Kár lenne hosszan magyarázni vagy játékként értékelni a "játékot".
Ez egy interaktív dráma a Quantic Dreamtől, ez alkalommal természetfeletti és sci-fi elemek nélkül.
A demo alapján sokszor bántott irányítással nem volt gond (bár a próbaverzióban én is szerencsétlenkedtem vele). Sőt, az egyes feladatok súlyosságát pont jól áthozzák a néha 4 gombot nyomvatartós kombinációk. A járást pedig bűn lett volna a karra tenni.
A legnagyobb hibája az, hogy bugos, (nekem) két helyen is kifagyott.
Először az elején, valahol a 3. fejezet töltése alatt (újratöltéssel továbbment), majd másodjára a legvégén, az utolsó akciójelenet közben (ezt hiába töltöttem újra 6x, töltés közben újra és újra kifagyott. Újra is installáltam, annak sem volt hatása, végül az előző fejezettel együtt újrajátszva már rendben volt).
Emellett sikerült egyszer tojásokkal zsonglőrködés közben leülni egy székre, a tojások meg tovább röpködtek a levegőben. Kár, de ennyit még túl lehet élni.
A lényeg: Idén ez a második alkalom, amikor úgy érzem, hogy végre felnőttként kezelnek egy játékban (a másik a 360-as Mass Effect 2 volt), tele van érzelemmel és komoly döntésekkel. Ami üdítően hat a jrpg-k 16 vagyok, megmentem a világot és közben talán meglesz az első csók is sablonossága után.
Emellett sikerült úgy előadniuk a sztorit, hogy játék közben már mindenkit azzal gyanusítottam fejben, hogy ő az origamis gyilkos.
Egy kriminél pedig ez a lényeg. Ha kiszámítható lenne, az megölné.
Zene és hangulat, színészi játék a csúcson, bűn lett volna kihagyni.
(csak értse az ember rendesen valamelyik nyelvet, amelyik támogatjva van)
Az újrajátszási lehetőség természetesen benne van, de másodjára már nem fog ütni (lévén már meglesz a megfejtés), fél vagy egy évvel később viszont jó lesz majd újrajátszani, olyan módon, ahogy az ember időnként a filmeket is újra megnézi.
A tömegjelenetek voltak azok a pontok, amikor olyasmit láttam, amit korábban még nem. Bár fel lehetett ismerni pár egyforma járókelőt, meg persze kamu az egész, ettől függetlenül váratlanul ért és remek látvány volt. (lásd fenti kép)
Kifejezetten kiemelkedő a grafikai vagy inkább építészeti és lakberenedezési stílus, a játék legelején az a ház, amiben Ethan lakik... Mintha mindig ilyet szerettem volna. :)
A disco pedig simán veri látványban és hangulatban a Mass Effectben 2 látottat, pedig az sem semmi...
Külön piros pont: a trófeák nem ugrálnak fel játék közben, csak a töltőképernyőkön, s így nem vonják el a figyelmet, nem teszik tönkre a hangulatot.
Lábjegyzet: Az azért nagy mázli, hogy semmiféle reklámot, trailert nem néztem meg előre a játékból, a demót is csak a megjelenés hetén próbáltam.