HTML

Player2

Friss topikok

  • zola2000: "10 éve" hogy repül az idő! (2022.06.14. 18:15) Grimrock
  • Ismeretlen_2560: Nyilván a lopásgátló foglalat sem tett jót a kézbefogós élménynek... (2012.04.28. 20:18) Ni no Kuni - 23:00:00
  • Ismeretlen_2560: Igen, mondjuk eről én is inkább személyesen beszélnék. Könnyű félreérteni neten ilyesmit, főleg ha... (2012.04.23. 14:27) főnökök és beosztottak
  • DVM: Amúgy meg Bruges tényleg gyönyörű, a toronyból is, de tényleg azt látni onnan is, ami lentről is l... (2012.04.13. 22:25) szent tehén
  • Red13: Ha szereted a Japán filmeket, akkor ajánlom a Moteki-t. Könnyed vígjáték a jobb fajtából, persze t... (2012.04.12. 21:42) momentum

Címkék

játékipari matuzsálemek

2011.06.27. 10:13 antaru:P

kérdez: egy szomorú alkalmazott - válaszol: Keiji Inafune

Nem mondok nevet, de ez a cég régen folyamatosan izgalmas játékokat készített, mára pedig már csak a híres címeiből él, éppen elégségesnek mondható termékeket árasztó vállalattá vált, így igazán kiábrándultam belőle, nem tudom mit tegyek.


Igen, szerintem is ez a helyzet.

De miért lettek ilyenek? Van még ennek a cégnek jövője?

Úgy gondolom, hogy a játékiparban is megjelent az elöregedés.
20 évvel ezelőtt az iparban mindenki fiatal volt és energiával teli. Az volt a kamaszkor.
10 évvel ezelőtt az iparban mindenki megérett és nem csak energiával telt volt, de a tapasztalatukból adódóan megvolt úgymond a mozgásterük is (ahhoz, hogy dolgozzanak). Ezt talán mondhatjuk felnőttkornak.
Jelenleg a játékiparban mindenki megöregedett és az új dolgok helyett önnön pozíciójának és tekintélyének megóvásáésrt küzd. Ez teljes egészében az öregkor.

Nem ritka az olyan cég sem, amely az izgalmas játékok helyett inkább az olcsó, gyors elkészíthetőséget tartja előrébb valónak és csak azokra a címeire áldoz pénzt, melyek a múltban nagy számban fogytak.
Csak azokba fektetnek energiát, amiről a hülye is tudja, hogy mennyi pénzt fog hozni.

Azonban nem szabad a régen nagy eladásokat produkáló címekkel tessék-lássék módon bánni.
Mert ha ezek a címek nincsenek, akkor el kell kezdeni jó játékokat csinálni.

Aztán azok a címek, melyek régen jól mentek, ha belegondolunk, nem azok által lettek kitalálva, akik most az új részeket gyártják.
Az azokat a játékokat megalkotó emberek már rég otthagyták ezt a vállalatot, és sok az olyan lélektelen mű, mely csak címében örököse elődeinek.
Természetesen nem az összes, de sok ilyen van. Ezért unalmasak.

Ezt az állapotot megszűntetni nem egyszerű.
De nem is lehetetlen. Egyszerűen az öregeknek vissza kell vonulniuk.
Amikor öregeket mondok, akkor azt nem a korukban idősekre, hanem azokra értem, akiket a játék helyett önmaguk védelme érdekel.
Az ilyen alakok eltűnése a legfontosabb.

Persze ezek az alakok foggal-körömmel, éjjel-nappal a pozíciójuk megvédésén szorgoskodnak, ezért a leszakításuk nem könnyű munka.

Azt mondom, ha arra van idejük, hogy (önmagukért) hajtsanak, akkor legyen idejük játékok alkotásra is.

Ez a szomorú valóság, de úgy gondolom, hogy az idő majd eltakarítja ezeket a figurákat. Még egy kicsit ki kell bírni.

......

Vajon melyik cégről lehet szó a fenti szövegben?
megfejtés: Square Enix

link az eredeti cikkhez

Keiji Inafune (wikipedia)

21 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://player2.blog.hu/api/trackback/id/tr524772161

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hoo 2011.06.27. 11:11:06

Köszi a fordítást! A kicsit ki kell bírni hozzáállással sajnos nem tudok teljesen azonosulni. Mert mi lesz, ha kibírjuk még egy kicsit? Bedől a cég? Vagy bedől a cég, mert a betokosodott vezetők kontraszelektívek. Szóval ebből nem lesz jó játék egyhamar. :)

Ismeretlen_2560 2011.06.27. 11:19:27

Igen, a japánok hozzászólásai közt (mert nyilván a hachimán találtam én is a linket) ott van, hogy ez igaz is, de Wada nem lesz eltávolítva, hamarabb bedől a cég (mondjuk nem dől az be olyan könnyen, megélnek még egy darabig az FF-DQ-ból). Viszont biztos te is tudod, hogy miket nyilatkozott az utóbbi időben Wada, amire kicsit kiakadtak a játékosok. Sajnos nem volt még kedvem, időm összeszedegetni és lefordítani, de ott van egyszer az, hogy "nem kell eredetiség, meglovagoljuk a győztes lovakat", "nem kell szabadság a játékba, mert azt nehéz optimalizálni", stb... . Meg van még egy fasza Itagaki interjú is, de végtelen hosszú és eddig vártam, hogy a kotaku lehozza, de hiába. Talán nekiülök csütörtökön, úgyis hosszú hétvégézem.

Ismeretlen_2560 2011.06.27. 11:21:01

Ezt is azért fordítottam le, mert talán sehol sem hozzák ki (és ez most nem is volt hosszú), meg így meg is marad öreg napjaimra. Érdekes dolog a memória... A régi blogom (vagy inkább naplóm) is rejt már olyan dolgokat, amikre nem is emlékeznék, ha nem lennének leírva...:D

hoo 2011.06.27. 11:57:27

Ezek a google találatok jók.(hachima) Ha beírod a gugliba, hogy squeni wada (スクエニ 和田), akkor a kereső azonnal megjelenít plusz keresési tippeket az alapján, hogy mennyi keresés volt azokra a szavakra. néhány ajánlat: スクエニ 和田 + (kubi) クビ -- unemployed person; (munou) 無能 -- incompetence; (yamero) 辞めろ -- resign! (monnyonle!); Nem szeretik szegényt.... (笑)

zaz 2011.06.27. 12:04:59

Az utóbbi időben azért a mester sem dobta ki a gerelyt a stadionból.....(vagyis volt egy-két komoly mellényúlása) Bionic Commando Lost Planet 2 Dark Void

DVM 2011.06.27. 12:24:11

Kár volt a Squaresoft-Enix mergerért. Szerintem tökmindegy, kik vezetik a céget, mert a mérete és a piaci helyzete miatt olyan, amilyen. Nincs motiválva.

Ismeretlen_2560 2011.06.27. 12:29:50

@hoo: Na igen, ha valaki olyanokat nyilatkozik, hogy a kreativitásra nincs szükség... nem csoda, hogy nem szeretik, az alkalmazottak sem droidok. @zaz: Hát igen, de ezeknek a körülményeit nem ismerjük, ezen játékok után mondott fel a Capcomnál. Remélhetően a válás utáni projektje jobb eredményeket hoz majd.

Ismeretlen_2560 2011.06.27. 12:54:22

Egyébként most ugrott be, talán pont abban az E3-as Itagaki interjúban szerepel Itagaiktól, hogy: nagy baj, hogy alig van olyan ember a nagy japán játékkiadók vezetőségében, aki maga össze tudna rakni egy játékot, írni tudna egy könyvet, csinálni tudna bármit, ami szórakoztatónak mondható. Erre mondta a riporter, hogy hát igen, van kábé a nintendós Iwata (meg még talán valaki). Az olvasói kommentek ott is egyből WD-t, hozták fel. . Csak muszáj lesz azt is lefordítani... Mert bár nem találtam meg sem a Ninja Gaidenben, sem az Extreme Bitch Volleyballban a játékot, sok igazat szokott mondani Itagaki is és legalább ő is ki meri nyitni a száját.

Tyler 2011.06.27. 17:54:58

@antaru: ez nem Japán-specifikus jelenségnek tűnik, az egész világon így van. (Még Magyarországon is, ebben már felzárkóztunk a világszínvonalhoz.) . Mellesleg pont a nagy öregek azok, akik képesek lennének megírni egy játékot egyedül, mindenféle külső segítség nélkül. Az újoncok közül szinte senki; az olyan avantgarde alkotók, mint Jonathan Blow (Braid), vagy Jeff Minter teljesen perifériára szorultak, vagy ki se törtek onnan. Az oldtimerek még akkor kezdték a szárnyaikat bontogatni, amikor a játékfejlesztés egyemberes meló volt, az indie fejlesztők pedig erőforrás híján kénytelenek maguk boldogulni. A nagyobb projekteknél már részfeladatok vannak, amiken több százan dolgoznak. . Inafune egyébként azon akadt ki, hogy a japánok motiválatlanok és lusták. Nem véletlen, hogy ő is a Level-5 felé kacsintgat; az ottani vezér, Akihiro Hino ugyanis az egyik legszorgalmasabb, leginkább ambíciózus fejlesztő. Nekik fut is a szekerük, tolni sem kell. Tim Rogers jól mondta, hogy ők az új Squaresoft. (Nyilván azért értek egyet ezzel, mert pár hónappal korábban én is megírtam. Öntömjén, tudom, de gyarló vagyok. :D) . Kicsit más: terveztem egy hosszabb (usque 20k karakteres) cikket írni a japán krízisről. Fogalmam sincs, hogy mikor lesz kész, ha egyáltalán, viszont a szociokulturális vonatkozásokat elég nehéz monitor mögül megítélni, szóval ezt a részét lektorálhatnád, ha nem nagy kérés.

Kaszman · http://gamephilosopher.blogspot.com/ 2011.06.27. 18:10:15

Sajnos a magyar játékipar is teljesen ugyanilyen, ugyanezektől a problémáktól (is) szenved. Csak én pesszimistább vagyok és nem hiszem, hogy az idő eltakarítja ezeket a figurákat, maximum akkor, ha kihalnak.

Ismeretlen_2560 2011.06.27. 21:44:30

@tyler: oké, segítek, amiben tudok.

csavar 2011.06.27. 23:38:41

@antaru: köszi, nagyon tetszett...azonnal húztam más szakmákra :( @tyler: japán krízis cikk - nagyon jól hangzik, máris várom. aztán megírni ám és lehozni! ;)

Ismeretlen_2560 2011.06.28. 00:23:29

@csavar: és szétlinkelni, ha tényleg megírja.:D

Ismeretlen_2560 2011.06.28. 00:31:14

gyorsan átfutva vagy 10 helyen kellett javítani a szöveget... Fasza, nekem sem "pad alatt", sutyiban, ebédszünetben kellene ilyeneket írkálnom, fordítanom hanem amikor ráérek átnézni is. :D

Ismeretlen_2560 2011.06.29. 20:08:21

@Tyler: Na a Level-5 kapott egy Vagrant Story designert. Remélem kap majd egy komolyabb költségvetést valamire. :) Te meg írjad azt a cikket, iziben.

hoo 2011.06.29. 20:55:48

Matsuno még FF12 és FFTactics is. Lehet, hogy jó sztorik lesznek a level5 játékokban?

Ismeretlen_2560 2011.07.01. 21:51:22

Igen, újra 16-nak érzem magam. :) Esküszöm, ha lenne a játékban térkép, akkor ma is megállná a helyét. Anélkül viszont nagyon retro-hardcore lenne, ma meg már én sem akarok nekiülni kockás füzettel rajzolgatni..

hoo 2011.07.01. 22:50:35

@antaru: Ja, jó néha egy kis nosztalgiázás. Ha csak az kell, az eob-okhoz biztos van neten térkép is, nem kell kockásfüzetezni. :) Egyébként jól fut a dosboxon a knights of Xentar (japánban Dragon Knight 3) egy kis felnőttesebb tartalommal :D , aztán lehet folytatni japánul snes emulátoron a Dragon Knight 4-gyel. (most próbáltam ki a Bahamut Lagoont, van nagyon jó angol fanfordítása). . Vagy van os x-re scummvm is, ha Monkey Island-ezni támad kedved, vagy egy kis Day of the Tentacle... :D . nálam ez már nem annyira nosztalgia, simán végig tudok játszani egy régi játékot. . (most kezdtem bele újra a rogue galaxy-ba, és hát meg kell mondjam, nem állta ki az idő rövid próbáját, nem is valószínű, hogy végigviszem. Az ff12 másodjára évek múltán ha lehet, még jobb élmény volt, mint "régen". ) wii - earth seeker szar, pandora viszont tetszik, egy kicsit a colossusra hasonlít. Na, lehet, hogy a BoF: Dragon Quarter, vagy a Grandia 2 lesz a köv szerencsés.... :D

Ismeretlen_2560 2011.07.02. 19:16:40

Persze térképpel nyomom. A desktopon megy a játék, mellett laptopon nézem a térképet. Igaz, hogy így is eltévedtem, vagy egy hely a 9. szinten, ami nem passzol a térképpel.. Mindegy.:) Az Earth Seekernek elég hamar lement az ára is, de nagyon ki akarom még próbálni, ahogy a Pandorát is. Nem is tudom mihez nyúljak, higy épp szerda este fejeztem be az inFamous 2-t, épp jöhet bármi. . A Grandia 2 pedig nagyon jó volt, nekem mindig is az volt talán a kedvenc jrpg-m harcrendszer szempontjából. Gyors, látványos, mégis olyan, mint a körökre osztott, élvezet volt harcolni benne. . A játék is humoros volt, de aztán hogy elértem valami fővárosba, tele papokkal, hirtelen leült az egész és nem volt kedvem körbejárni. Azért sem, mert Japánul volt. Talán majd egyszer újra nekiülök.

hoo 2011.07.02. 20:05:11

Mondjuk azt hozzá kell tennem, hogy az earth seeker-ben épp hogy csak felvettem a második képet, szóval talán nem számít elég alaposnak a véleményem. :)
süti beállítások módosítása