HTML

Player2

Friss topikok

  • zola2000: "10 éve" hogy repül az idő! (2022.06.14. 18:15) Grimrock
  • Ismeretlen_2560: Nyilván a lopásgátló foglalat sem tett jót a kézbefogós élménynek... (2012.04.28. 20:18) Ni no Kuni - 23:00:00
  • Ismeretlen_2560: Igen, mondjuk eről én is inkább személyesen beszélnék. Könnyű félreérteni neten ilyesmit, főleg ha... (2012.04.23. 14:27) főnökök és beosztottak
  • DVM: Amúgy meg Bruges tényleg gyönyörű, a toronyból is, de tényleg azt látni onnan is, ami lentről is l... (2012.04.13. 22:25) szent tehén
  • Red13: Ha szereted a Japán filmeket, akkor ajánlom a Moteki-t. Könnyed vígjáték a jobb fajtából, persze t... (2012.04.12. 21:42) momentum

Címkék

Heavy Rain - a stáblista után

2010.02.21. 10:59 antaru:P

Kár lenne hosszan magyarázni vagy játékként értékelni a "játékot".
Ez egy interaktív dráma a Quantic Dreamtől, ez alkalommal természetfeletti és sci-fi elemek nélkül.

A demo alapján sokszor bántott irányítással nem volt gond (bár a próbaverzióban én is szerencsétlenkedtem vele). Sőt, az egyes feladatok súlyosságát pont jól áthozzák a néha 4 gombot nyomvatartós kombinációk. A járást pedig bűn lett volna a karra tenni.

A legnagyobb hibája az, hogy bugos, (nekem) két helyen is kifagyott.
Először az elején, valahol a 3. fejezet töltése alatt (újratöltéssel továbbment), majd másodjára a legvégén, az utolsó akciójelenet közben (ezt hiába töltöttem újra 6x, töltés közben újra és újra kifagyott. Újra is installáltam, annak sem volt hatása, végül az előző fejezettel együtt újrajátszva már rendben volt).
Emellett sikerült egyszer tojásokkal zsonglőrködés közben leülni egy székre, a tojások meg tovább röpködtek a levegőben. Kár, de ennyit még túl lehet élni.

A lényeg: Idén ez a második alkalom, amikor úgy érzem, hogy végre felnőttként kezelnek egy játékban (a másik a 360-as Mass Effect 2 volt), tele van érzelemmel és komoly döntésekkel. Ami üdítően hat a jrpg-k 16 vagyok, megmentem a világot és közben talán meglesz az első csók is sablonossága után.
Emellett sikerült úgy előadniuk a sztorit, hogy játék közben már mindenkit azzal gyanusítottam fejben, hogy ő az origamis gyilkos.
Egy kriminél pedig ez a lényeg. Ha kiszámítható lenne, az megölné.

Zene és hangulat, színészi játék a csúcson, bűn lett volna kihagyni.
(csak értse az ember rendesen valamelyik nyelvet, amelyik támogatjva van)
Az újrajátszási lehetőség természetesen benne van, de másodjára már nem fog ütni (lévén már meglesz a megfejtés), fél vagy egy évvel később viszont jó lesz majd újrajátszani, olyan módon, ahogy az ember időnként a filmeket is újra megnézi.

A tömegjelenetek voltak azok a pontok, amikor olyasmit láttam, amit korábban még nem. Bár fel lehetett ismerni pár egyforma járókelőt, meg persze kamu az egész, ettől függetlenül váratlanul ért és remek látvány volt. (lásd fenti kép)

Kifejezetten kiemelkedő a grafikai vagy inkább építészeti és lakberenedezési stílus, a játék legelején az a ház, amiben Ethan lakik... Mintha mindig ilyet szerettem volna. :)
A disco pedig simán veri látványban és hangulatban a Mass Effectben 2 látottat, pedig az sem semmi...

Külön piros pont: a trófeák nem ugrálnak fel játék közben, csak a töltőképernyőkön, s így nem vonják el a figyelmet, nem teszik tönkre a hangulatot.

Lábjegyzet: Az azért nagy mázli, hogy semmiféle reklámot, trailert nem néztem meg előre a játékból, a demót is csak a megjelenés hetén próbáltam.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://player2.blog.hu/api/trackback/id/tr524771956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gulandro 2010.02.28. 14:34:11

Ahoy, nekem kicsit zavart érzéseim vannak a mögöttes technikáról. A játék maga tetszett, jó, hogy van ilyen, kell hogy ilyen legyen, de sokminden mással kapcsolatban szerintem ennek sem most volt az ideje. De ismétlem jó, hogy végre van ilyen. Sokszor éreztem úgy a játék alatt, hogy jobban jártunk volna, hogyha mindezt élő szereplőkkel és egy filmként veszik fel. A technika szerintem éppen megérett rá, hogy az előző évezred FMV kalandjátékainak új esélyt adjunk. http://www.youtube.com/watch?v=WhfGUQgo9mE A koncepció ugyanis egy-az-egyben megegyezik, csak itt mesterséges animációkat használtak akkor, úgy és ott ahol nem lett volna rá szükség és nem is sült el valami fényesen. Írod is hogy a játék szép...de akkor amikor nem látunk senkit. Egyébként kockás testek és ellenszenves, baltával metszett arcú szereplőket látunk csak villogni valótlan fényeffektekben. A játék végére sem sikerült megszoknom a szereplőket, több között ezért. Amikor viszont csak az eső esik vagy a kocsis résznél minden a helyén volt, egy-egy pillanatra el is felejtettem, hogy ez egy játék és akkor nagyon jó volt...csak aztán megint előkerültek a szereplők, a kényelmetlenkedő kamera és egy-két (tényleg) felesleges tevékenység, amit meg kell csinálni a továbbjutáshoz (vagy elkapnak és teljesen más felé megy tovább a sztori). Szóval a Heavy Rain szerintem egy nagyszerű játék, sajnos csalódást keltően közepes történettel, de még így is hiányzó láncszem a kalandjátékok (mert az evulóciójában). A történetről még annyi, hogy a reklámok és előzetesek alapján kitaláltam melyikük a gyilkos és egészen a végéig reméltem, hogy nem lesz igazam és engem is meg tudnak lepni...nem sikerült.

Ismeretlen_2560 2010.03.02. 11:39:09

SPOILERSPOILER Szerintem jó története van, a játékok közt legalábbis kiemelkedő, csak helyenként durván lyukas. Hogy a francba kerül Ethan kezébe minden emlékezetkiesés után az origami? Honnan tudta a csaj Jayden számát? Stb. Élménynek élmény volt, engem nem zavart a grafika nem éppen maisága sem, de tartózkodnék attól, hogy erről írni kelljen, mert ez nem igazán játék. Az élőszereplős verzió érdekes lenne, de talán jóval drágább is, gondolom. Na meg akkor nem bújkálhatnál villanyvezetékek közt, nem lőhetnél véletlenül fejbe senkit. Utóbbiról jut eszembe, bőven lehet még mit kihozni az efféle játékokból. Sok ilyen hirtelen helyzet kellene beléjük.

Gulandro 2010.03.03. 00:22:39

játékok között kiemelkedő, de nem annak tartja magát. kérdés, hogy filmnek sem... mert momentán azok között középkategóriás lenne hibák szerintem vannak, amiért megválaszolatlan kérdések, hogy akkor most mi van ezzel a virtuális térrel ami a valóságba tolakszik

Ismeretlen_2560 2010.03.03. 13:22:36

Az a végén tényleg elég fura volt, inkább mintha csak poén lett volna.
süti beállítások módosítása