Sokan mondják az elavult játékmenetet. Szerintem nem elavult.
Túlélő horrorban nem nagyon lehet mást csinálni.
Nem tehetsz bele túlságosan tág terepeket, mert akkor nem tudod fenntartani a feszültséget amiatt, hogy a játékos nagyon elbarangolhat és két hatásvadász jelenet, támadás, stb. nem abban a ritmusban jön, amiben kellene. (az Alan Wake-ben van a sok folyosó mellett jó pár nyitottabb terep is)
A harcrendszerrel sem lehet sok mindent kezdeni. Még ha katonákról van szó, akkor is felesleges lenne ugrabugrálást, meg fedezékeket tenni bele, a környezet rombolását használórendszer szintén nem illik a képbe.
A logikai feladatokkal is úgy vagyok, hogy szeretem őket, de ne legyenek erőltetettek. Sőt, inkább ne legyen semmi, semmint olyan valótlannak ható dolgokkal kelljen tökölni, mint szekrények tologatása. Persze lehetett volna tenni a játékba okos feladványokat.
Korábban a régi Silent Hillekhez akartam hasonlítgatni, mert annak a jó pontjait itt visszahozták, több volt belőle (történet, tv műsor, egyebek), a narráció nagyon üt, a környezet/város teljesen hihetőre van véve (kivéve a generátorok az erdőben), de legyen inkább Resident 5, mert az egy új játék.
Hát azt mindenben tekintetben veri, ha már horrorról van szó.
Az igazi és legnagyobb hibája az, hogy túl könnyű. (Meg az, hogy a vége csöppet értelmetlen.)
Lehettek volna változatosabb ellenfelek benne, de egy ilyen hosszúságú játékhoz szerintem elég volt az, ami van.
Atom lineáris a tröténet, a túlélő horroroknál ezen a ponton , persze, de ezzel szemben annyira realisztikus a környezet, hogy ez nem fáj.
Lásd FFXIII folyosó pályái.
Azokat is két csoportra lehet osztani:
1.