Néhány idézet Dreampage blogbejegyzéséből:
"De kik azok az "átlagos fórumozók", és kik azok a tesztelők? A válasz talán meglepő: Nem igazán van különbség."
"Mi az a teszt? A válasz roppant rövid, és pont olyan kijózanító is: Vélemény. Nem több, és nem is kevesebb."
"Quot capita, tot sententiae. Ahány ember, annyi vélemény."
Ez itt alapvető tévedés. Minden probléma kiindulópontja.
Véleménye mindenkinek lehet. Minden bloggernek, minden rajongónak.
De újságírónak nem.
Kritikát írónak nem.
Ha a véleményét írja le, akkor csak csepp a tengerben, nem viszonyítási alap, nem lehet olyan forrásnak tekinteni, amire lehet építeni.
Mert véleményekkel (érzelmekkel) nem lehet vitatkozni.
Ha véleményt mond, szubjektívan értékel, azzal ellentmond mindennek, amire a játékkritika hivatott.
Ezért az első dolog, amit meg kell találniuk nem más, mint hogy mi az, ami egy játékban objektíven értékelhető.
Mi az, amitől játék a játék.
Erről szól a Pixelasztal első bejegyzése.