglalat sem tett jót a kézbefogós élménynek... (2012.04.28. 20:18) Ni no Kuni - 23:00:00
  • Ismeretlen_2560: Igen, mondjuk eről én is inkább személyesen beszélnék. Könnyű félreérteni neten ilyesmit, főleg ha... (2012.04.23. 14:27) főnökök és beosztottak
  • DVM: Amúgy meg Bruges tényleg gyönyörű, a toronyból is, de tényleg azt látni onnan is, ami lentről is l... (2012.04.13. 22:25) szent tehén
  • Red13: Ha szereted a Japán filmeket, akkor ajánlom a Moteki-t. Könnyed vígjáték a jobb fajtából, persze t... (2012.04.12. 21:42) momentum

Címkék

just keep livin

2011.08.06. 23:48 antaru:P

A mai napon unaloműzésként elintéztem pár nem túl fontos dolgot.

Rendeltem egy erősítőt a régi helyére, aminek a tápja olyan hangosan búg, hogy azzal már élvezhetetlen minden. Persze a szervízben nem csinál ilyet, hiába ültem mellette egy órán át, hogy megmutassam a szerelőnek, mi is a baj. Na és Sick haveromnál is olyan csendesen és tökéletesen működik, mint egy szűz hercegnő a sárkány barlangjában. Szemben azzal, amit nálam (3 albérletben, szüleimnél, testvérem lakásán. Mindegy, most bizonyíhat a Yamaha, hogy ő a jobb.

Gondoltam, kipróbálom a sógor pc-jén a Dead Cyborgot, a lelkesedést azonban megfojtotta a kudarc, amit a másodpercenkénti 0.2 képkockás megjelenítés okozott. Nem hiába 10 éves már ez a gép is.

Ezután jött a számomra új (egyébként tavalyi) Mishka lemez felfedezése és ismételt álmélkodás azon, hogy változik a korral az ember zenei és egyéb izlése. Az iskola, a szülői és társadalmi elvárások rabszolgasorában lázadozó tínéger korszakomban is fogyasztottam ugyan minden irányzatból, de nem hagytam elszaladni a depressziós számokat (Pearl Jam - Black, Cure - From the Edge of the Deep Green Sea, stb.) sem. Szerencsére akkoriban a nyomott hangulathoz is igazi zenészek osztott le a nagy díler, nem emós bögréket, meg csinált sztárokat, akiket még a legborúsabb sci-fi regényekben sem képzelt el soha senki. Világos, inkább üljenek a metrón velem szemben csápos marslakók, mint ilyen nyomi, töketlen kölkök.

Mára, finoman megöregedve viszont már nem pazarlom erőltetett búslakodásra az időt. Nem érek rá ilyesmire, a pozitivizálódáshoz sokkal jobban megy a reggae. Mishka Talk Aboutja pedig nagyon lazán robbantja be a napfény és a hullámok hang által generált illúzióját az agyamba. :)

A napból viszont még mindig hátra volt jó pár óra, gondoltam rajzolok valamit, olyasmit, ahogy egy felülnézetes, 2D-s Tenchu játékot elképzelek. Megfelelő papír és rajzhoz használható egyéb eszközök (sokbés cerka, minőségi radír) nélkül azonban inkább körbenéztem, van-e valami ingyenes, sprite szerkesztésre alkalmas szoftver a neten.

Háhááát volt. Több is.

Sosem ültem még neki egérrel rajzolni, a photoshopot sem ismerem közelebbről, de ez a program nem volt bonyolult. Próbálkoztam egy lopakodó ninjával, de természetesen sosem jöttek ki jól a kattintások. Úgyhogy felhagytam az egésszel, rákerestem pár jó nőre, gondoltam leegyszerűsítem valamelyiket 128x128 pixeles, 256 színű vászonra.

Nem kell mondanom, megtanultam tisztelni a régi, komoly, sprite-ban utazó játékok grafikusait. Talán másfél óra alatt jutottam el a negyedik rajzig, s hiába látom, hogy a magától értetődő hiányosságokon kívül, mint a haj befejezése, szem szebbé tétele, még a feje sem teljesen arra áll a lánynak mint kellene, de egyszerűen már nem volt több időm rá. Pedig nagyon jó móka, csak félek, hogy messze vagyok a standardektől, s nem csak sebességben. :) Mindegy, most már megtartom. Végül is hasonlít egy kicsit az anyjára..:D
Mindez eszembe jutatta azokat a régi időket, amikor még friss NDS tulajként a Duna Plazában nyomtuk a firkachatet, draggel, kaszmannal meg norbyval. Bárcsak meglenne a többi kép is. S bárcsak többször használhattam volna a gépnek ezt az elfeledett opcióját.

Sosem gondoltam volna, hogy lesz egy közös gyerekünk..

Linkek: Dead Cyborg, Mishka (ajánlom elsőre a Homegrownt...:), Pictochat emlékek

17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://player2.blog.hu/api/trackback/id/tr384772179

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kaszman · http://gamephilosopher.blogspot.com/ 2011.08.07. 10:19:17

"Nem kell mondanom, megtanultam tisztelni a régi, komoly, sprite-ban utazó játékok grafikusait." - Igazából ez is az egyik oka annak, hogy majd' teljesen kikoptak az asztali konzolokról a hagyományos kétdimenziós játékok. Nagyon nehéz már találni olyan embert, aki jól tud pixelgrafikázni/rajzolni/animációt készíteni. Pláne egy egész csapatni, egységes minőségben dolgozó embert ilyen témára gecinehéz összeverbuválni. A 3D grafikusok ehhez nyilván alig, vagy egyáltalán nem értenek (a legtöbben egy pálcikaembert sem tudnak lerajzolni és ez nem sértés, csak tény). Talán majd a Rayman Origins adhat egy löketet ennek a vonalnak is - Michel Ancel már azt csiripeli, hogy a játékot meghajtó UbiArt technológia nyílt forráskódú és ingyenes lesz. Persze a fenti problémát ez még ugyanúgy nem oldja meg. Kellenek jó 2D grafikusok. De hát minek is tanulna bárki is 2D-t, ha 3D-ben alapszintű ismeretekkel is könnyedén el tud helyezkedni.

Ismeretlen_2560 2011.08.07. 10:38:31

"Pláne egy egész csapatni, egységes minőségben dolgozó embert ilyen témára gecinehéz összeverbuválni." Pont erre gondoltam. A profi rajzfilmstúdióknál persze több animátor is meg tudja csinálni ugyanazt a szereplőt ugyanolyanra és úgy, hogy beleilleszkedjenek a háttérbe. De az egy másik világ, más méretű animációs projektekkel. Sajnos mára eléggé középosztályba sorolódtak és megritkultak a rendes rajzfilmek. Van az alja, mint a Dexter laboratóriuma, ami szintén nem rossz persze, de nem egy túlanimált valami, van a teteje, mint a Kung-fu Panda, Jégkorszak, ami 3DCG és van a szűk középréteg, a közvetlenül dvd-re készülő szuperhős filmek. Ezek közt találni még rendesen rajzoltakat. . .. ...Pedig mennyivel természetesebb tud lenni még ma is a 2D... Kívül van a "borzalom völgyén" azzal, hogy még ha részletesre is tervezik, megoldható. (Erre az uncanny valleyre találni kellene egy jobb szót, mint a "rejtélyes" völgy, mert az nem adja vissza az undorító, félelmetes, torz tartalmat, amit hordoznia kellene...:)

Ismeretlen_2560 2011.08.07. 10:48:30

Kemény, hogy képkockánként kell megrajzolni mindent. 2D-ben nekem minden fázishoz kellene egy fotó (vagy ceruzarajz), amit másolhatok. Nyilván egy idő után az ember simán megtanul papír helyett egérrel rajzolni, aminek simán példája norby (a rajz egyébként is a fejben fől el inkább). 3D-nél viszont mindez megvan egyetlen sima mocap felvétellel. Az meg olyan, amilyen. Nem mindenki olyan, mint Andy Serkis.. . Ránézve a fejléc Xenogears képére... Nagyjából feleannyi pixelből vannak megrajzolva teljes karakterek, mint amennyi nekem egy "mellszoborra" jutott. Na az ám a munka. Elérni, hogy még így is kifejezőek és szépek maradjanak.

Ismeretlen_2560 2011.08.07. 10:51:40

*fől = dől

Kaszman · http://gamephilosopher.blogspot.com/ 2011.08.07. 10:56:14

A handheldek és főleg a mobilok miatt eddig azért valamennyire még jelen volt a hagyományos pixelgrafika is. De a legtöbben mára már átképezték magukat 3D-re (mivel egy 2D ember lazán meg tudja tanulni a modellezést, fordítva viszont nem igaz: a 3D-sek soha nem fogják megtanulni a 2D-t). Most viszont a kézikonzolokról is teljesen ki fog kopni a 2D, a 3DS-en pont a térhatás miatt jobb a realtime 3D, PlayStation Vitán meg eleve nem lesz kérdés, hogy az Uncharted látványvilágot kell erőltetni, ha már egyszer képes kipréselni magából a hardver a raklapnyi shadert és poligont. Okostelefonos játékokra szintén nem jellemző az igényes 2D. Vagy a gagyibb flashes szintet erőltetik, vagy a komolyabb 3D-t (mint az Infinity Blade). Ahol még talán színvonalas 2D-re lehet majd számítani a jövőben az egyrészt a Facebook, másrészt a klasszikus PC kalandjátékok környéke. Utóbbira jó példa a meseszép Whispered World, vagy a Machinarium is. * Uncanny valley: a legjobb szó szerintem a zombi. Üveges tekintet, furcsa, nem életszerű mozdulatok, érdekes külső.

Kaszman · http://gamephilosopher.blogspot.com/ 2011.08.07. 11:02:21

"2D-ben nekem minden fázishoz kellene egy fotó (vagy ceruzarajz), amit másolhatok." - Van már erre is kiforrott technika: a rotoscoping. Régen sok játéknál használták. Manapság már csak ritkán alkalmazzák. De a Hotel Dusk és a folytatása például így készült, ha a '90-es évekből kell példát mondani akkor meg ott a Last Express.

Ismeretlen_2560 2011.08.07. 12:37:39

MEgnéztem pár videót. Nekem kell ilyen. :D

Red13 2011.08.07. 12:46:35

Mi a programnak a neve? Zhang Ziyi-tól mik azok a filmek amik tetszettek?

Ismeretlen_2560 2011.08.07. 13:31:33

aseprite, fapados, de gyakorlatilag nem is használtam ki. volt egy másik, komolyabb, ami szintén ingyenes és az már térkép és sprite rajzoló is egyben, de abban elvesztem, mert nem volt kedvem tutorialokat olvasgatni. Nem sok filmjét láttam. Ami alap, az A repülő tőrök klánja, ezt imádom, első BD-m volt, akárhányszor meg tudom nézni. :D Meg persze a Tigris és Sárkány, de azt csak egyetlen alkalommal, nagyon régen láttam. A Gésát meg egyebeket sosem néztem meg, sem azokat az amerikai filmeket, amikben szerepelt (volt valami jackie chanes?).

zoltszalay 2011.08.07. 18:53:27

Szerintem meg a mobilokról és a kézikonzolokról nem fog kikopni a 2D, Már a psp is komoly ps2 szintű 3Dre lenne képes, mégis nagyon sok minőségi 2D játék jelenik meg rá manapság is (meg ez mobilon is így van) Persze megint más kérdés hogy ezek 100%a keletről jön, szerintem ez a jövőben is így marad.

gulandro · http://www.kronikak.hu 2011.08.10. 23:03:11

A kép a Hősből van ... furcsa film. A Repülő tőrök még inkább az. Brr. Érdekes az okfejtés erről a mesterséges bánatkeltéssel zenei úton. Az elmúlt napokba pörgettem az agyamban a bejegyzésnek ezt a részét rendesen, de még meditálnom kell rajta.

Ismeretlen_2560 2011.08.11. 09:39:12

Nekem a Repülő tőrök klánja olyan, mint valami festmény. Tipikus, önmarcangolós kínai kardozós romantikus. Nem tudok ellenállni annak, ahogy a végén leperegnek az évszakok, miközben megölik egymást. :) Mesterséges bánatkeltés? Fene tudja. Talán csak képzettársításról van szó. Ugyanúgy, ahogy az ember mondjuk télen megérzi a naptej szagát és egyből a nyárra/tengerpartra asszociál, ugyanúgy a régi kedvenc, de önmarcangolós, szomorú zenék is talán csak visszahozzák a negatív emlékeket. Ezért is léptetem tovább ezeknél a lejátszót.

ujitso · http://dotdotpixel.com 2011.08.18. 23:23:32

Szerintem rengeteg pöpec 2D-s játék lesz Vitán. Persze, nem feltétlen EA és társaitól: úgy fest, a gépen elérhető lesz a PlayStation Suite, ami gyakorlatilag egy androidos framework (ennek még mindig nem olvastam utána, gosh), így ha a Sony szándékosan nem tesz keresztbe a garázsfejlesztőknek mindenféle buzi limitációkkal (à la Nintendo), akkor nagy indie mágnes lehet a Vitából. Ami kibaszott király. . http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_Suite

Ismeretlen_2560 2011.08.19. 12:20:00

Én pontosan ezen tulajdonsága miatt hajlok a vásárlás felé. Inkább egy vítát cipelek magammal, mint egy ájfónt (vagy inkább, mint egy ps3-at). Csak legyen rajta egy jó browser is.

xetron 2011.08.24. 09:46:15

off: Nem tudom hova írjam, de tegnap megszereztem a xenobladet, húúúú tényleg jó játék, igazad volt antaru ! ( jó kicsit féltem, hogy kmmm na mind ) Fehér wii jól szuperál, mellé még kaptam egy metroid prime 3mat, nem is gondoltam volna ennyire jó a wii . Lehet a ps3 ezekbe a napokba nem fog mozogni(úgy is meleg van, szegény nem bírja ezeket a fokokat), irány a wii, az úgy is bírja .

Red13 2011.08.24. 11:10:39

@antaru: szerintem jobb, ha a nickedet megváltoztatod xenoblade-re. :D Már mindenki így ismer(vagy FFXIIIhater1.0)

Ismeretlen_2560 2011.08.25. 17:31:51

@xetron: örülök, hogy tetszik. :) @Red13: még emlékeznek rám? :D
süti beállítások módosítása