HTML

Player2

Friss topikok

  • zola2000: "10 éve" hogy repül az idő! (2022.06.14. 18:15) Grimrock
  • Ismeretlen_2560: Nyilván a lopásgátló foglalat sem tett jót a kézbefogós élménynek... (2012.04.28. 20:18) Ni no Kuni - 23:00:00
  • Ismeretlen_2560: Igen, mondjuk eről én is inkább személyesen beszélnék. Könnyű félreérteni neten ilyesmit, főleg ha... (2012.04.23. 14:27) főnökök és beosztottak
  • DVM: Amúgy meg Bruges tényleg gyönyörű, a toronyból is, de tényleg azt látni onnan is, ami lentről is l... (2012.04.13. 22:25) szent tehén
  • Red13: Ha szereted a Japán filmeket, akkor ajánlom a Moteki-t. Könnyed vígjáték a jobb fajtából, persze t... (2012.04.12. 21:42) momentum

Címkék

EEE

2011.06.07. 10:08 antaru:P

Idén a Microsoft lett az új "szar Nintendo", a Sony pedig a "3rd party címekbe exkluzív tartalmat ömlesztő Microsoft".

Előbbi a szinte csak kinectfos felhozatal ("-Hová tűnt Alan Wake?"), utóbbi pedig főleg az elektronik arcos játékok és a Bioshock miatt.

Ja és a Mortal/Kratos után ott lesz Cole is a Street Fighter X Tekkenben? Okééé..:D

ColevsRyu

Úgy látszik McGrath is kapott abból a kajából, amitől Ryu-ék ilyen kis vasgyúrók lettek

A PSV-nél már csak az érdekel, hogy milyen megfogni. Nem zavarnak-e az analóg karok, miközben a d-paddel játszik az ember, illetve az akciógombok nem túlságosan picikék-e, elég erős-e az analóg kar... Ja és miért kell már megint így váltani a Dollárt és az Eurót?

Megdöbbentő újdonság nem volt, ezért már csak az a kérdés, hogy kínos nevetgéléssel teli vagy netán örömmel vegyes várakozásba torkolló koraestét okoz majd ma a Nintendo.

Szeretnén szeretni őket.

Úgyhogy ne legyen gagyi az kontroller koncepció...

És jöjjön egy-egy Mistwalker + Monolith jrpg bejelentés és egy képkocka DQX, végre valahára..

118 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://player2.blog.hu/api/trackback/id/tr674772152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hoo 2011.06.07. 20:36:39

- Wii U - Wee me? Wee yourself!

Ismeretlen_2560 2011.06.07. 22:54:14

Nekem tetszett a "vijúú"... Persze leginkább úgy tetszene, ha holnap megvehetném, nem jövő tavasszal kellene várni, ki tudja mikor érkező játékokkal és ki tudja milyen áron. Az biztos, hogy frankón lehetne vele egymás ellen magicezni. A tévén lenne a pást és a kezünkben lévő irányítón a saját handünk. Nekem már lenne pár ötletem hozzá, nem úgy, mint a Natalhoz. Ahhoz sokaknak volt, persze megvalósíthatatlanok. . A Zelda talán csak cg volt, de ha nem, akkor nagyon pöpec. Alienhez is jó lenne az irányító, szörnyérzékelőnek, de a többi játék (portok, hülyeségek) teljesen hidegen hagytak. . Arról nem is beszélve, hogy a TGS-en talán már rögtön lemásolja a Sony az ötletet és a PSV-vel lehet majd irányítani egy Ps3 játékot. . Ne legyen túl drága és legyen ingyenes az online..

Ismeretlen_2560 2011.06.07. 22:56:08

Mi a fasz ez a reklám a kommentek elején? Ilyen eddig is volt?

hoo 2011.06.07. 23:35:15

Csak az érdekelne, hogy kiknek akarja eladni a nintendo az új konzolját. Hardcore-oknak (de nem szeretem ezt a szót), márióval, mario cart-tal nem biztos, hogy menni fog, más játékok meg más konzolra is megjelennek, az meg már van otthon; casual player-eknek a kinect erősebbnek (és olcsóbbnak) tűnik. (hiszen sokaknak ott is csak a kiegészítőt kell megvenni, magát a kinectet). Egyébként az a multiplayer játék, aminél a játéktér a tévén, a csak rám tartozó infók meg a kezemben vannak, jó ötlet. :) A reklám ott van, de nekem nem jeleníti meg, csak a hirdetés felirat látszik.

Red13 2011.06.07. 23:36:03

Komolyan antaru, te ilyen ökörségeket akarsz csinálni egy játékban, hogy szörny érzékelés, meg a tévé elé tartani azt a nagy batár táblát, shurrikeneket dobálni és stb? Én ezt über gáznak tartom, vagy csak én vagyok az, és egybn maradi is. Az a Zelda meg nem nézett többnek ki, mint amit most tud egy PS3/360, sőt lehet hogy kevesebbet fog tudni. Az meg hogy Zelda HD... Egyébként csak a szokásos, Mario, Luigi, Kirby, Star Fox, Zelda... * Mellesleg jól meglepett a N, a gondolatmenetem a következő generációról teljesen dugába dőlt. :D Akkor úgy néz ki mégis reális lesz az a 2013-ig nem nagyon moccan meg egyik HD konzol sem, legalábbis így a Halo 4 őszre remélhető megjelenésével.

hoo 2011.06.07. 23:46:18

Most nézem, a wiiU kontrolleren nem is analóg karok vannak, hanem ilyen huzigatós bizbasz van helyette. :D

Kaszman · http://gamephilosopher.blogspot.com/ 2011.06.08. 00:08:22

"Csak az érdekelne, hogy kiknek akarja eladni a nintendo az új konzolját" - Ugyanez a kérdés fogalmazódott meg bennem is. Azért, hogy a mostani multiplatform címeket egy másik konzolon játszhassa le a PS3/X360 játékos, nem fog váltani. A PS3 tábor meg a Wii U egyedi kontrollere miatt sem fog váltani, hisz elég valószínű hogy a PS3 / Vita kombóval ugyanezt előadhatja majd, és akkor inkább a Vita mellett dönt, már csak azért is, mert az a lakáson kívül is működni fog és saját játékfelhozatala is lesz. A Wii tábor eddig is jól elvolt a gyengébb SD grafikával, illetve a Wii tábornak van olyan fele is amelyik egyáltalán nem akar még játékokat se, elég neki a Wii Fit vagy a géphez csomagolt játék. És akkor még ott van az is, hogy valószínűleg brutálisan túl lesz árazva a gép, elvégre egy HD tudású asztali konzol mellé egy külön képernyővel ellátott kontroller jár. A Wii is marha sokba került ahhoz képest amit tudott. Én egyelőre azt az indokot nem látom, amiért váltania kéne Wii U-ra bárkinek is.

Ismeretlen_2560 2011.06.08. 07:50:20

Ja hát shurikenezni meg golfozni nem akarok, az iszonyat gáz. Nem is úgy tetszik, hogy én erre cserélnék. Nem cserélném le a PS3-at erre soha, ha a várható játékokat, exkluzívokat nézzük. Megjegyzem, abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy anyagi helyzetem megengedi most is, hogy mindhárom konzolt otthon tartsam. Ha lesznek rá jó ötletek és hajlandóak a multi címeket megdobni valami extrával ezen a gépen, akkor megvenném és bizonyos játékokat erre vennék meg. De még rengeteg a kérdés. Milyen lesz pontosan, tényleg lesznek rá normális játékok? . Este gondolkodva egy picit ez a kontroller tényleg csak gimmick és tényleg csak arra lenne igazán jó, hogy otthoni, offline multiplayert játsszon vele az ember. Például az említett kártyás Magic vagy táblás játékok vagy egyéb Pokémon, Party játékok, stb. versus címek, ahol szeretnél információt elrejteni az ellenfeled elől. . Na ilyesmire igénye és lehetősége szerintem ma nagyon kevés embernek van (én mondjuk ilyen vagyok, meg lenne kivel nyomni is), de a Modern Warfare nemzedék kineveti ezt és a gépet is, amin mondjuk nem lesz rendes online szolgáltatás. . Meglátjuk. Az alapján, amit előadtak a konferencián még nem igazán állt be senki a külsősök közül a gép mögé. A Batman egy évet fog késni és nulla pénzbe kerül átportolni? Ezt nem nevezném igazi támogatásnak.

casper 2011.06.08. 08:29:33

Az idei E3 szódával elmegy, a Microsoft konferencia azzal sem (csak azt néztem meg). Most komolyan, egy tíz éve megjelent játék HD újraértelmezése lesz a 360 idei legnagyobb exkluzívja? Mostanság kezdem elfogadni a HD kollekciók létjogosultságát, naná, most pótolhatom az MGS sagát. :) De míg PS3-ra amolyan kiegészítésként érkeznek ezek a csomagok, addig a Halo egyedüli címként fog megjelenni, és rivaldafényben. Mi van mellette, amit az MS, mint exkluzív címet fel tud mutatni, és komolyan is lehet venni? Forza Motorsport 4, ami nem érint, és a Gears of War 3, ami annál inkább. Az elmúlt pár hónapban összeverődött egy nagyon jó kis baráti társaság, nagyon sokat játszunk online, és a kokszkirály szereplők, valamint gettóhangulatot árasztó beszólások ellenére is van ennek a sorozatnak mélysége, plusz, aki vevő a stílusra, ennél kiforrottabb címet nehezen talál. Biztos, hogy órák százait fogom eltölteni vele. De ennyi. Ment a sok Kinect cím, egyáltalán nem érdekelt, a Halo 4 megaton is időnek előtte kiszivárgott, persze, amúgy sem a kedvencem. :( Még reménykedem pár jó Arcade címben, mint tavaly a Limbo, vagy régebbről a Braid, a Shadow Complex, de vártam volna valami nagy exkluzív címet. A Sony részéről konzol hiányában nem vagyok érintett, de volt két játék, ami megfogott: az Uncharted 3, és a Sly 4. Mint a stílus kedvelője, Drake kalandja számomra egészen fantasztikus, mind a megteremtett atmoszférát, mind a játékmechanikát tekintve. Nagyon jól fel volt építve a teherhajó is, ahogy Drake ott egyensúlyozott a fedélzeten, nekem telitalálat. Fun fact: már kétszer is félre volt téve a pénz egy PS3-ra, de egyszer egy bizonytalan időszak, később pedig a megfelelő kijelző hiánya miatt kellett lemondanom róla. Most pedig már nem vagyok biztos benne, hogy csak az exkluzívak miatt megérné nekem kiadni annyi pénzt. Multiplatformok terén viszont nem panaszkodhatom. Annyi címet felírtam magamnak, hogy az ősz még a kénytelen halasztásokkal is megterhelő lesz: Arkham City (mint az év legjobban várt játéka), Deus Ex, Gears of War 3, Dark Souls (hogy ez mennyire jó, szerintem előrendelem a gyűjtőit, úgyis olcsó), Skyrim (ami nem is érdekelt annyira, de egyre jobb bemutatók kerülnek ki), MGS kollekció. Még jó, hogy testvérem biztosítani tudja a The Witcher 2 végigjátszást számítógépen. :)

Ismeretlen_2560 2011.06.08. 10:05:37

A Microsoft konf után az egyik haver azt mondta, hogy köszönte szépen, de ő most eladja a gépet és vesz egy PS3-at. Nem azért, mert utálná a boxot, hanem azért, mert semmi olyan exkluzív nem jön rá, ami őt érdekelné. A Halo 1 akárhogy nézzük remake, a Halo 4 egyelőre nem több, mint egy távlati jövőkép (bedobtak egy cg-t, hogy legyen valami), a Forza egy autós játék, akárhogy is néz ki, ilyenekkel tele a padlás, a Gow3 pedig egyedül marad. Emellé odatette a PS3 exkluzív kínálatot (nem az ideit, hanem az egészet, mert neki még ilyen gépe nem volt) és teljesen logikusnak látszik a döntése, hisz az új multiplatform címekkel PS-en is játszhat majd. . A sok óvodásnak való kinect "játék" stratégiai szerepébe, meg egyebekbe nem akarok belemenni, nem olvasom már a Dörmögő Dömötört sem.:) . Összességében nem csalódás volt az MS konf., hanem döbbenet, hogy tényleg az lett, amit hittünk: semmi. A CoD meg a Tomb Raider nem ad hozzá az egészhez semmit, ha még valami exkluzív dlc sincs hozzájuk. . . A Sony unlamas volt, pont azokat a játékokat nem mutogatták, amit az emberek nagyon várnak. Egy játszható Last Guardian, Sorcery vagy NinoKuni robbantás mindenképp kellett volna a move-nak. Az egész show-t a helyükben egy atom inFamous2-vel kezdtem volna, a végén a holnaptól a boltokban felirattal. A demo alapján nagyon jó a játék és sandbox így még nem nézett ki. (Meg is vettem tegnap) . Az Uncharted jó, de ha hype-ot akarnak, akkor egy ennél izgalmasabb részt kellett volna mutatni. . S ha bármi tervben van mondjuk Heavenly Sword vagy Gears of War, Killzone folytatásból, azokból valami teasert meddig tartott volna összedobni??? Mégsem volt. . A rengeteg exkluzív tartalomért jár nekik eg vállveregetés (Cole a SF vs Tekkenben, remélem a Tekken vs SF-ben is benne lesz, mert az jobban érdekel, saját Fuji pálya az SSX-ben, PSV-s Bioshock és Move támogatás, még abban a fos autós EA játékban is lesz exkluzív tartalmuk) . A legjobb a versenyképes Vita ár volt, de ezért kár volt ébren maradni. Illetve a Sly 4, de ha volt róla trailer arról az este lemaradtam, ma meg már fent van elvileg a demo maga. Nem jött elő sok dolog amit vártam, de az MS-hez képest itt legalább nem idegenítettek el maguktól. . Aztán jött a Nintendo. Nem tudom, hogy mit léphettek volna, hogy pozitívan lehessen róluk nyilatkozni. Ha erősebb a gép, akkor is arról van szó, hogy csak másfél generációt ugranak, s ezért kár váltani. Ha sokkal erősebb a gép, akkor is fennáll a veszély, hogy a Mario, Zelda, Metroid trión túl semmi sem fogja kihasználni az erejét és inkább marad minden fejlesztő a másik két gépnél. A mozgásérzékelést már ellőtték és most a kinect viszi a hátán. Szerintem akkor van a Wii U-nak valamire is esélye, ha az alapgépet jó olcsón adják és inkább a második-harmadik kontrollereken szedik meg magukat. De ez csak találgatás, valójában nekem mindegy. Amint kijön rá az, amit szeretnék (komoly Mistwalker, Monolith vagy ne adj' Isten Square Enix exkluzív rpg, akkor előbb-utóbb megveszem.:) A 3DS egyelőre buktának tűnik. A 3D miatt a játékok nézőpontja (kamera pozíció) elég korlátozottan használhatónak tűnik, ami inkább megkötés, mint bónusz feljesztői fantáziának. Meg hát jön a Vita és ha meg nem is eszi, nem tudom, hogy lesz a 3DS-nek még egy olyan Brain Traininges közönsége, mint volt.

Ismeretlen_2560 2011.06.08. 10:55:40

Mondjuk a Wii U is olyan, mint a Halo 4. Tudjuk, hogy majd lesz, egyszer. A nintendonál bejelentett játékok száma pedig szintén nem valami egetverő. A Tekkennel nem csinálnak nyarat...

casper 2011.06.08. 12:11:53

@antaru: Nekem elsősorban az exkluzívok adják el a gépet, ez a mai szemléletem. Mikor 2007-ben megvettem a 360-at, akkor inkább a konzol ára dominált, illetve, hogy melyikkel játszanak az ismerősök. Na meg akkor volt is pár 360 exkluzív. Például a Bioshock (konzolfronton), ami nálam a generáció egyik legjobbja. Szeretem a konzolom, mert tényleg jó rajta játszani, a közösségi élmény jobb, mint PS3-on, és kielégítő az Arcade kínálat. De nagyon hiányoznak az exkluzívok. Kapásból fel tudok sorolni PlayStation címeket, amikért gondolkodás nélkül venném meg még ma a PS3-at: Heavy Rain, MGS4, Uncharted széria, God of War 3, flower. Persze vetnék egy pillantást az inFamous, Killzone, Resistance, Ratchet and Clank játékokra is. Most már annyi játékot összegyűjtöttem boxra, hogy nekem nem éri meg eladni, sokat buknék rajta, mivel pedig megtartom a játékaimat, azokat PS3-ra is meg kellene vásárolnom. Tudom, az én bogaram. Majd ha egyszer 35-40e forintért lehet kapni Ps3-at, akkor majd veszek egyet.

Red13 2011.06.08. 12:33:54

Én is úgy vagyok most egy kicsit, hogy akkor minek már az 360-am? De ott a rengeteg multiplatform játék, ami bőven elég lesz, pótolni való is van, na meg PS2-őn és egyéb más régi platformon is játszok. Ps3-mat mindenképpen venni fogok, de generáció vége fele, olcsón, és akkora már az összes exkluzív cím kijött rá, plusz olcsók is lesznek. Viszont a Wii-ben ennyire nem vagyok biztos, lehet inkább egy normálisabb emulátorra várok, mert azért a kevés játékért ennyi pénzt kiadni, annyira azért nem vagyok fanatikus. * Egyébként érdekes, hogy a WiiU-ról csak a kontrollert mutatták, a gépről semmi, még csak annyi sem hogy néz ki, mi fog benne dübörögni, milyen lemezformátum lesz stb. Csak utána kezdtek el csordogálni a dolgok, most vagy egy nagyon szarul megszervezett konferencia volt, vagy még bőven van mit csiszolni magán a gépen és nem is így fog kinézni.

Ismeretlen_2560 2011.06.08. 12:54:56

Most olvasom, hogy a Wii U csak egy ilyen kontrollert kezel majd. LOL. Akkor köszönöm, semmi szükségem rá. Pont az otthoni multi tette nekem érdekessé. Persze úgy is bukás lehetett volna, de így még én sem veszem meg..:( Azt vártam, hogy 4 játékost támogat.... Pff....:(

Ismeretlen_2560 2011.06.08. 12:55:37

Remélem megcsinálják a Magic: the Gatheringet Vita+PS3-ra.

Ismeretlen_2560 2011.06.08. 13:09:52

Báááz... Pedig elképzeltem, ahogy lerakunk egymás mellé 4 ilyen kontrollert és a pokémonok átsétálnak egyikről a másikra... Meddig tartana egy osztott képernyős játékot tévé helyett 2-4 kontrollerre streamelni? Akkora erőforrást igényelne, amit egy ilyen, PS3-nál is elvileg erősebb hardver nem bír? Vagy csak nem akartak belemenni abba, hogy rájuk süssék a kontrolleren akarnak meggatzdagodni billogot? ....... Így már csalódás a köbön. . Max annak jó, aki a 3 gyártó közül a Nintendo exkluzívjait szereti a legjobban és a multikkal is akar játszani. Ilyen szempontból én egyelőre maradok a Sony-nál és a Pixeljunk játékoknál.

Ismeretlen_2560 2011.06.08. 14:18:42

Ez így nem több, mint egy felnagyított DS, aminek az alsó képernyője a kezdben van. S aminek még soha senki nem volt képes igazi értelmet adni... Így már csak gimmick. Már esnek is a Nintendo részvényárak.

kobe 2011.06.08. 16:00:58

A Microsofton nem tudom mit csodálkoztok. Az Xbox-al nem ugyanezt csinálták? 5 év elteltével dobták ki a sufniba. Akkor jött az új gép. Most Kinect van. Én úgy összeségében nem értem, mi ez a MS f*sszopás az egész generációban, mintha a hardcore gamerek megmentői lennének, vagy mi.

Tyler 2011.06.08. 17:46:26

Kaszmannak pont azt mondtam tegnap, hogy asszem én fogom magam, vidékre költözöm, diólikőrben érlelt high-end kecskesajtot fogok gyártani, este meg, miután kipipáztam magam a tornácon, bemegyek, benyomom a SNES-t, és leülök a Chrono Trigger elé. Folyamatos múlt = egyszerű jövő. Tetszene. . E3: a Nintendo konferenciája tetszett a leginkább, mert hagytak teret a spekulációra, és mert legalább rajtuk látom, hogy próbálnak valamerre mozdulni. Ez persze önmagában nem értékelhető vonás: spekulálni azért lehet, mert alig mondtak konkrétumokat, tehát mindent nekünk kell kitalálnunk, és még így is piszok rosszul implementálták, hogy miért lesz nekünk jó a Wii U. A Wii esetében ez sokkal egyértelműbb volt: 2005-ben a játékokról nem mutattak egy képkockányi anyagot se, viszont az életérzés átadása tapintható volt. Most viszont irtó szar volt a marketing, ezért a prezentációért minimum elégtelen, maximum óriási seggberúgás jár. . Az meg, hogy "csinálnak valamit", önmagában nem jelent semmit, mert legfeljebb a szándékot lehet értékelni; lehet, hogy megváltják a világot, de amíg ezt az én pénzemből akarják összehozni, ennyire kevés konkrétum megvillantásával, hajlamosabb vagyok azt hinni, hogy inkább csak át akarnak baszni. . Amit a Microsoft előadott, az minősíthetetlen, ahogy a Sony megnyitotta a konferenciát, az meg egyszerűen bicskanyitogató volt. Az Év Faszkorbácsa díjat Jack Tretton már most átveheti. . Ami tetszett: 1) Minecraft X360-ra; 2) A PS Vita árazása; 3) Super Mario 3D demonstráció a Nintendo-konferencián.

hoo 2011.06.08. 18:10:30

Szerintem a nintendo wiiU jövője azon múlhat, hogy a szokásos (és elvárt) zeldán, márión, stb. kívül milyen exkluzív játékokat tud felmutatni. Eddig semmit, bár mintha elhangzott volna a Monolith soft neve. Így kiállni bejelenteni, hogy mindent a kontroller vigyen a hátán, hátszóval... meglátszik a részvényeken, hogy mi lett belőle. :D (eddig, akik kipróbálták a kontrollert, elég jónak, használhatónak érezték)

hoo 2011.06.08. 18:18:11

Ha sonynak van egy kis esze, ráfekszik a ps3+psv kombóra. Mennyire állat lehet úgy játszani, hogy átviszem a haverhoz a psv-t, rajta a saját paklival, vagy akár a hőseimmel valami stratégiából, és egymás ellen nyomulunk, miközben a tévé meg mutatja nagyban a csatát animálva, stb.

Tyler 2011.06.08. 18:38:43

"Ha sonynak van egy kis esze, ráfekszik a ps3+psv kombóra." . Ezt már sokaktól hallottam, és bár technikailag nyilván nem megoldhatatlan, sőt, nagyon is jó ötlet, nem hiszem, hogy szélesebb körben elterjedne. Egyszerűen azért, mert ahol nem alapértelmezett a konzolhoz adott kiegészítő, ott senki nem fog törekedni arra, hogy egy plusz fejlesztési időt igénylő feature-t fejlesszen. Ilyenkor a fejlesztőknek arra kell gondolniuk, hogy legyen a júzernek egy PS3-a, egy PS Vita-ja, ÉS akarja és tudja kihasználni a kettő kombinációjában rejlő lehetőségeket. Ilyen kísérletek már voltak korábban is (GBA + GC konnektivitás), viszont valószínűleg azért nem lett elterjedtebb, mert ott sem volt alapértelmezett, hogy a felhasználó mindkét eszközt birtokolja. . Az mondjuk jópofa lenne, ha a PS3-on lehetne folytatni a Vitán megkezdett játékot, sőt, szerintem a Sonynak pont erre a vonalra lenne érdemes ráfeküdnie, hogy elmossa a platformok közötti határvonalakat, bár a visszafelé kompatibilitás hiánya miatt ez egyelőre nem kivitelezhető, legfeljebb az egyik irányba.

hoo 2011.06.08. 18:46:57

"nem alapértelmezett a konzolhoz adott kiegészítő" igazad van erre nem gondoltam. Csak elkapott a fantáziálás lendülete. :D

Ismeretlen_2560 2011.06.08. 20:09:11

@hoo: az tényleg jó lenne és még azelőtt elő tudnának állnmi a dologgal, hogy Wii U egyáltalán boltokba kerül. De ilyet - ahogy Tyler is írja - nem nagyon szoktak csinálni, még akkor is, ha a Sony-nál néha befigyel egy-egy gazdasági szempontból érthetetlen "szerelemgyerek", gonodlok itt mondjuk a flowerre.. . Bár. Bár. Bár... @Tyler: A Sony és még Kojima is a két kép közti létrehozható kapcsolaton élvezkedett a múltkor, mármint az év elején, amikor bemutatták a konzolt. Hátha nem felejtették még el a dolgot. Talán lesz valaki, aki veszi a fáradságot.

Ismeretlen_178732 2011.06.09. 00:39:32

Nem tudom Jack Trettonnal mi volt a baj, nem lehetett a PSN törést szó nélkül hagyni a konferencián. A sajtónak tett beszólás is teljesen jó volt, persze akkor már megy a nyávogás ha rajtuk poénkodik valaki. Amúgy a konferencia tök unalom volt, 0 új dologgal, csak remélni merem hogy a maradékot a Gamescomra tartogatják. Az EVE online-os dolog viszont bejön, a trailer is nagyon adta. A Nintendo prezentáción hosszú percek alatt esett le hogy akkor gép is jár a kontrollerhez, amiről persze egy kurva szó sem esett. Igazából nem tudom kinek akarják eladni az nPadet (aminek nagyon kíváncsi lennék az üzemidejére - minimum elvárt h kikapcsolva is töltse a gép). A Wii vásárlók szvsz csak egy tabletet látnak benne amire lesz Mario is, de kb semmi olyan amit egy újabb almás kütyüvel ne tudna egy iPad is. Ha van esze az Apple-nek karácsonyra ki is jön egy vezeték nélküli TV csatival, a Nintendonak meg köszönik szépen a reklámot. A Microsoft gép híján nem nagyon váltott ki belőlem semmilyen reakciót, egyedül a Tim Schaffer játéknál jött rám a sírógörcs. Elmo+ Kinect cukortakony kisfiúapukával, szörnyű volt nézni a LucasArtsos játékait ismerve. A show játékai számomra: Dark Souls, Pixeljunk Lifelike (az Eden után a Baiyon + vekor(szerű) grafika bármit elad nekem), PixelJunk SideScroller (szintén a látvány miatt)

Tyler 2011.06.09. 01:20:17

Trettonnal az volt a baj, hogy minden idők legnagyobb adatlopási botrányának kapcsán próbált viccelődni. Nyilván nem azt várom, hogy a padlódeszkába kúszva kapaszkodjon a színpad széléig, de egy ilyen beszólással összekapcsolni, hogy "tudjuk, hogy a sajtó szereti a rossz híreket, szóval szívesen"... hát a pofám leszakadt, komolyan. Rosszabbkor nem is jöhetett volna elő ezzel a "ja, nem elestem, én így szállok le a bicikliről"-attitűddel. Ez a hozzáállás mindig is érezhető volt a Sony részéről, de idáig csak akkor éreztették, amikor például egy tök szerencsétlen lemezformátumot próbáltak erőltetni, vagy megmagyarázták, hogy direkt adnak el egy gépből keveset. Olyan dolgok kapcsán, amik nem közvetlenül a játékosoknak és a felhasználóknak ártanak. Hogy ezen a téren mivel égetik magukat porig, az az ő dolguk. De itt azért egy cseppet nagyobb botrányról volt szó, ami nem csak nekik kellemetlen. . Persze, ha nincs ellene kifogása, hogy egy hangzatos "örvendjünk, testvéreim, egy újabb angyal gazdagítja az Úr mennyországát!" felkiáltással nyissam meg az anyja temetését, akkor nem szóltam. . És nem, a PSN feltörését tényleg nem lehetett kommentár nélkül hagyni, de hát amúgy sem hagyta! Köszönetet mondott a kitartásért, megköszönte a támogatást, fejet hajtott a 3rd party cégek előtt. Ez nincs túldramatizálva, őszinte, és benne van a lényeg. Csak kérdés, hogy az ezt megelőző faszkodás ismeretében mennyire lehet komolyan venni. Mindegy, egyszer majd megszokom, hogy olyan dolgokon poénkodnak, ami nem is vicces.

Ismeretlen_2560 2011.06.09. 08:17:23

Ezt én is akartam kérdezni, mert nem láttam a Sony konfból csak az utolsó 1 órát... Tretton egyébként nem tudom minek van. Mosts láttam harmadjára és olyan, mint egy meghízott, Kirk kapitány Spock temetésén. Tök lassan, unalmasan beszél valamiről, amire nem tudok koncentrálni. Inkább nyomatnák azt a mókamikit a reklámokból.

Kaszman · http://gamephilosopher.blogspot.com/ 2011.06.09. 11:57:14

"A sajtónak tett beszólás is teljesen jó volt, persze akkor már megy a nyávogás ha rajtuk poénkodik valaki." - Ez mondjuk pontosan így van. Ők mindenkit porig gyalázhatnak, de ha fényévente kapnak egy beszólást, akkor azonnal vérig sértődnek a kis mimózák. Ilyenkor szoktam elgondolkodni azon, hogy vajon ők tudják-e, hogy a szavaik milyen hatással vannak másokra. Ha tudnák, valószínűleg nem úgy és nem azt írnák, amit. És nem, nem arról van szó, hogy nem lehet kritizálni, mert azt nagyon is lehet, sőt: kell. Arról van szó, hogy ki milyen stílust enged meg magának néha Jászapádfaszátin a húszfilléres gémerpécéjének monitora mögött. * Engem mondjuk sokkal jobban idegesített a Ubisoft megmondóembere. Annyira kínos poénokat (amik cseppet sem voltak viccesek) meg érthetetlen viselkedést az összes többi ember együttvéve sem produkált. Én éreztem magam kellemetlenül amikor hallgattam. Mint egy rossz bohóc.

kobe 2011.06.09. 14:17:30

Most azért folyamatosan a három nagyról beszélünk, és róluk mondja mindenki, hogy mekkora csalódás volt, de nem csak belőlük állt az E3. Nekem személy szerint egy csomó játék van, ami érdekel, de egyik sem exkluzív; vagy egy-kettő max. Sztem a third-party-k abszolút domináltak ezen - és nem csak ezen - az E3-on.

kobe 2011.06.09. 14:23:30

Nem kezditek úgy érezni, hogy ez az egész platformholderség meg konzolosdi egy rákfenéje az iparágnak? Most komolyan, mi szükség van rájuk? Ha divatba jönnek az online hálózatok, valszeg semmi.

Ismeretlen_2560 2011.06.09. 17:32:59

Eljöhet elméletben az a világ, hogy standard játékmotorok lesznek és a hardvergyártók annak igyekeznek majd megfelelni. Mint mondjuk a blu-ray vagy vhs esetén. De ahhoz még költségesebbé/rizikósabbá kellene váljon a az iparág. Talán. Meg valahogy le is kellene üljenek megbeszélni.

hoo 2011.06.12. 09:44:51

Kitase olyan szöveget nyomott a 13/2-höz, hogy elkezdett érdekelni. (felfedezés, nem folyosó pályák, városok, dinamikusan alakuló sztori).

Ismeretlen_2560 2011.06.12. 15:33:27

Jól hangzik és örülnék is, de tartok tőle, hogy FFXIII grafikával nem fognak összehozni 5-10 várost és egy világtérképet. De szorítok nekik.

hoo 2011.06.12. 16:02:07

Elfelejtettem linkelni a videót: http://www.gametrailers.com/video/e3-2011-final-fantasy/715795

Red13 2011.06.12. 16:19:48

@hoo: abszolút nem értem az embereket, miért ilyen bizakodóak. Eddigi gameplay alapján ugyanaz, mint a sima 13. Videók alapján anno a 13-mat is istenítette mindenki, aztán mi lett belőle. Én a legaljának tartom a square-nál, a rengeteg újra remakeelés mellett, hogy van egy játék, aminek iszonyat szar visszhangja volt, gyakorlatilag egy kiváló sorozatot tettek tönkre vele, és mivel megvan a motor, megvannak a szereplők, harcrendszer, ellenfelek, gyanítom sok helyszín, tereptárgy visszaköszön, így olyan érzésem van mintha összeollóznák a 13-ból egy olyan játékot, egy maradékot, amit azzal promóznak hogy van benne felfedezés, városok, nem lineáris, dinamikus sztori(tehát akkor ők maguk vallják be, hogy szar játék volt, mi több gagyi sztorival?). Mintha a Jrpg műfaj most alakulna ki, és az elmúlt 20 évben nem is voltak városok, nem volt felfedezni való, csak toltad előre az anológot és olvastad a szöveget. Nevetséges, és geci duma, de ha helyükben lennék nem lenne pofám előállni ezzel a 13-2-vel, és ilyen interjúkkal. @antaru: követelek majd egy olyan bejegyzést, amiben a japán játékosok véleményeit ollózod össze a 13-2-ről. :D Ha pozitív lesz, akkor felgyújtom az összes könzolom, játékom és világgá megyek.

hoo 2011.06.12. 16:36:02

@Red13: Igen, a maga sajátos stílusában Kitase tulképp elismeri, hogy szar volt a 13. :) (mondjuk a gagyi sztorit nem ismerte el, annyit mondott, hogy a 13 lineáris, "story driven" játék volt, a folytatás, meg nem lineáris, "player driven" lesz) És most elhangzott néhány konkrét ígéret (többféle befejezés, stb.), ami alapján azt kell mondjam, hogy lehet, hogy tényleg változtatni fognak. Persze, lehet, hogy megint csak bedőlök a reklámnak. Most játszom újra a 12-t emulátoron, háromszoros felbontásban. (nagyon jól néz ki így) Megint rá kellett jöjjek, hogy mennyire király ez a játék, elképesztően sok tartalommal megtöltve. Ennek ellenére nem volt túl jó a fogadtatása annak idején. Van egy angol patch a zodiac job system verzióhoz, lehet, hogy majd kipróbálom. :)

Red13 2011.06.12. 16:49:46

@hoo: a FF12-őt imádtam, egyik kedvenc Jrpg-ém PS2-őt. A fogadtatás meg nem tudom, angol fórumokon ha jól emlékszem annyira nem kapta a negatívumot, a magyar fórumokon meg a 576(de rüheltem) kivételével elég pozitív benyomást keltett. EZt a háromszoros felbontást megnézem a youtube-on, már ha van fent.

Ismeretlen_2560 2011.06.12. 17:07:54

@Red13: rajtam ne múljon.:) Megjelenéskor biztos, hogy nem fogom megvenni, így kíváncsi is vagyok (de egyébként is, mert valszeg sosem fogom megvenni) a japán véleményekre.

hoo 2011.06.12. 17:16:20

@Red13: Nem tudom, hogy van-e róla videó. Hatszoros felbontásig fel lehetne húzni, de nálam akkor már lassulgat. Elég erős pc-vel fullhd tv-n lehet játszani. A 13/2 új e3 játékvideóiban a pályaszerkezet a 12 pályáira emlékeztet, ez mindenképpen előrelépés.

zoltszalay 2011.06.12. 17:39:17

Eddig WiiU eddig eléggé semilyennek tűnik (bár még nemtudom) a 3DS akkor lenne jó, ha lenne rá olyan választék mint dsre volt, ami az eddigi sikertelenség miatt nem valószínű, a régiófüggőség miatt meg még rosszabb a helyzet (gondolom attól hogy nem lehet beszürkeimportálni még nem fognak hamarabb kijönni a cuccok európába), a wii jól indult, aztán "félig meghalt", most lesz egy jó éve (xenoblade/last story/dq10/zelda), asszem jövő év végén ideje egy ps3 beszerzésnek. Az ff13 sajna tényleg gáz volt, de ha hallgatnak a kritikákra, akkor most talán jobb lesz, bár lehet hogy azt már kihagyom, ha csak nem kap egyértelműen pozitív kritikákat, remélem lesznek helyette más jobb cuccok, ami azért kínos, mert régen a final fantasyra gondolt mindenki ha a jrpgk kerültek szóba, ma meg már más nem is maradt mint a level5 és a mistwalker a műfajban (talán a tri-ace/NIS), de sajna egyik sem igazán hd konzolos fejlesztő, mivel a hd konzolokhoz ugyebár nem elég a párszázezres csak japáni eladás.

hoo 2011.06.12. 17:40:45

ff12: jútúb videók felejtősek. Ezeknél kábé tízezerszer jobban néz ki élőben, és full 50fps-el megy. :)

hoo 2011.06.12. 20:09:29

@Red13: Feltöltöttem 3 képet, egy háromszoros, egy hatszoros, és egy eredeti felbontásban. http://imageshack.us/g/269/3szoros.jpg/

kobe 2011.06.12. 20:30:17

antaru: Én arra gondoltam, hogy több különféle konzol is lehet, nem csak ez a három, de azokat nem mi vesszük meg, hanem a fejlesztők, igényeik szerint, és mi csak online játszunk. Így elérhető az, hogy különféle játékok legyenek, és mindenki tudjon játszani mindenkivel - tehát egykonzoljövő, több konzollal. :)

kobe 2011.06.12. 20:38:38

Red13: Antaru szokta mondani, hogy a játékos ne foglalkozzon a piaci igényekkel, és ebben egyet értek. De azt hiszem a fejlesztés körülményeivel igenis tisztában kéne lenniük. Ha most azt hiszed, hogy csak úgy leülnek, és megcsinálnak egy Final XIII-at, elhatározva, hogy most ne legyenek városok, mert az nem kell a népnek, akkor nagyon tévedsz. Azért lesznek ilyenek a 2-ben, mert van idejük megcsinálni, a motor már kész van, a karakterek kész vannak, a helyszínek nagyjából, a harcrendszer szintén. Ezért nem lehet egy játékot - JRPG vagy sem - generációk felett értékelni. Nem ugyanazok a formai követelmények, egyszerűen lehetetlen hogy ugyanazok legyenek.

kobe 2011.06.12. 20:42:37

Ha türelmes lettél volna kivárni, hogy 2006-tól, a bejelentése dátumától 2012-ig nem készül el a FF XIII, akkor már elsőre is benne lehettek volna ezek a dolgok. :)

kobe 2011.06.12. 20:48:14

Red 13: LOL, az FF XII-nek nem volt pozitív fogadtatása az 576-on? Az év játéka lett 2006-ban, 9.5-et kapott a Konzolban, mindenki elmondta róla, hogy mekkora királyság, de tényleg nem volt pozitív fogadtatása. Nevetséges.

Red13 2011.06.12. 21:09:57

@kobe: nem az újságra értettem, hanem a fórumra. Ott is, mint a gameren, megvolt az a 10-15 ember, a kemény mag, akik orrba szájba mindenütt megemlítették, hogy mekkora egy szar. Ehhez még hozzájöttek a bólogatók is. Egyáltalán nem úgy emlékszem vissza, hogy ott agyon dicsérték volna.

Ismeretlen_2560 2011.06.13. 10:42:56

@kobe: Ja, igen. van ez a onlive módszer is, ami akár életképes is lehet. Kíváncsian várom is, hogyan alakul majd a dolog. Hogy ténylegesen hányan és mikor lesznek hajlandók áttérni arra a fajta játékra. Én nem vagyok persze ellene, csak hát ugye még jó ideig nem örténhet meg a teljes váltás, hiszen kiépíteni is ki kellene, meg hát az embereknek sincs még orrba-szájba internete mindenhol, még. . Az FFXII pedig még jobb lehetett volna, ha igaz amit írnak: hogy Basch lett volna a főszereplő és csak egy vezetői döntésre döbták bele Vaant. A Xenoblade átgonodlva olyan, mint a FFXII. Ha nem is ugyanolyan, de hasonló, offline mmorpg szerű harcrendszer és bődületes bejárható területek, szinte megszakítás nélkül. Én személyesen annak örülnék, ha képviseltetné magát ez a vonal, akár azzal akompromisszummal, hogy egy kicsit mindig le van maradva grafikában. Az már más kérdés, hogy a Xenoblade nem lett egy kasszasiker, de nem lehet kijelenteni, hogy ez azért lenne, mert nem überel mindent a grafikája, jócskán benne van a dologban a Wii maga. na és persze a kettő össze is függ: a másik két konzol veri a Wii-t teljesítményben. Mégis, ha lenne egy hd verziója, akár csak letöltős formában..

Ismeretlen_2560 2011.06.13. 10:52:13

A "nem lehet generációk fölött értékelni" dolgot azért sosem fogom teljes mértékben elfogadni. Lehet. Miért ne lehetne? A kiadót igazából nem nagyon fogja érdekelni más, csak a bevétel. . Azt meg el tudom képzelni, hogy igenis úgy ültek le fejleszteni a XIII-at, hogy a vezetőség azt mondta: "nem kellenek bele városok meg mellékszálak, mert ma mindenkit csak a grafika érdekel". El lehet menni ebbe az irányba is, aztán az lesz a vége, ami lett. Maga a Square igyekszik változtatni, mert rossz volt a visszhang. Ha pedig a generációban a fejlesztési költségek miatt már lehetetlen vagy nem kifizetődő felépíteni egy világot, akkor be kell fejezni és el kell menni más irányokba. De ez is olyan mondavacsinált dolog. Az Obliviont is meg tudták csinálni és a Skyrimet is meg tudják. Tehát van rá példa, hogy lehetséges.

Ismeretlen_2560 2011.06.13. 12:09:34

Hozzáteszem: a XIII miatt ugyan negatív előérzetem van, de csak ezért nem fogom utálni. Egyelőre viszont még a legujtóbbi videót sem néztem meg belőle... Ha jó lesz, akkor jó lesz. Ha nem, akkor nem. . Én már megszívtam azzal, hogy a Monolith és a Mistwalker jelenleg Nintendo párti (előbbi már inkább tulajdon), szóval ha ők csinálnak játékot, akkor veszek megint gépet. . Ja igen, a Monolith új homepage képe kísértetiesen ugyanaz, mint ami a Baten Kaitosban is volt. http://www.monolithsoft.co.jp/ Csak ne 3DS legyen, mert inkább Wii U-t vennék, mint azt.

hoo 2011.06.13. 14:28:08

Az onlive működik, csak pont az a hátránya, amit meg is jósoltak előre, hogy nem tudnak elég nagy infrastruktúrát kiépíteni elég gyorsan, vagyis a szolgáltató szerverei nem képesek elég felhasználót kiszolgálni még. De folyamatos a fejlődése, én továbbra is látok benne fantáziát. . Pont ez járt a fejemben tegnap, hogy a Xenoblade a XII szellemi örököse. A xii sztoriján lehetett volna mit csiszolni, meg a történetmesélésen is (a beszélgetésekben rendre hangzanak el nagyon nem odaillő mondatok), meg a játékmeneten is (ezt mutatja, hogy a zodiac job system verzióban vannak szerencsés változtatások), de amit elértek, az végeredményben egy jó játék lett. Így van a Xenoblade is. A sztorimesélésben is maradtak hibák (a legváratlanabb módon, akciódús részeknél is képesek leállni beszélgetni, filozofálgatni egy kicsit), meg a játékmenet is lehetett volna jobb (pl az a borzalmasan kinéző ugrás, úszás). A Xenoblade nagy felbontásban játszható lesz emulátoron, jelenleg még nem száz százalékos (pl játék elmentésénél nem csinálja meg a screenshot-t a save menübe, ha meg átállítom azt a beállítást, hogy megcsinálja, attól belassul az egész játék), de talán mire ősszel jön az angol verzió, talán kijavítják. Akinek meg nincs asztali pc-je, vagy nem akar emulátorral játszani, az várhat, hátha kiadják a wiiU-ra hd-ben (erre is látok esélyt). :) . "Azt meg el tudom képzelni, hogy igenis úgy ültek le fejleszteni a XIII-at, hogy a vezetőség azt mondta: "nem kellenek bele városok meg mellékszálak, mert ma mindenkit csak a grafika érdekel"." - ezt én is simán el tudom képzelni, függetlenül a nyilatkozatoktól. Sőt, szerintem az Ico-ba is valahogy így kerülhetett a feliratok utáni rész a végén.... . "De ez is olyan mondavacsinált dolog. Az Obliviont is meg tudták csinálni és a Skyrimet is meg tudják. Tehát van rá példa, hogy lehetséges." - ez meg ma reggel járt a fejemben. :DDD . Az FFXIII-2 videók, amit láttam: http://blog.esuteru.com/archives/3509615.html

Red13 2011.06.13. 14:31:24

@hoo: ez nagyon állat, simán megállná ebben a generációban a helyét. Inkább ezt és a 10.-et adhatnák ki HD-ba húzva, mint a 13-2-őt. @antaru: hát nem tudom, akár a monolith, akár a mistwalker készítene 1-1 jrpg-ét, azért nem biztos vennék egy vájút. Először is mocsok drága lesz(100%), másrészt az a kontrollernek csúfolt akármi baromira nem szimpatikus, meg úgy már a nintendo sem. Ugyan hozzá lehetne kötni a classic kontrollert, sőt a legjobb olyan csomag lenne amiben nem lenne ez a tablet, csak egy wiimote, olcsóbb is lenne ez a kiadás, és majdnem minden játékot lehetne irányítani vele. Na ilyen nem lesz, de örülnék neki, akkor vennék egyet, mert már most wii-t nem sok értelmét látom, gondolom jrpg egyedül a xenoblade van rá értelmes, más meg annyira nem is érdekel. * Ez a Nier 12 óra utána egy ocsmány szar játék. Sírva röhögősen szar. Tényleg ez a square szépen épül lefele, mint egy alkoholista. Nem tudom befejezzem-e, de hogy kertészkedni, halat fogni, meg hozz nékem egy antidote gyógyszert questeket nem fogom az is biztos.

hoo 2011.06.13. 14:47:16

@Red13: Csak a textúrák néhol homályosak. Bár, ahogy vesszük, mert szerintem a XII-nél néha meglepően apró részletekbe is belementek. :) (ugyanakkor nyílt tereken, hegységekben stb. a látványvilág simán lenyűgöző)

Ismeretlen_2560 2011.06.13. 16:35:17

A Vájú ára nagy kérdés. Ha drága lesz, akkor használtan veszem, mint a Wii-t.

zoltszalay 2011.06.13. 18:08:39

@red13: "gondolom jrpg egyedül a xenoblade van rá értelmes" meg a last story, idővel dragon quest 10 (talán) a régebbiek közül a fragile tetszett ... és kifújt. wiit szerintem nem érdemes venni, vájun is lehet velük játszani (vagy emun : )

Ismeretlen_2560 2011.06.13. 20:29:17

@hoo: megnézve a képeket, ezt ki kell próbálnom egyszer. amúgy is vennem kellene egy pécét, mert a laptopom már 6 éves és nagyon lassú, de akkor már kipróbálnék ilyen dolgokat is rajta. nem beszélve arról, hogy jó lenne bepótolni néhány pc-s játékot, kezdve a Neverwinter Nights-szal.

hoo 2011.06.13. 20:58:57

A Neverwinter Nights már jó régen volt, nekem nem igazán jött be. (szerintem unalmas a játékmenet) A PS2 emulátor és a GC/Wii emulátor már kellően fejlett, viszonylag sok játékot lehet játszani feljavított felbontásban. (persze erős gép kell hozzá) :) Nem is nagyon tudnék pc játékot ajánlani az elmúlt időszakból, szinte már csak régi játékokkal játszom. :)

Ismeretlen_2560 2011.06.13. 21:39:54

Akkor majd EoB-ozom, meg lenyomom a Lands of Lore-t. Egyébként félig már vicckategória, de itt kell reklámoznom az 576-ot, mert már senki nem jár oda, pedig pont nekik van egyedül hands on írásuk a vájúról és a vítáról. Emitt http://576kbyte.hu/Article.aspx?ArticleTitle=Wii_U:_Kipr%C3%B3b%C3%A1ltuk&Platform=&Backgroundstyle=index&SelectedArticleTitle=Wii%20U:%20Kipr%C3%B3b%C3%A1ltuk&SelectedArticle=558f1b88-0dd9-4013-8d78-83aaff31d04f és imitt http://576kbyte.hu/Article.aspx?ArticleTitle=PlayStation_Vita:_kipr%C3%B3b%C3%A1ltuk&Platform=&Backgroundstyle=index&SelectedArticleTitle=PlayStation%20Vita:%20kipr%C3%B3b%C3%A1ltuk&SelectedArticle=d4b2b261-59e0-4a59-a1f5-54d8d30593a8 Remélem bemennek ezek a gigászi linkek, ha nem, akkor 576 főoldal.

hoo 2011.06.13. 21:54:34

Az se rossz, de akkor már inkább fallout 1-2. Az menne talán a régi laptopon is (és qrvajó játékok). :) (vagy az arcanum of steamworks - imádtam)

Ismeretlen_2560 2011.06.14. 00:08:18

A régi laptop mac. Azért nem megy. :(

xetron 2011.06.14. 09:57:20

antaru : hírek szentpontjából még mindig a 576 a leggyorsabb, egyben amióta jó cikkeket le közölnek azóta azokat is elszoktam olvasni . Eddig amiket olvastam tölük azok mind tetszetek :) De én addig nem vagyok hajlandó oda beregisztrálni ( és szerintem vannak páran) ameddig a honlap nincs normálisan megcsinálva . Red13: Nier én szerintem idáig a square egyik legjobb játéka . Sajnálom hogy nem tetszik ez igazán le üllős játék ezért sokat kell benne mászkálni,tápolni . Wii-t én xenobladel együtt veszek, remélem még kidobják a last story, zelda kötelező vétel, fraglia, muramasa, metroid other m, metroid prime 3 és nálam kifújt a wii . Az új nintendo gép nem érdekel, egyszerűen én szerintem a ps3/ első xbox kezdeti hibájába fog esni azaz a wii után túl nagy lett az arca a nintendonak, ugyan úgy mint sonynak is volt anno . Az első xbox is generáció közbe jelent meg és hiába volt erős gép nem kellet a kutyának sem . Wii-t én szerintem 2012-13 kellet volna vinniük aztán a váltás .

hoo 2011.06.14. 10:34:56

@antaru: Ha emlékezetem nem csal (ami egyáltalán nem biztos), az első falloutok kijöttek macre is. :) Elolvastam az 576-os teszteket, a vita elég ígéretesnek tűnik, meglátjuk, lesznek-e rá jó játékok.

Red13 2011.06.14. 15:20:08

@xetron: neked van blogod? Vagy írtam nemrég a gameren privátüzenetet, érdekelne miért is tartod ennyire jó játéknak a Nier-t. Gondolom a square legjobb játékán ezen generáción belül érted. Engem azért ennyitől több játék érdekel, de még mindig drága a wii, főleg még kéne hozzá egy classic kontroller, komponens kábel. Lehet majd használtan veszek egyet. * Gameren vagy nemtudom hol olvastam, valaki írta, hogy könnyen lehet a Wájú olyan köztes állapot két generáció közt, mint a Dreamcast. Az esély megvan rá bőven.

Ismeretlen_2560 2011.06.14. 15:37:24

Olvastam egy összefoglalót, hogy mi a játékosok (gondolom japánok, mert japán oldal, de talán mindenkire igaz) problémái, csalódásai a Wii U-val kapcsolatban. Nincs visszafelé kompatibilitás a GameCube-val. Csak egy kontrollert támogast a gép az újfajtából. A kontrolleren nem analóg kar van, hanem csúszka, abból is csak egy darab. Csak abban a szobában használható a kontroller, ahol a konzol is van, tehát nem lehet elvonulni vele. Nem tudni, de talán csak SD képet tud a kontroller. . Ez így elég szomorú, de talán lehet bízni abban, hogy a Nintendo még variál a specifikációkon.

xetron 2011.06.14. 16:03:37

red13 : Nem igazán szoktam blogolgatni egyedül néha psc írogattok egy-két baromságot, de tervezem egy normális nier bemutatott írni, de ameddig nem vittem végig a játékot, plusz a dlc se vettem meg addig fölöslegesnek érzem, mert ez nem minden napi játék . Erre rá kell készülni és nem egy huzamba kell lehúzni 10 órát, mert sajnos nehezen emészthető darab van szó . Nekem van olyan hogy egy-két napig elő se veszem, csak gondolkodok rajta..... annyi minden van benne :) Wii nem érdemes venni ameddig nincs rá last story vagy xenoblade . Felnéztem a 365-re bocs bocs hogy nem írtam, de szerintem ez mail helyette jobb lesz, ha van msn címed küld el szívesen felveszlek :) A wii szerintem be fog dőlni, sajnos úgy fog járni mint a dc és a xbox . Nagyon rossz időbe jön a gépről is csak annyit tudunk, hogy 360 minden igaz erősebb lesz, de ps3 nem/igen . De ha belegondolunk ha erősebb lesz egy ps3nál plusz hozzá a tábla mennyibe fog kerülni ? 160e ? Én ezektől a újításoktól nem vagyok elájulva se a wiitől se voltam anno. A wii is most azért küldik kis padra, mert nem megy gép, miért nem megy ? A belsős fejlesztőkön kívül (meg 1-2 külsős fejlesztő) használta ki a wiibe rejlő dolgokat, de a többi igazán szarta le a wii . Kidobtak néhány szutyok játékot aztán csá a wii u annyival pozitív lesz, hogy a gép erős lesz és minimum 360 szintű gép lesz, ami azért jó, mert így lehet rá portolni stb de azt is ki fog rá ? Ninja Gaiden elképzelhetetlen számomra, hogy a precíz mozdulatukat ilyen táblával csináljam meg, bayonetta wii u hogy menne ? Nintendona a E3 ingyen rekláma, hogy minden fejlesztő a ő gépükre akar fejleszteni stb persze fejlesztő lennék én is azt mondanám ok, persze . De valóságba mindenki tudja, hogy nagyon kockázatos még a ninja gaiden 3 wii u portja is, szerintem azt se egyből fog jönni, ki fogja várni a techmo hogy megy a wii u utána csak. A nagy gépek teljesen más kategória, de a nintendo a wii is úgy kezelte, mint a ds-et azért mert olcsó stb fejlesztés rá mint ds-re ide is minden fost kifognak dobálni, de nem így lett . Sok aranyköpés lehet, nem azt mondom nekem van igazam, de engem rohadtul taszít nintendo, plusz rohadt idegesítő hogy már megint a régi zelda,mario szarral akarják eladni a gépüket, semmi új stb ...

kobe 2011.06.14. 22:52:34

Az 576 tényleg jó. Nekem már pár hónappal ezelőtt ajánlották, azóta mindig oda megyek, ha infó kell játékról.

kobe 2011.06.14. 22:56:13

Most hogy mondod, Basch tényleg olyan, mintha főszereplő lenne az FF XII-ben. Eleve ő a legerősebb karakter, legalábbis amikor megkapod a csapatba, sokáig ő vele a legkönnyebb küzdeni, aztán persze a többieket is fel lehet fejleszteni. De azért jó így is...mondjuk a XII nem épp a karaktereiről nevezetes, úgyhogy mindegy.

kobe 2011.06.14. 23:11:19

@antaru: Lehet, hogy naiv vagyok, de én a keleti és a nyugati játékfejlesztést még mindig különvenném. Nem hiszem, hogy mérce lenne az, hogy a Skyrimet hogy csinálják meg, mert a keleti játékok eleve sose arról szóltak, amiről egy Skyrim vagy egy Oblivion. Meg lehetne csinálni - eddig is meg lehetett volna csinálni, mégse csinálták. . Ha meg így is ültek le játékfejleszteni, hogy ne legyenek benne városok, azt se azért csinálták, mert nem akartak ab ovo városokat tenni bele; hanem mert tudták, hogy nagy kihívás, a nagyközönséget meg nem feltétlenül ez vonzza: inkább arra koncentráltak, amivel az emberek nagy százalékban azonosítják a Final Fantasy-t. Kicsit olyan ez az elvárás, mintha a süllyedő Titanicon akarnád még, hogy a zenekar egy utolsót húzzon egyet, és mérgelődnél, mikor abbahagynák. Értsd: ne pont akkor várd el a fejlesztés és a barangolás minél nagyobb lehetőségét, amikor minden a generáción ezzel ellentétes irányba halad. Vagy legalább ne pont a Square-től. . Még egyszer: ezek azért lesznek benne most, mert a lényegi fejlesztések már megvoltak, a core megvan, lehet építkezni köré...de ez nem öt év, mint láthatod, hanem legalább hat-hét. Ennyit várni senkinek nem lett volna kedve elsőre.

Ismeretlen_2560 2011.06.15. 09:32:46

Oké, ne vegyük egy kalap alá. Nézzük önmagáhpz képest (világ bejárhatóság) az egész a tizeddikkel kezdődött, aztán a XII-nél próbáltak újra bővíteni (abban mondhatni világtérkép van, csak darabolva), a XIII pedig még a X-nél is szűkebb. Nem tudom tendenciának tekinteni ennyi alapján. Azt, hogy a nagyközönséget nem feltétlenül vonzza pedig úgy tűnik, hogy hibás elképzelés volt. Nem is maga a klasszikus értelemben vett rpg város az, ami fontos, hanem az, hogy nincs helyette semmi, ami azt pótolná. Értem ez alatt azt, hogy létezik több olyan (j)rpg, amiben egyetlen város van, a többi meg labirintus, de azok működnek, mert meg van magyarázva a dolog, hihetően. Van a főváros és neked az alatta lévő barlangrendszerben megbúvó gonoszt kell elpusztítanod (Busin), vagy éppen a föld alatt 1000 méter mélységben lévő városodból menekülsz a felszínre (Breath of Fire 5), az FFXIII világa azért nem hihető, nem hiteles, mert nem lehet megtapasztalni. Folyamatosan ellenállásról meg városokról beszélnek benne, elvileg azok közt gyalogolunk, de sosem mutatják meg ezeket. Vagyis nem mutatnak várost, de nincs is beállítás áll szemben a van város de nem mutatják meg beállítással. Itt mindegy, hogy nyugat vagy kelet csinálja, szerintem ez simán a hihetővé tétel elhanyagolása. Tehát működhet a folyosó rpg akár nagyon jól is, de ehhez olyan háttérvilág kell, ami ezt lehetővé és hihetővé teszi. . Sokszor gondolkodtam már ezen is, sőt gondoltam úgy, hogy a japánok alkalmatlanok nyitott világ felépítésére, metr költséges, de nem. Nem hiszem, hogy az akkor kunszt lenne, hogy felhúzzanak egy erdőt vagy sivatagot egy dimbes-dombos talajra, ahogy csinálták mondjuk a XII-ben vagy a DQ8-ban. Talán egyszerűen csak téves dizájneri döntés volt az egész. Lényegében mindegy is. Ők isszák a levét. Ha nem is vpénz eszteségben, mert hát eladták a játékot, de egyelőre - még ha nem is teljesen egységes, de mégis - komoly negatív visszhangban.

Ismeretlen_2560 2011.06.15. 09:40:26

"Nem hiszem, hogy mérce lenne az, hogy a Skyrimet hogy csinálják meg, mert a keleti játékok eleve sose arról szóltak, amiről egy Skyrim vagy egy Oblivion." Tényleg nem arról szóltak, hanem egy egyszerű menetük volt: A városban történet, majd A-ból B-be séta, közben harc. Aztán ezt ismételgették végig sorban az ABC-n és néha visszatértek egy-egy korábbi helyszínre is. Ettől is teljesen eltértek a XIII-ban, de azt hiszem mégsem ez a baj, hanem az amit írtam, hogy nem mutatták meg a világot. A történetmesélési módszerük így cutscene-ekre és naplóbejegyzésekre korlátozódott és ezeket sem sikerült ügyesen használniuk. Emlékezetes, ahogy Cid fejbelövi magát. Annak a jelenetnek ütnie kellett volna, de felépítetlen volt a történet és a szereplő így a legtöbben csak vállat vontak és várták, hogy hadd mehessenek vissza harcolni.

kobe 2011.06.15. 13:22:24

Sztem pont ez a dimbes-dombos talaj meg erdő, amit relatíve könnyen megcsináltak egy PS2 hardverre, de iszonyú nehézkes lett volna megcsinálni egy PS3-ra. Ha meg is csinálták volna, az nem úgy nézett volna ki, ahogy most a XIII, és akkor meg azért szidták volna a játékot - és akkor még valószínűleg el se adtak volna belőle ennyit, hanem mondjuk két milliót, és mára a Final Fantasy egy megbukott franchise lenne, a többi japán franchise mellett, amik képtelenek voltak újítani, vagy látványvilágban fejlődni. Inkább rámentek a szépségre - és a dinamizmusra - és bevállalták sztem, hogy a rajongók egy része szemen köpi őket, de következőre lesz kijavítani esélyük, míg előző esetben már kuka lenne az összes alkalmazott. De ez persze csak az én meglátásom. . A történet egyébként nem volt jó. A szereplők között akadtak jók, de a legtöbbük nem volt jól bemutatva. Maga a világ érdekes volt sztem.

hoo 2011.06.15. 14:05:55

"Sztem pont ez a dimbes-dombos talaj meg erdő, amit relatíve könnyen megcsináltak egy PS2 hardverre, de iszonyú nehézkes lett volna megcsinálni egy PS3-ra." . Miért? Szerintem ugyanazt a trükköt használja az FF12, mint a nagykonzolokon az unreal engine-t használó játékok, egy távolba vesző szép háttér előtt viszonylag kis részekre darabolt pályák. Ez megvalósítható, mint azt majd szerintem a versus 13-ban látni is fogjuk. Meg talán a 13-2-ben is... "Inkább rámentek a szépségre - és a dinamizmusra" -- A dinamiznust mire érted itt?

kobe 2011.06.15. 17:58:49

A harcrendszerre, az egész játékmenetre. Miért, szted nem volt dinamikus? Egy pillanatra se állt le. Trükkök alatt nem tudom mit értesz: ha azt, ami a Lost Odyssey-ben volt (mint Unreal Engine-es játék), akkor inkább ne is legyen olyan.

hoo 2011.06.15. 18:10:55

"Egy pillanatra se állt le." -- oké, így már érthető :) . "azt, ami a Lost Odyssey-ben volt" -- nem, hanem olyan pályaépítést, mint amilyen a 12, viszonylag kis részekre szabdalt, de mégis nagy terület, sok elágazással, felfedezéssel szerintem megvalósítható PS3-mon, és lehet, hogy látni is fogjuk a jövőben. Igény van rá.

ujitso · http://dotdotpixel.com 2011.06.15. 19:19:11

Off (?): . > Second GPU output apparently capable of streaming SD images to up to four screens. > > According to sources close to Japanese gaming website Game Watch - translated by Nintendo World Report - the Wii GPU, supplied by AMD, has two output modes, one of which supports the streaming of up to four "SD images". . Jipiáje, ettől máris ugyanolyan ingerszegény a dolog, mint ezelőtt! Vagyis, izé. Soha nem fogom a Nintendonak megbocsájtani, hogy Metroid (vagy Zelda, vagy akármi) helyett azt a Lego City szart vezették fel olyan feszülten-magasztos csinnadrattával.

DVM 2011.06.15. 20:13:53

Antaru, ugye írsz majd a FFXIII-2-ről?:)

Ismeretlen_2560 2011.06.16. 02:02:58

@DVM: Erre egy hivatalos válasz van: Ha küldesz tesztpéldányt. :D Ha botrány szar vagy botrány jó lesz a japán visszhangja és ezt megírhatom mielőtt más, akkor biztos kap egy bejegyzést. . Meg kellene vegyem, hogy írjhassak róla, de nem akarom megvenni, szóval elég esélytelen egyelőre. @többiek: Lehet terepet csinálni PS3-on, úgy is, hogy japánok vannak mögötte. Ott a White Knight Chronicles 1-2.

DVM 2011.06.16. 13:27:12

Felőlem ráér az írás, úgyis a "ff13 fogadtatása - történet- gameplay - rövid összegzés" -sablon mentén fognak megíródni az első cikkek, az meg engem nem érdekel.:)

kobe 2011.06.16. 18:04:37

Na jó, most ha a 12 lett a szabadság szinonimája. :) Őszintén, mi volt a 12-ben? Katakombák, sivatag, folyosók, barlang, síkság, és egy pár város. Sztem ezzel se lennénk sokkal beljebb. A másik az Antaru által említett White Knight Chronicles, már akartam írni, sztem szintén nem jó példa. Hogy néz ki az a játék? Akkor már inkább a X kissé lineáris nyomvonalon haladó, de szép helyszínei egy-két nagyobb várossal.

kobe 2011.06.16. 18:06:07

- amilyen érzésem szerint lesz a XIII-2.

hoo 2011.06.16. 18:32:44

"Őszintén, mi volt a 12-ben?" . Hűha. Na kezdjük: Rabanastre (+ lowtown + waterways kismillió felderíthető érdekességgel, titkos küldetések, érdekességek); baszott nagy sivatagos rész (ester+westersand, 2 yensan sandsea változatos látvánnyal); síkság (esős és száraz időszakkal); déndzsön (bányaszerű, ősi sírkamrák, barlangok, nekrohol of nabudis); erdők (dzsungel, sima, elátkozott); repülő hajó/erőd fedélzet (ez végül is nem sok); másik síkság (ozmone plain); a kisebb települések (Jahara, Eruyt village, Mt. Bur-omisace, Balfonheim, Nalbina town); hegységek (sziklás, havas); pálmafás tengerpart; dimbes-dombos terület (Tchita uplands); harmadik síkság (cerobi steppe); repülő sziget (Bhujerba); a birodalmi főváros (+ old archades) és a draklor laboratórium; elpusztult vidék (nabreus deadlands); kristálylabirintus (girunvegan); pharos at ridorana (jó nagy). Belegondolni is sok. :) . Nem is tudom, biztos kihagytam néhány dolgot, de ez is mutatja, hogy volt mit felfedezni. Most játszom újra, már benne van 60 óra, és még a archadesben se vagyok. :) Hogy Beljebb lennénk-e egy ekkora játékkal? Egyérteműen igen.

Red13 2011.06.16. 19:00:08

@hoo: dolphin emulátorhoz proci kell? Configom: Core i3, 2gb ram, radeon hd 5470. Kirby Epic Yarn gyakorlatilag tökéletesen fut, Xenoblade pár hónapja kipróbálva szar hang, és az első városban elég nagy belassulás, és háború sem ment tökéletesen. Ha vennék a laptopba plusz 4gb ramot beljebb lennék? Illetve tudsz dobni legújabb verziót az svn változatból? * No ja a FF12-ben volt mit felfedezni bőven, és igazából ez is tetszett benne a legjobban, a sok helyszín, amik változatosak, szépek, emlékszem amikor először esett az eső a sivatagban lehidaltam ahogy kinéztek a kisebb tócsák. :) Meg a vadászattal való szenvedés, és az egyik kardot is valami 20 óra alatt sikerült felszednem. Most már lehet nem szenvednék ennyit egy jrpg-vel sem. :D

hoo 2011.06.16. 19:37:56

Nekem e8500-as asztali pc-m van, ez erős közepes proci, nekem nagyon ritkán van lassulás a xenoban. Leginkább erős proci kell az emulátorokhoz, meg videokártya, ram nem nagyon szokott. A dolphin általában nem eszik többet 500 megánál. link: http://www.xtemu.com/forum/files/file/166-dolphin-svn-builds/ . (ez xenoblade hang patch verzió) (néhány konfig tipp: grafika - húzd a texture cache csúszkát fastra, a felbontást (scaling) max kétszeresre, pixel lighting kikapcs, efb copy - texture; DSP config hangerő száz százalékon, throttle kikapcs) . Bár sok modellt újrahasznosítanak a 12-ben, a terület bejárhatóságára nem lehet panasz. A zenére viszont lehet. :)

hoo 2011.06.17. 13:14:05

@antaru: ez a Busin, amit korábban említettél, ez micsoda?

Ismeretlen_2560 2011.06.17. 14:02:17

@hoo: azt elrontottam. Japánban hívták Busin: Wizardry Alternative-nak vagy minek, nekem meg az van meg és ez ragadt meg a fejemben. De rákeresve az angol címe ez volt: Wizardry: Tale of the Forsaken Land (PS2) Nekem nagyon bejött akkoriban, igazi oldschool labirintus rpg (képzelj el mondjuk egy Eye of the Beholdert), de jól megfűszerezték a harcrendszerét különféle csoportos technikákkal. Például első sor védekezik, hátsó támad csak. Első sor bal és középső harcos elvonja az ellenfél figyelmét és a tolvaj a hátába kerülve backstabbel. Varázsló meglebegteti az ellenfelet, hogy ne tudjon védekezni, vagy növeli a harcos fegyverének erejét, stb. Ami a furcsa benne, hogy nyugati rpg, de japánok csinálták. :)

Ismeretlen_2560 2011.06.17. 14:05:10

Egyébként a legszebb az volt benne, hogy nagyon irodalmian voltak megírva a szövegek és párbeszédek, mintha egy könyvet olvasnál. A játékos karaktereknek csak 2D rajza volt, de azok is baromi jók voltak, rá is fogok keresni a rajzolóra, hogy azóta mi lett vele.. http://static2.channels.com/thumbnails/Michael-H--Let-s-Play-Wizardry--Tale-of-the-Forsaken-Land---Inn-Intro-e12691202.jpg

Ismeretlen_2560 2011.06.17. 14:12:22

Ehhez a Forsaken Landhez képest az újonnan kiadott PSN-es Wizardry játék egy NES korszakbeli gagyinak tűnik. Azt mondjuk nem tudom, hogy az angol fordítás milyen volt, de a japán szöveg végig mívesre volt véve, tele volt olyan helyzetleírásokkal, hogy változik a beszélgetőtársak tekintete, arckifejezése, stb. Tényleg regénybe illő volt. Amit inkább neveznék epiknek, mint azt, hogy Kratos felmászott a hegyre..:D

kobe 2011.06.17. 14:20:29

@hoo: Csak a félreértések elkerülése végett: jól ismerem a XII-t, sőt, a legjobban az összes Final Fantasy közül. És ez most így leírva jól hangzik, de játszva egyáltalán nem olyan hűde durva. A sivatag/dzsungel/síkság/barlang/jéghegy... tök sematikus helyszínek. A városok jók, különösen Rabanastre, de nekem Mt Bur-Omisace is tetszett. Ha ezeket megpróbálnád modern módon PS3-ra ültetni, akkor nagyon sokat kéne bűvészkedni, hogy ezekből egy mai grafikájú játék kinézetét hozd. A városokkal nem lenne probléma (mármint azon kívül, hogy valószínűleg a designerek egy évig dolgoznának rajta), de ennél a XIII helyszínei egyelőre jóval szebbek voltak.

hoo 2011.06.17. 14:54:45

ありがとう。Hallottam, hogy japánok vették meg a Wizardry cím jogait. Kipróbálom, valószínüleg az angolt, az nekem még kényelmesebb. Japánul kétféle van, Busin: Wizardry Alternative, és Busin 0: Wizardry Alternative Neo. A Neo-t meg megnézem japánul, hogy ugyanaz-e, vagy mi. :) . Belenéztél a Pandora no tou-ba?

hoo 2011.06.17. 15:08:33

@kobe: Ezen nem akarok veszekedni, ezek a tök sematikus helyszínek nekem hiányoznának, ha nem lennének benne a játékban. Nagyszerűen fel vannak dobva a pályák azzal, hogy nem lehet csak úgy átrohanni rajtuk, tele van természeti akadályokkal, ügyesen lepakolt szörnyekkel, elementálokat kerülgetsz stb. Pályaszerkesztésből jeles. . Másik a szabadság. Igen, akár lehetne az FFXII a jrpg-k szabadságának a mintája. Karakterfejlesztésnél azt nevelsz ki a karaktereidből, amit csak akarsz, olyan játékstílusan játszol, ahogy szeretnél. Az FFXIII hogy teljesít ebből a szempontból? . Kábé szeptemberben jön wii-re a Xenoblade Chronicles, ajánlom próbáld ki. :) Meg fogod látni, hogyan lehet mai szemmel nagyon szerény grafikánál lepadlózni a látványon. Ha tetszett az FFXII, ne hagyd ki a xenót, be fog jönni. :)

kobe 2011.06.17. 15:17:46

Én se szeretnék vitázni - veszekedni meg főleg nem - , mert a FF XII-t nagyon kedvelem. De ha valami miatt, az nem a helyszínei vagy a pályái, hanem amit te is írsz, a karakterfejlesztés, a harcok, és a viszonylag szabad játékmenet - azért írom, hogy viszonylag, mert elvileg eljuthatsz bárhova, de gyakorlatilag ki akar 10 szinttel erősebb szörnyek ellen harcolni, úgy hogy nincs semmilyen tétje? Vannak benne érdekes helyszínek, pl. Ozmone Plains bírom, de inkább azért, mert jó ott harcolni, jók az ellenfelek. Jellemző, hogy egy-két ilyen érdekesebb helyszínen megálltam tápolni, a legtöbben meg csak keresztülszaladtam.

kobe 2011.06.17. 15:19:58

Na bocs, még annyit, hogy a 12-ben az építészeti stílusát bírtam a házaknak. Épp ezért a városok, emberi építésű katakombák nagyon bejöttek, a természeti régiók nem annyira.

Ismeretlen_2560 2011.06.17. 15:37:08

@Hoo a Neo az a második rész, egy folytatás, de idejében előzménynek tekinthető, abból nincs angol nyelvű.

Ismeretlen_2560 2011.06.17. 15:44:12

Szerintem meg a külső helyszínek elhagyhatatlanok, ha a játék világának szempontjából fontosak (értem ez alatt azt, hogy utalnak rá, szerves része a történetnek, stb.) Összességében lehet, hogy feleslegesek játékmechanika szempontjából, de vannak esetek, amikor a hiányuk miatt a játéknak megszűnik a légköre. Nem akarom mindig az FFXIII-at előhozni, de ez pont egy olyan játék, aminek az alapötlete, hogy van egy nagy, burjánzó természetű bolygó, meg egy mesterségesen összeeszkábált másik világ és erről sokat beszélnek a játékban (odamennek a lüszik, meg bszivárognak, meg úgy lett darabokból összerakva), mégsem mutatják meg rendesen. Ha megmutatják az már jó, ha bejárhatóvá teszik egy részét, akkor még jobban segíti a beleélést. Ellenben, ha ilyen nincs, akkor forgószínpad hatást kelthet (nálam legalábbis ez történt), olyan volt, mintha amikor a különböző drámai helyszínek közt ugrálunk a felvonásokban. - Az, hogy sokáig tart megcsinálni szerintem a Square kényelmessége, nem készültek fel időben az új generációra. Ha minden igaz, akkor a Versusban majd pótolják a dolgot. (Nem teljesen open world jellegű dologra gondolok, inkább csak FFXII-re.)

hoo 2011.06.17. 15:47:49

Antaru: Még egyszer köszi.

Ismeretlen_2560 2011.06.17. 15:56:26

@hoo: ha beszerzed és nem tetszik, akkor szívesen átveszem. szívesen nekimennék újra angolul. A Pandorát meg még nem sikerült megszerezni, de majd rákeresek. Elvileg az Earth Seeker sincs már messze, de azzal kapcsolatban nem is állítok fel elvárásokat, nem akarok csalódni. :)

hoo 2011.06.17. 16:07:27

@antaru: már beszereztem őket. Belenézésért nem fizetek, csak ha oké a játék, és kényelmes alkalom adódik rá. (lehet szidni :DD) Az earth seeker a weboldaluk alapján egyre kevésbé tetszik, de lehet, hogy eltalálják a harcrendszert. Még egy kérdés merült fel: szemezgetek a king's field 3-mal, azt ismered? milyen? :) Tudom, hogy a pandorában a wiimote-tal könnyebb célozni, de próbáld ki hozzá a classic kontrollert is, nekem az jobban bejött. (még úgy is, hogy a célzást jobb karral kell)

Ismeretlen_2560 2011.06.17. 16:25:35

King's Fieldet nem ismerem. Classic kontrollerem meg nincs, nem értem miért nem lehet használni a cube-ét, nekem az a nagybetűs KEDVENC irányítóm az utóbbi 30 évből. :)

hoo 2011.06.17. 17:04:41

Asszem az Arc rise fantasia felismeri a gamecube controllert, de attól még nem tetszett a játék...:D
süti beállítások módosítása