HTML

Player2

Friss topikok

  • zola2000: "10 éve" hogy repül az idő! (2022.06.14. 18:15) Grimrock
  • Ismeretlen_2560: Nyilván a lopásgátló foglalat sem tett jót a kézbefogós élménynek... (2012.04.28. 20:18) Ni no Kuni - 23:00:00
  • Ismeretlen_2560: Igen, mondjuk eről én is inkább személyesen beszélnék. Könnyű félreérteni neten ilyesmit, főleg ha... (2012.04.23. 14:27) főnökök és beosztottak
  • DVM: Amúgy meg Bruges tényleg gyönyörű, a toronyból is, de tényleg azt látni onnan is, ami lentről is l... (2012.04.13. 22:25) szent tehén
  • Red13: Ha szereted a Japán filmeket, akkor ajánlom a Moteki-t. Könnyed vígjáték a jobb fajtából, persze t... (2012.04.12. 21:42) momentum

Címkék

Xenoblade ~150:00:00 VÉGE

2010.10.04. 15:58 antaru:P

A játék valahol 150 óránál, éjjel fél kettő után ért véget.

Mindez majdnem egy hete történt.

Záró szubjektivízió:

Régi jrpg-motorosként hatalmas élmény volt a háttérvilág egyedi mivolta és a történet mélysége.

SPOILER

Nem volt annyira terkervényes, mint a Xenogears, de ebben a játékban is simán visszamentek a jelen idejű történések előtti, 9000-10000 évvel korábbi eseményekig, majd még tovább és komolyan górcső alá vették az élet értelmét. Nem véletlen, hogy a játék angol címében ott szerepel "a világ kezdete".

SPOILER VÉGE

A panaszkönyvbe még ennyit:

1. Van egy quest item, ami az egyik mellékküldetéshez kellene, de a sztori egy pontján túlhaladva már nem szerezhető meg. Amikor fény derül szükségességére, akkor általában már nem. Ezért ha valaki véletlenül eladja, elfelejti, annál elúszik a 100%-os teljesítés lehetősége (nem mintha ez befolyásolná a játék végét).

2. Néha már túlságosan nyálas volt, ahogy a karakterek egymást ajnározzák a speciális "kötelék/kapcsolat" beszélgetésekben.

3. Ezt már említettem, de mint 16:9-es játékot sdtv-n nem lehet játszani (minden kicsi és olvashatatlan), hdtv-n meg visítani tudnék néha a recéktől.

Végszóként: Elégedett vagyok, de valamiért úgy érzem, hogy nem sok jrpg-t fogok már végigjátszani életem hátralévő részében. Ahhoz legalább olyan jól összerakottak kellene legyenek, mint ez, hogy ennyi időt képes legyek rájuk szakítani. Ha lenne Tetsuya Takahashinak valami email címe, küldenék neki egy hálálkodó üzenetet. :)

Játéknapló: 30:00 60:00 105:00/teszt

 


20 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://player2.blog.hu/api/trackback/id/4772038

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Stk 2010.10.05. 15:28:14

Grat hozzá :D eu-s usa-s megjelenésről, semmi hír?:S

Red13 2010.10.05. 20:34:22

Üdv! Ebből mennyi a valós játékidő? Ami nem a titkokkal, őrült tápolással megy el, tehát a sztori. Már nagyon érik az a Wii, jövő év elején mindenképpen venni fogok, már csak a Last Story miatt is(már ha jön hozzánk is).

Ismeretlen_2560 2010.10.05. 20:43:04

@Red13: Nem tudom megmondani pontosan, de nyilván sokkal kevesebb. Tápolás nagyon nincs benne, utólag belegondolva leginkább a térkép felfedezése adja az XP-t, nincs szükség külön szörnyvadászatra, ha nagyjából az utadba akadókat lenyomod 1x-2x. Mindenképp hosszabb, mint az FF játékok voltak (gondolok itt a VII-re és azutániakra).

Ismeretlen_2560 2010.10.05. 20:46:42

@Stk: nem tudok ilyesmiről, pedig jó lenne, mert a vége elég érdekes volt (jó értelemben) és számomra kicsit kérdéses, hogy pontosan mi történt. Angolul kicsit könnyebb lenne megérteni. :D

Ismeretlen_169288 2010.10.07. 19:38:01

Hmm... az ilyen ritka, nagyon ritka. Ja, igen, antaru, benne lennél, jönnél, időnként tevékenykednél? Írtó hálás lennék. Páran, olyanról, amilyenről csak akarunk, ahogy akarunk szabály, keret nélkül, mit mondassz? Link: http://somaxblog.freeblog.hu/

Ismeretlen_169288 2010.10.07. 19:47:10

Bocsi, hírtelen ötlet volt, egy külön kritikus blogról. Egy olyanról, amilyenről láttam, hogy Te már rég beszéltél, szóval bocsi, csak hirtelen ötlet volt, leszedtem.

Ismeretlen_169288 2010.10.07. 20:07:15

Bocsi a két összevissza hozzászólásért. Egy több, azaz jó pár író véleményét, írásait összegyűjtő blogra gondoltam, de rájöttem, ilyen már egyrészt van, kissebben, másrészt pedig vagy mindenki van valahol, vagy van külön blogjuk mint neked is. Amúgy 150 óra nagyon sok. Értékeld, mert, ahogy előbb is írtam, tényleg ritka az ilyen játék, de ezt neked hiába ecsetelem, te aztán tudod.

Ismeretlen_2560 2010.10.08. 15:43:10

A közös blogok akkor működhetnek jól, ha nagy az egyetértés a játékok értékelésének hogyanjára vonatkozóan.

Ismeretlen_2560 2010.10.08. 15:44:25

Én meg nem nagyon szoktam egyetérteni, ahhoz meg lusta vagyok, hogy illedelmesen, részletesen, hosszan magyarázzam azt, hogy mit szeretnék olvasni másoktól. Meg hát a legtöbben nem is szeretik, ha beleszólnak.:) Ezért jobb az, ha tényleg hasonló beállítottságúak csinálnak valamit, akik már ismerik egymást.

hoo 2011.02.22. 02:00:12

Na, nálam is vége. Mindenképpen megérte azt a kb. 140-160 órát, jól szórakoztam. Vannak hibái, hiányosságai, de mindent összevetve csak ajánlani tudom mindenkinek. Nem tudom, hogy végül lesz-e angol változat belőle, nem ártana.

Ismeretlen_2560 2011.02.22. 08:24:37

Csak elég WTF? a vége, nem? :) Bár ezerszer elterveztem, még mindig nem jutottam el odáig, hogy japán wikin vagy valamin elolvassam a végét, hogy pontosan mi is történt. Tudod, miután a "billiárdgolyók" közt rohangálsz. :) Félek, hogy ma sem lesz rá idő, pedig most eszemben van.

hoo 2011.02.22. 13:15:31

Jutalomjáték gyanánt végigrohantam a sztorivonalon gyorsan még egyszer, 95. szintű partival. A végén, ha jól fogtam fel a szöveget, Z. bácsi és M. néni között olyasmi volt, hogy a néni figyelmeztetni próbálta az őrültet, hogy a dolog veszélyes, nem tudni, hogy mi lesz a következménye, mire az félresöpörte őt és annyit mondott, hogy azonkívül, hogy istenekké válunk, más nem lehet. A kulcs alviss nevében lehet (nem a nyakában), majd megpróbálom ideírni valahogyan.:D

hoo 2011.02.22. 13:43:21

相転移実験施設を管理するizébigyó. (remélem, jól írtam) ez beindítja az ember fantáziáját.:)

hoo 2011.02.22. 14:05:51

Tehát: (!figyelmeztetés! !spoiler!) Ha jól értettem (ami nem biztos), akkor nagyon régen (vagy egy pillanattal ezelőtt, itt totál szubjektív) beindították ezt a fázisváltó/állapotváltó kísérletet, és a folyamatot menedzselő a.i. kicsit "besegített" az eredményt illetően. Persze a végső döntést mi hoztuk meg, hogy istenes vagy isten nélküli világot szeretnénk. A világ átváltott a játék végén látható állapotba, változás közben pedig néhány szubjektív évezred eltelt, saját történelemmel, istenekkel, etc. Asszem valami ilyesmi. :)

Ismeretlen_2560 2011.02.22. 15:22:02

Amit japánul írtál az annyi, hogy: "a fázisváltást felügyeli". Sajnos csak percekre szabadulok el a melótól, most nem tudok utánaolvasni.:(

Ismeretlen_2560 2011.02.22. 15:23:35

izé.. a fázisváltási kísérlet (kutató)központját felügyeli. akkor ez valakinek a munkája.

hoo 2011.02.22. 15:37:22

Igen, ezt a választ adja Alviss, amikor Shulk a legvége felé megkérdezi, hogy ő mégis kicsoda/micsoda. Az izébigyót helyettesítőként használtam, az eredeti mondatban ez állt: コンピューター :D

Ismeretlen_2560 2011.02.22. 15:45:07

Nekem úgy rémlik, hogy alviss egy AI volt, de már baromira nem emlékszem. Később átolvasom a neten most már tényleg.

hoo 2011.02.22. 15:49:19

Igen, pár kommenttel feljebb rá gondoltam (Alvissra), amikor a folyamatot menedzselő a.i.-ról beszéltem.:D

hoo 2011.02.22. 16:19:08

Képgaléria (spoileres, nagyon): [img189] pont [imageshack] pont [us] per [g] per [sx4j016] pont [jpg] per A fenti linken látható az említett mondat is.:)

Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal

süti beállítások módosítása