Azért ez szép. Kezdem úgy érezni, hogy a nevem összefort a Final Fantasy XIII utálattal, erre utal az is, hogy már a folytatását megtippelő, majd azt megerősítő hír alatti hozzászólásokban is szinte azonnal előkerült a nevem. Nem lehet véletlen egybeesés már azért sem, mert Japánban pont a születésnapomon jelent meg ez a csoda.
Nem mondom azt, hogy ezért a "hírnévért" nem tettem én semmit, de mégis...
Ez igazán megtisztelő.
Jobb, mintha úgy emlékeznének rám, mint a tesztelőre, aki 10 pontot adott valamire s ezzel becsapott és felesleges pénzkiadásra késztetett volna másokat.
De még megtisztelőbb azért, mert láthatom, hogy - ha én már nem is - de mások azért csak odaállnak és elmondják, hogy mi volt a baj vele.
Kár, hogy a fórumviták hamar kisiklanak.
Aki szeretni akarja a játékot az mindenképp talál magának valamiféle kapaszkodót.
Sajnos azok, akik valamiért szeretni akarják - bár ezt ők így nem mondanák ki, ezért maradjunk inkább abban, hogy a támogatói vagy a pozitív oldalon állók - gyakran vesznek elő olyan érveket, melyek teljesen irrelevánsak.
1. Piacképesség
Azért ilyen a játék, mert ma erre van igény. Ezért ez jó.
Aki ezt leírja annak kívánom, hogy egész életében olyan dolgokat csináljon, olyan filmeket nézzen és olyan játékokkal játsszon csak, amire a tömegnek igénye van. Vagy amiről a kiadó azt gondolja, hogy igény van rá.
Sajnos az érvelésből hiányzik az a bizonyítás miszerint más nem lehet piacképes és gyakorlatilag teljes mértékben elmegy az értékelés mellett.
2. Kínálaton belüli rangsorolás
Nem játszottál elég mennyiségű rossz játékkal, ezért nincs perspektívád.
Ezzel a módszerrel nem lehet képet adni a minőségről, csak sorrendet lehet kialakítani általa. Ami nem jelenti azt, hogy a lista egyik végén a jók, a másikon a rosszak fognak állni. Előfordulhat, hogy csak nagyon rossztól közepesen rosszig sikerül egymás után állítani őket.
A játékot önmagában kell értékelni.
3. Fókuszálás - negatív kritika enyhítése egyetlen elem hangsúlyossá, s a többi hangsúlytalanná tételével
A legnagyobb hibája a 20 órás tutorial, ha az nem lenne, akkor nagyon sokan felismernék, hogy milyen jó és nagyon sokan szeretnék.
A többi tartalmi részre lehet hányni a fittyet?
4. Szubjektum - a szabad akarat és ízlés mint utolsó mentsvár
Nem az alapján kell megítélni egy játékot, hogy mit írnak róla a leginkább negatívan értékelők. Mert mindenről mondott már valaki túlzóan valami nagyon rosszat.
Neked nagyon rossz a véleményed róla, nekem meg nagyon jó. Mindkettő vélemény, elférnek egymás mellett - kioltják egymást.
Bah. Bármire ráhúzható maszlag. Gondolom az ISO, stb. szabványokat megalkotó minőségellenőröknek is ez a kedvenc érve mindenre. Mintha a Köjálnak mondaná valaki, hogy csak maga szerint van megrohadva ez az alma, én pont így szeretem!
...
A játékot egyelőre a "Lesz, de minek?" polcra tettem fel. Érdekes lesz figyelni, hogy erről a részről többet elárulnak-e majd a kötelezően 36+ pontos Famitsu teszt előtt, mint elődjéről.
Jaj, a Last Story is kapott egy 38-ast a Famiban a mx 40-ből. #fingers_crossed