HTML

Player2

Friss topikok

  • zola2000: "10 éve" hogy repül az idő! (2022.06.14. 18:15) Grimrock
  • Ismeretlen_2560: Nyilván a lopásgátló foglalat sem tett jót a kézbefogós élménynek... (2012.04.28. 20:18) Ni no Kuni - 23:00:00
  • Ismeretlen_2560: Igen, mondjuk eről én is inkább személyesen beszélnék. Könnyű félreérteni neten ilyesmit, főleg ha... (2012.04.23. 14:27) főnökök és beosztottak
  • DVM: Amúgy meg Bruges tényleg gyönyörű, a toronyból is, de tényleg azt látni onnan is, ami lentről is l... (2012.04.13. 22:25) szent tehén
  • Red13: Ha szereted a Japán filmeket, akkor ajánlom a Moteki-t. Könnyed vígjáték a jobb fajtából, persze t... (2012.04.12. 21:42) momentum

Címkék

a valóság falainak lebontása

2010.10.24. 00:27 antaru:P

Milyen lehetőségek vannak a nextgen gamingben, az olyan triviális dolgokon túl, hogy kevesebb bloom lesz az unrealben, alapkiszereléssé válnak a mozgásérzékelős interfészek, apple konzolokon is lehet majd játszani, minden 3D-s lesz, meg letöltős, meg 12.2-es hangot ad, na és persze sosem látott látvány lézerezi magát a retinán keresztül az agy mélységeibe, ecetetrá, etc..?

Egy napon a játékokat intelligensebbé fogják tenni, képessé arra, hogy felismerjék mivel nyújthatnak nagyobb élményt a játékosnak, mivel láncolhatják őket még inkább magukhoz és ennek megfelelően, mi módon legyenek képesek rugalmasan változni, túl az ip cím alapján válogatott reklámokon.

Hogyan? A célzott tartalommal és a ma web2 fogalmához társított szolgáltatáscsoportokra való teljes ráépüléssel.

Az alábbi gondolatok saját fikciók, semmi garancia nincs arra, hogy bármi is valóra válik belőlük a következő 15 vagy 150 évben, de..

Először is eljött az ideje annak, hogy észrevegyék a kiadók: a játékostársadalom átlagéletkora már réges rég nem 14 év.

A technológia adott hozzá, úgyhogy akár bankkártyás előfizetésen keresztül, de létrehozhatóvá válik a tényleges azonosítás és ezzel a lehetőség a felnőtt tartalom szolgáltatás az erre igényt tartó felnőttek számára. Ma még megkérdőjelezett, tabu témákat lehetne befonni a játékok történetszálaiba, de nem kellene olyasmi miatt sem aggódni, hogy a felnőtt horrorrajongónak szánt sokkoló jelenek, vagy akár a virtuális pornó kiskorúak kezébe jut.

Emellett a konzolgyártók beépíthetik a blog és egyéb közösségi szolgáltatások elérését a gépek alapfunkcióiba. A módszer lehet többféle, akár külső facebookot és társait figyelő, akár belső megosztó funkciókra épülő, vagy akár a pár év múlva megjelenő mobiltelefonok preferencia beállításaiból a játékos érdeklődési körét, ízlésvilágát, kiolvasó fajta.

Az uniós ambient intelligence kutatások az elkövetkező évekre már azt jósolják, hogy ha az ember akarja, akkor a mobilján (telefonján vagy valami hasonló eszközön, netán karjába ültetett chipen) megosztott információk alapján a környezetében lévő üzletek, éttermek ajánlatokat adjanak neki, gyorsan rákereshessen olyan dolgokra, hogy a következő két órában hol játszanak neki tetsző filmet, vagy hol árulnak a legközelebb cseresznyetortát, ami szintén a kedvence. Vagy akár a kórházba bejelentkezéskor a hetediken azonnal megjelenjen a kórlapja. ..és még én gondolkodtam azon, hogy le kellene védetnem egy olyan chipkártya/olvasó ötletét, ami többek közt olyasmire jó, hogy a VIP-k bárba történő belépésekor megszólaltatja személyre szabott bevonuló zenéiket.

Azért, hogy a játék tényleg az individumnak szóljon, s ezzel még biztosabb köteléket alakítson ki, vasárnaponként adakozó hívővé tegye a játékost.

Már ma is ott tartunk, hogy az ebay látja előre, hogy mit szeretne az ember vásárolni.

A jövőben miért ne láthatná vagy próbálhatná meg összerakni a megosztott infók alapján a videojáték, hogy a játékos mit preferál az életben, mi a hobbija és alakíthatná ennek megfelelően az npc-k külsejét és személyiségét. Legyen szó az alapul vett adatok alkalmazásánál egyszerűen csak arról, hogy hasonló zenei ízlésű főhősnővel találkozik szembe a játékos menet közben, vagy komolyabb esetben a játékossal azonos témakörökben jártassal, s az ilyen átfedések miatt először szimpatikusnak tűnő partnerekkel, akik szinte egyik gondolatát a másik után találják ki a játékosnak. Hogy aztán vagy csapattárs vagy ellenség váljon belőlük, aminek eldöntési, felhasználási módja már a rendezői belátásra van bízva.

De nem kell feltétlenül a legbonyolultabb eshetőségekre gondolni, mint játékos blog alapján Lost bonyolultságú személyes kalandjátékok felépítésére.

Elég információt hordozhatnak magukban az achievement/trófea listák, de még inkább alkalmasak lennének infógyűjtésre a mentett állások.

Sok választható karakterrel rendelkező játékban kiket választott leggyakrabban a játékos, a mentések alapján megállapítható, hogy inkább fantasy vagy versenyrajongóról van-e szó, a labirintusokban használja-e a balkéz szabályt, szeret-e nézelődni, vagy rohanva osztja a heddsátokat. De akár az is, hogy első végigjátszásnál a pozitív vagy negatív utat szokta-e előnyben részesíteni az alternatívákat nyújtó kalandokban.

A lehetőségek végtelenek, az informácó pedig korunk legértékesebb fizetőeszköze, mely alapján személyre szabhatóvá válik az éttermi menütől a játékok tartalmáig bármi.

Science fiction? Igen, az és nem, nem az. Nyilván egy-egy efféle, játékosokhoz igazodni képes szoftver hatalmas virtuozitással kellene bírjon, aminek fejlesztési költsége a lehetőségek növelésével egyenes arányban nőne, s amit persze kompenzálhatna az anyagra rászokott játékosok havi előfizetése.

Megtesszük-e ebbe az irányba az első lépéseket a következő generációban?

Egy efféle fikció-ömleny után kéretlenül is eszembe juttatja magát az eXistenZ:

Pikul: -Don't you think you should suffer for the harm you've done to the human race?
Designer: -What?
Pikul: -Don't you think the greatest game artist ought to be punished... for the most effective deforming of reality?

A videojáték ma még játék. Ha átváltozik a jövőben egyfajta, valóságtól elszakító életmóddá, droggá, akkor viszont maga lesz a legnagyobb bűn.

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://player2.blog.hu/api/trackback/id/tr394772047

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stk 2010.10.24. 01:15:22

nézd meg a paranoia 1.0-át :) Amúgy érdekes jövőbelátások.

Ismeretlen_2560 2010.10.24. 09:56:22

Már megvan, de még nem láttam. Hazajöttem pár napra szüleimhez, de a kettes számú tévé, ami ilyenkor használok játékra/filmre elromlott. A nappaliban lévőn meg nem nyomok olyasmit, amin talán elaludnának. Várom, hogy a muter elkezdjen főzni vagy átmenjen kávézni a szomszédba, meg azt, hogy a fater kimenjenbarkácsolni. :D Holnap meg elmegyek tévészerelőhöz.

stk 2010.10.25. 00:04:12

helyes :D Aztán jó szórakozást, vagy pihenést? nem tudom mit kívánjak :)

Utolsó Csillagharcos 2010.10.25. 01:24:37

Szerintem ez lenne a legrosszabb, ami történhet. Én például szeretek új dolgokat megismerni, olyan emberekkel beszélni, akiknek teljesen más a véleménye, a látásmódja. Így lehet fejlődni, így lehet, hogy az ember kritikával tudjon élni saját magával szemben. Ez az élet számtalan területén érvényesül, úgy a politikában, ahogy a videójátékokban is. Pár éve (akkor 25 évesen, tehát már felnőttként, nem kiforratlan ízlésű kiskamaszként) például gyűlöltem a jrpg-t, mint műfajt. A nyugati szerepjátékot sokkal komplexebbnek, gondolkodtatóbbnak tartottam. De meghallgattam azokat, akik szerették, mert érdekelt, miért szeretik. Aztán kipróbáltam párat és nagyon bejött. Egy ilyen rendszerben, amit te felvázoltál, nincs lehetőség a fejlődésre mert a gép rádkényszeríti a saját ízlésed, gondolkodásod, sztereotípiáid, mindent. Ez persze valamilyen szinten már most megvalósul a közösségi oldalokon, de nem hiszem, hogy a folyamat fokozása, vagy elmélyítése jót tenne. Így a "nyugati" ember csak még inkább saját egójának a börtönébe kerülne. Persze a koncepció lehetséges, csak nem gondolom, hogy üdvözlendő, előremutató.

Ismeretlen_2560 2010.10.25. 10:57:02

Félreértesz vagy nem voltam elég világos. A színesebbé és vonzóbbá tételről van szó, nem az unalmassá degradálásról.

Ismeretlen_2560 2010.10.27. 10:06:44

@stk A Paranoia 1.0-át megszívtam. "Kockásodik" a kép, mintha hibás lenne a fájl. Majd megpróbálom még egyszer, esetleg ebayről, ha nem drága.

kobe 2010.11.20. 18:45:04

Most csak véletlenül kattintottam a blogodra, már hónapok óta ne olvastam, és hihetetlen hogy te nem vagy valamelyik oldalon cikkező. Nevetnem kell ezen.

Ismeretlen_2560 2010.11.22. 11:07:19

@Utolsó Csillagharcos: Igen, végül is ez a legrosszabb, ami történhet, de valójában már ez történik. Az értékesítés akkor megy a legjobban, ha előre kiszámítható és akkor kiszámítható, ha a vevő beprogramozható. Amit másképp értelmezünk az a módszer. Én természetesen nem a saját ízlés játékosra erőltetésében gondolkodtam, hanem a játékos ízlésének kiismerésérére épülő, még inkább kívánatos termék létrehozásában. . A vevőprogramozás már ma is megy, amire a legegyszerűbb példa a Viva Comet díjátadó. Kitalálnak maguknak egy díjat, odaadják a saját tévécsatorna-család által befuttatott celebeknek és máris volt reklám, hírverés, pártatlannak tűnő díjazás. A játékokkal is megy már ez a médián keresztül, a következő lépés viszont a függővé tétel kellene legyen. (természetesen ez nem azt jelenti, hogy én ennek örülnék is)

Ismeretlen_2560 2010.11.22. 11:25:42

@kobe: Azt tudom, hogy én miért nem írok ezekre az oldalakra. Azt viszont nem, hogy X.Y. és Z. miért..:D

Kaszman · http://gamephilosopher.blogspot.com/ 2010.11.22. 18:11:01

kobe: A "nagy", "híres" oldalak kifejezetten üldözik, lenézik ezt a fajta gondolkodásmódot amit pl. Antaru vagy én is képviselek. Ők nem hozzáértőnek, hanem pontosan, hogy hozzá nem értőnek, idiótának, kiégett senkiháziaknak tartják a magunk fajtákat. Nem értik és nem is akarják felfogni, hogy miről beszélünk. Szokás szerint általánosítok, de csak a tapasztalataim alapján nyilatkozok. Ezt az álláspontot amit mondjuk én is képviselek, egyszerűen lenézi a legtöbb nagy-nagy gamer lap és nem is kíváncsi rá. Az ilyen megmondóemberrel két szót nem tudok váltani ezek miatt. Nem tudok érveket ütköztetni, ők pedig nem tudják elképzelni, hogy máshogy is lehet látni a világot, mint ahogy ők látják. Szerintem ezen nem nevetni, hanem sokkal inkább sírni kell :_( *** De majd hamarosan igyekszünk változtatni ezen ;)

Ismeretlen_2560 2010.11.23. 12:04:31

@kobe: megpróbálom érthetővé tenni az utolsó mondatomat: nem azt nem értem, hogy miért ír ide vagy oda X meg Y úr, hanem azt, hogy miért ülnek bele a legtöbben a lefordítom az angol híreket és írok az új játékkal kapcsolatos személyes benyomásaimról, aztán hozom a popcornt feliratú fotelbe.

Ismeretlen_2560 2010.11.23. 20:11:02

@Kaszman Nem akarok politikustól idézni, de a nagy oldalaknál a problémák és ellenvéleményekre a tipikus válasz az, hogy "El lehet menni". :D Illetve ennek első és második, kultúrváltozatai, a világon minden szubjektív és a kiégtél. :D

Kaszman · http://gamephilosopher.blogspot.com/ 2010.11.23. 21:47:20

Most azért meg lehet ám nézni, hogy mi lett azokkal a nagy politikusokkal :) Egy idő után mindenki a helyére kerül. Van aki magától, van, akinek segítenek :) Tudnék mondani híres főszerkesztőket is akik megkapták méltó büntetésüket... de áh, nem :) *** Az idő előbb vagy utóbb úgyis azt igazolja, aki igazat mond. Persze van amikor az utóbb az tényleg sok időt jelent. De úgy vettem eddig észre, hogy mindig eljön az idő, csak győzzük kivárni ;)
süti beállítások módosítása