Épp egy éve annak, hogy Kaszmannal és Tylerrel feltettük magunknak a kérdést: mi a baj a játékteszteléssel? A választ egy új, közös blog első kerekasztal-beszélgetésén keresztül próbáljuk megadni.
S bár az elhatározás, kivitelezés és publikussá tétel hosszú folyamatnak bizonyult, egy dolog nyugodtan kijelenthető: a téma a mai napon ugyanolyan aktuális, mint amikor bevezetőjének első szava begépelésre került.
Bízom benne, hogy minél többen elolvassák és megértik majd a leírtakat. S még ha nem is okozunk vele látványos változást, egy apró gondolatcsírát sikerül vele elültetni a fejekben.
...
Frissítve:
Néhány idézet Dreampage Véleménykülönbségek c. blogbejegyzéséből:
"De kik azok az "átlagos fórumozók", és kik azok a tesztelők? A válasz talán meglepő: Nem igazán van különbség."
"Mi az a teszt? A válasz roppant rövid, és pont olyan kijózanító is: Vélemény. Nem több, és nem is kevesebb."
"Quot capita, tot sententiae. Ahány ember, annyi vélemény."
A hozzászólások pedig ellentmondásosak. A fentiekkel egyetért mindenki, mégis azt írják, hogy nem játéktesztek alapján döntenek a vásárlás mellett.
Ez a fő probléma. A kiindulópont.
Valóban, szubjektív véleménye mindenkinek lehet. Minden bloggernek, minden rajongónak.
De újságírónak nem.
Kritikát írónak nem.
Mert véleményekkel (érzelmekkel) nem lehet vitatkozni. Azok nem szolgáltatnak viszonyítási alapot.
Ha véleményt mond, szubjektívan értékel, azzal ellentmond mindennek, amire a játékkritika hivatott.
Ezért az első dolog, amit meg kell találniuk az, hogy mi az, ami egy játékban objektíven értékelhető.
Mi az, amitől játék a játék?
Erről (is) szól a Pixelasztal első bejegyzése.
Mi a baj a játékteszteléssel? - PIXELASZTAL